Rainbow Gathering 2010 Finland 11.7-10.8

Jep!

Onko menijöitä?

Itseäni hiukan harmittaa (suhteellisen mieto ilmaisu), kun olen melko varmasti estynyt menemästä.
Syitä on useita ja en ala niitä tässä käymään läpi.

Kiinnostusta moisiin yhteiskunnasta pudottautumis/putoamismeininkeihin on aina löytynyt, vaan munaa ei, ainakaan totaalisesti.
Muutamia jonkinasteisia yrityksiä on kyllä takana ja tälläkin hetkellä olen aikalailla irti oravanpyörästä.
Silti lopullinen irtiotto puuttuu ja sen mukanaan tuovat onnen ja autuuden avaimet.
Jotenkin koen, että nyt olisi viimeinen mahdollisuus tehdä omalle pahoinvoinnille jotain konkreettista ja pysyvää.

Merkkejä siitä löytyy useita:

-Kyseinen härdelli tulee Suomeen, siis samaan maahan missä olen ja elelen ei tarvitsisi lähteä “merta edemmäs kalaan”.
-Liike, jos sitä voi kyseisellä sanalla määritellä on alkanut vuonna 1972, eli syntymävuotenani.
-Ajankohta, syntymäpäiväni on 10.7 ja kokoontuminen alkaa 11.7
-Vuosi vuodelta mitä suuremmassa määrin kaikkiin entisiin/nykyisiin kuvioihin kyllästyminen/pettyminen totaalisesti.
-15-vuotta jatkunut tulosta tuottamaton psykiatrinen hoito.

Voisin jatkaa listaa loputtomiin…

Toki on mahdollista, että psykoosi kolkuttelee ovella ja/tai haluan vain nähdä kyseisiä yhtymäkohtia, kukapa sen tietää?!

Jokatapauksessa, kertokaa mielipiteitänne kyseiseen tapahtumaan liittyen tai kommentoikaa minun ajatuksenjuoksua.
Ohessa pari linkkiä tapahtumaa koskien.

hipit.fi/tapahtumat-ja-menovinki … -suomessa/

en.wikipedia.org/wiki/Rainbow_Gathering

Hyvää kesää kaikille!

LTW - LOVE THE WORLD

-Mustakäsi-

Alkoi jossain määrin kiinostamaan. En ole kyllä varsinaisesti mitkään hippi, mutta systeemin ulkopuolella aika pitkälti. Jos saisi pienen porukan kasaan niin voisi poiketa ihmettelemässä hippien touhuja.

olen kuullut tost tapahtumasta mut en oikeen ole sisäistänyt mikä tos on niinko homman nimi…
jos joku vähän selventäis et mitä tuola oikeen tapahtuu… :confused:

naidaan ja poltetaan pilveä tietysti, se on luultavasti jokin Mansoni perhe-tyylinen helter skeltteri, siispä kaikki mukaan!
kaivaudutaan maan uumeniin raivokkaassa yhdynnässä ja välillä käydään puukottamassa joku kylän puliukoista

Rainbowssa ei suvaita päihteitä. Siispä jos et voi olla ilman niin älä tule.

Kaikki on tee-se-itse. Ihan kaikki. Tää ei oo mitkään festarit minne mennään hengailemaan ja joku hoitaa asiat sun puolesta.

Mun drop out e i ollu valinta. Kerran jutskasin erään ulkomaanelävän kans bussipysäkil, ja kun tyyppi kysy “What do you do?”, siis oonks duunis, opiskelenks, ja kun vastasin “Well, not very much”, mikä ei kyl oo enää totta, kommentti oli sangen epäsuomalainen, innostunut ja i h a i l e v a: “Aah, you’re a hippie!”. Hih. Nyt tuol kotosalla riittää tekemistä. Kun vanhuus ei tosiaan tule yksin… :frowning:

Onhan se aika suvaitsematonta jos ei haluta jengiä ördäämään ja vetämään spiidiä.

Mä olisin halunnut liittyä elämäntapaintiaaneihin aikoinaan mutta onneksi olin liian uskovainen ja liian nuori. En silloin vielä tajunnut että olin itseasiassa koko ikäni elänyt tietyllä tavalla tämänkaltaisen yhteisön kahleissa. Antiyhteiskunnallinen, idealistinen toiminta kiehtoi jossakin vaiheessa ihan kauheasti. Tätä nykyä en luota yhteenkään yhteisöön joka perustuu mihin tahansa idealistiseen ihanteeseen. Enkä todellakaan kannata lasten kasvattamista yhteiskunnan ulkopuolella. :unamused:

magus: joo, tiiän mitä tarkotat. “Yhyy dokaaminen on paskaa”. Sit joku flippaa haposta niin todetaan vaan että on “vahva yhteys”. :smiley:

Mutta todellakin olisin mielummin leikkimässä homohippiä metsässä kun RMJ:ssä teleskooppipampun kanssa blackout-kännissä.

Itseähän hippitouhut lähinnä hymyilyttää, joten originaaliin dm tyyliin niille täällä näytön takana naureskelen ylemmyydentunnossani.
Enemmän ihmetyttää ihmisten tarve viedä omaa juttuaan, tässä tapauksessa alkoholi, tapahtumaan jossa se on kielletty…
mikä siinä on niin hankalaa kunnioittaa tapahtuman järjestäjää, jos tämä taho on kokenut tälläisen kiellon tärkeäksi? tulee konemusabileet mieleen joskus aikoinaan:
varsinkin ensimmäistä kertaa tullessa porukan jostain syystä piti ottaa sitä holia… Tietty auktoriteettien kyseenalaistaminen, ja sääntöjä vastaan jankuttaminen on tärkeää. eiku, sitähän se oli 15 vuotiaana.

nsbm is teh rule. subua ja pirtua!

^ Antaa niiden hippien olla rauhassa se kk siel metsässä…

kyllähän sinne saa viedä vaikka kräkkiä jos niikseen tulee mutta se on vaan toive ettei siellä tosiaan keskityttäisi siihen dokaamiseen yms. nojoo. onhan ne ihan skitsoja kaikki ketä siellä onpi.

No mielipiteitä on niin monia kuin ihmisiäkin… Mun mielestä nuo ei millään lailla hulluja oo; mä ite kierrätän esimerkiks ja oon ollu kasvissyöjä ja kyllä sitä tulee melko hyvä fiilis ku saa jotain vähennettyä maailman kuormituksesta. Ite epäilen päihteiden olevan kiellossa osittain lakien takia ja alkoholin sit taas niiden pullojen/tölkkien määrän & perhe-tapahtuman nimel kulkevan tapauhtuman takia. Rööki kuulemma menee ja siellä on lähinnä vain se yhteiskeittiö, maahan kaivetut reiät shittiä varten ja komposti; joten jo se selittää melko paljon roskaamisest yms. Tuonne on vielä kehoitettu jättämään kaikki turha pakkausmateriaali kotiin ja mä lähtisin kyl tosi mielelläni kattomaan et minkälainen yhteishenki tuolla on… En itekään pitäis noin tarkkaa kirjaa ettei yhtä kuohari-pulloa vois jakaa leirin kesken, mut mä uskon et koska siellä on kielletty raha ja muu ku komposti-jäte, ni tuo lasi on aika paha ku porukka kävelee paljain jaloin. Voi myös olla et aiemmissa tapauksissa tullut ongelmia ku porukka päihteilly tai sit vain tahdotaan puhdistaa hippien mainetta “hirveinä kamankäyttäjinä”. Ku mitä luki juttua ni ei siellä käytetä kyl mitään lappuja tai polteta jointtiakaan… :unamused:

Piti rekisteröityä kun yllätyin näistä jyrkän negatiivisista mielipiteistä täällä.

Tapahtumassa kielletyt asiathan ovat:
Alkoholi
Huumeet
Koirat (kunnioita metsän eläimiä)
Väkivalta

Näistä jos rupeaa purkamaan Alkoholista aloittaen, niin mitäpä se ketään haittaa jos omassa telttapiirissä pari-kolme olutta tai tilkan viiniä juo janoonsa tai muuten vaan. Uskoisin tuon säännön olevan lähinnä sitä varten ettei kukaan erehdy horjumaan siellä yhteisillä alueilla kossupullo pystyssä huulilla örveltämässä. Ottaen huomioon ettei tämä ole mikään k-18 tapahtuma vaan paikalla on myös todella pieniä lapsia.

Huumeet: Rainbow:n on tarkoitus olla kaupallisuutta ja väkivaltaa vastustava, rauhallisen yhteiselon tapahtuma. Sopisiko kuvaan joku porepää siellä remuamassa kauheassa kaasussa muiden kiusana, vielä kun paikalla tosiaan oli myös niitä kolmevuotiaita pentuja? Entäpä satunnainen subunisti jossain kuusikossa heittämässä hihaan, jättämässä käytettyä ruiskua sinne perheen iloksi?

Koirista ihan sen verran, että kyllä siellä muutamia rauhallisia musteja ja turreja vietti aikaa muun sateenkaariperheen lomassa.

Väkivallasta ei varmaan tarvitse enempää valaista, kun hippitapahtuma tässä kuitenkin on kyseessä.

Röökinpoltostakin oli täällä puhetta, mutta ei tuolla paikanpäällä kukaan siitä mitään alkanut sanomaan. Tietyllä varauksella tietysti sitä poltin, eli ei siinä savuttoman ihmisjoukon tai ruokapiirin keskellä viitsinyt ruveta käryttelemään…

Yleiskuva joka minulle tuolta jäi oli ainakin varsin positiivinen, ei tarvinnut ottaa stressiä babylonin rattaista kun paljain jaloin kävellen tervehti vastaantulevia hymyileviä veliä ja siskoja. Työt tehtiin yhdessä, kuten kaikki muukin. Huomattavasti enemmän jäi hyviä tapahtumia ja tapaamisia mieleen kun kaikenmaailman rusirockeilta yms. överikaupallisilta öyskäröintipäiviltä.

Mutta jos itsestä tuntuu siltä ettei rauha ja rakkaus ole se oma juttu, vaan mielitekosi olisi ennemmin jäädä kämpille kuosaamaan sohvan pohjalle, olet vapaa tekemään sen. :wink:

PS. Ei ole mitään urbaanilegendaa että hipit polttaa pilveä… Kyllä siellä alueella ihan rento ilmapiiri on. :stuck_out_tongue:
PPS. Ensi vuonna Espanjaan :slight_smile:

Paikalla kävi ainakin yksi tai ehkä parikin pienkonetta ja se helikopteri. Yksi oli Sanoman (HS &IS) ja toinen varmaankin Alman, en tiedä sitten kuka mahdollisella kolmannella lenteli. Tuskin Seiskalla ihan omaa kopteria on mutta jos kuuluvat jompaan kumpaan noista firmoista niin kuvat tulee samalla reissulla niin ‘asiallisille’ päivälehdille kuin keltaiselle lehdistöllekin.

Kateltiin siinä kaverin kanssa ekan koneen pörrätessä päällä että nyt taidettiin päästä lehteen tai telkkuun… koko valtakuntaa kiinnostaa kun istutaan nurtsilla piknikillä eikä juoda kaljaa! :laughing: