Olin raittiina miltei 6 kuukautta. Eilen repesi, ja romahdin.
Tänään haluan jatkaa uutta elämää.
Samoilla konsteilla kuin ennenkin raittiutta olen hakemassa.
Kiitos.
Olin raittiina miltei 6 kuukautta. Eilen repesi, ja romahdin.
Tänään haluan jatkaa uutta elämää.
Samoilla konsteilla kuin ennenkin raittiutta olen hakemassa.
Kiitos.
Voimia Grape!
Mielestäni eivät tunnit, päivät, kuukaudet, tai vuodetkaan merkise lopulta mitään. Vaan se merkitsee ylitse kaiken muun, kuinka monta annosta kerralla lopulta ottaa, kun koura kohtalon juottaa. Uskoisin, että mitä kohtuullisemmin ottaa pitemmänkin raitistelun jälkeen, sitä helpommin se jää siihen kertaan, ja seuraavana päivänä voi aloittaa taas raitistelun ilman krapulaa, häpeää ja tuskaa. Iloisena, yhtä kokemusta rikkaampana.
Tuurijuopon rukous:
Jos tänään ei raittius mahdollista mitenkään,
niin Herra armahda että se jää seitsemään.
Olen aivan eri mieltä arvon Arkkitehdin kanssa. Mitä pitempään on raittiina sitä paremmin elimistö ja mieli tointuu ja tottuu raittiina oloon ja niistä päivistä voi olla tyytyväinen vaikka repsahtaisikin. Sellaista sattuu.
Toki on hyvä jos repsahduskin jää määrällisesti vähäiseksi mutta Arkkitehdin teoriaa karrikoiden voisi joka toinen päivä ottaa vaikka sen seitsemän ja olla ilman häpeää, tuskaa, iloisena yhtä kokemusta rikkaampana.
Komppaan ehdottomasti Davea. Pitkäaikaisraittiiden retkahdukset voivat sitäpaitsi olla erittäin rajuja ja johtaa kohtalokkaisiin seurauksiin. Kohtuukäyttö voi onnistua jonkin aikaa, mutta ennenpitkää ollaan vanhassa moodissa fyysisine riippuvuksineen. Joko/tai - ei mitään siltä väliltä!
Voimia grape. Pysy remmissä!
Hei grape, tähän asti käyttämäsi konstit pitivät sinut 6 kk juomatta. Oikein hyvä niin. Mieti kuitenkin, mikä kohta konsteissasi petti, kun repesi ja romahdit. Kysy itseltäsi, onko aihetta viimeistellä tai täydentää konstejasi.
lomamuisto, kiitos hyvistä vinkeistä, kiitos muillekin.
Kyllä se ratkahdus lähti leviämään jo aiemmin, olin jollain lailla itsekeskeisyyden ja valituksen
vallassa useampia päiviä ennen retkahdusta. Olisi pitänyt hakea esim AA:sta apua.
Täytyy vaan aloittaa alusta ja ponnistella päivä kerrallaan.
Voimia Grape! Tässä itsekin jälleen kerran lähden nollasta Raittiina vietettyjä päiviä ei voi sinulta ottaa pois. Otsikkosi kertoo tärkeimmän tavoitteen eli sitä kohti, raitis elämä on mahdollista tässä ja nyt ja olo paranee päivä päivältä.
Tsemppiä täältäkin, Grape. Lizzy heitti erittäin tärkeän pointin sisään kirjoittaessaan, että raitista aikaa ei sinulta kukaan voi ottaa pois. Rakenna puolen vuotesi varaan - varmasti olet saavuttanut jotakin säilyttämisen arvoista tuona aikana.
Tsemppiä grape! Siitä se lähtee taas. Kuten sanottua, raittiina olevia päiviäsi ei kukaan vie pois, nyt vaan nokka pystyyn ja tiedostat ilmeisesti aika ok mitä kävi ennen repsahdusta, miten siihen ajautui ja saat siitä vinkkiä jatkolle. Onni on se, että palasit tänne takaisin taas, se on tärkeätä. Päivä kerrallaan eteenpäin, kyllä se siitä helpottaa. Raittius on sulle jo tuttua kuitenkin edeltävältä ajalta, joten tiedät miten hyvää se on ja että siihen taas pyritään. Pysyhän linjalla
Kaikille ½ vuotta vapautta alkaen tästä merkinnästä ja yksi päivä päälle, kun enempää ei ehdi tänä vuonna !!!
Tsemppiä grape! Nokka pystyyn ja eteenpäin. Ei yhtä repsahdusta kannata ottaa liian vakavasti. Nyt vaan taas ihan täysin ilman alkoa kohti uusia seikkailuja :-
Kiitos rohkaisuista!