Rahanmeno

Paljonkos porukalla menee/meni rahaa kemiallisiin harrastuksiin viikkotasolla? Mulla paloi 100 euroa viikossa, eli vuoden päästä olisi tilillä 5000+ euroa extraa kuivattelun ansiosta. Ei huono motivaattori! :wink:

Parhaillaan meni 1000€ viikossa. 250€ ois sellanen normi viikko kuitenkin. Todella järkyttävän kuullosta. Onneksi rahan tuhlaukset ovat ollutta ja mennyttä. Nykyään päin vastasiin eli vitamineihin, luontaistuotteisiin ja hyvinvointiin menee kerran kuussa tai kahdessa n. 150€.

Tänä vuonna mennyt n. 2000€. En oo ihan varma kokonaissummasta, mut tota luokkaa kuitenkin. Saman verran sain loppuvuonna säästöön, kun menin vain pakollisilla lääkkeillä. Eli 8000€ + vuodessa, jos sama meno jatkuu :imp:

Normaalisti riittää se 30e/vko bupreen, siihen kun lisää satunnaiset herkuttelut ja buustailut muilla aineilla niin totuus on varmaan lähempänä 45e/vko. Ei kovinkaan paha tilanne, joskus meni dokaamiseen paljon enemmän.

Jaa jaa :confused: ? Enpä ole tehnyt tarkkoja laskelmia, varsinkaan viikkokohtaisia sellaisia, kun siinä esiintyy niin runsasta vaihteluakin, että kuinka paljon ja kuinka kalliita päihdykkeitä milloinkin käytän. Nykyisin menoni on useimmiten sen verran rauhallista päihteilyn osalta, että mulle saattavat kevyestikin riittää päihteiksi tai “päihteiksi” pelkästään omat reseptilääkkeeni ja niihin nyt ei paljoa valuuttaa uppoa, kun mulla on tuo täyskorvattavuus kaikkia lääkkeitä koskien. Eivätpä mun nykyiset lääkkeeni kyllä kovin kalliita muutoinkaan olisi. Dokaamiseen saa kyllä rahaa palamaan ja varsinkin baarissa juominen tulee hemmetin kalliiksi :unamused: . Bupreen nyt menee rahaa epäsäännöllisen säännöllisesti ja piriä tai vahvempia oppareita innostun silloin tällöin hankkimaan, mutta noiden kahden viimeksi mainitun käytössä yritän pitää melko tiukat rajat, jotteivat ne veisi mua tyystin turmioon, joten en ole niillä onnistunut konkurssia itselleni aiheuttamaan. Toisin oli joskus nuorempana, mutta onneksi ne ajat ovat ohitse.

Muuten meillä pidetään melko tarkkaa kirjaa kaikista menoista, mikä onkin aika välttämätöntä, kun pienillä rahoilla joudumme elämään(mulla eläke ja isännällä kuntoutustuki+asumistuki vielä päälle). No, tarkanmarkan(Vai euron :mrgreen: ?) taloudella saamme rahat riittämään hyvin oikeasti tärkeään elämiseen, joten sen ylijäämän voikin sitten käyttää huoletta päihteisiin :mrgreen: . Juu, meillä doupit eivät ole sitten se rahanreikä, mikä tulee etusijalla, vaikka päihdeongelmaisia olemmekin, vaan ensin hoidetaan muu taloudenpito. Tätä toki helpottaa jossakin määrin se, että niitä erinäisiä PKV-lääkkeitä löytyy molemmilta respoilta ja niiden rahoitus ei vaadi suuria summia.