Pysyttekö nollapäiviin? (terveyttä tukevat lääkkeet pl.)

Tää vanha addikti yrittää alkaa opetella moista käsitettä ja tumpata sen jokusiin päiviinsä… Kiinnostaa kuulla vertaisten kokemuksia. Mites on :question:

Kai sitä pahinkin rapanisti välillä pystyy nollapäiviin, jos haluaa tai sitten olosuhteiden pakosta. Kyllähän sitä päivän tai kaksikin istuu vaikka muurahaispesässä tai roikkuu hirressä. En vain tiedä, onko siinä hirveästi mitään mieltä, että on viikosta 1-2 päivää ilman tai jokatoinen päivä ilman ja muuten sitten vetää , kuten aiemminkin, jos nyt tuollaista edes tarkoitit. Meinaan, että eipä siinä nollapäivän aikana mihinkään palaudu, eikä saa edes tolejaan alemmas. No, rahaa toki säästyy ja ihan hyvä syy sekin, ainakin minunlaiseni kitupiikin mielestä.

Mulle tämä ei ole enää ajankohtaista, koska nykyään käytän päihtymystarkoitukseen enää alkoholia ja hyvin harvoin stimulantteja. En juo edes joka viikko(Tosin sitten, kun juon, juonkin isolla kädellä), enkä edes haluaisi olla kaiken aikaa kännissä. Suurin osa päivistä on siis nollapäiviä ihan luonnostaan. Stimuja menee max. 3 krt./vuosi(Kerrallaan max. parin päivän kuuri), joten tuota nyt en laske enää edes ongelmaksi/riippuvuudeksi. Silloin, kun vielä käytin buprea ym. oppareita ihan vakituiseen, olin monestikin useamman päivän ilman ja täysin vapaaehtoisesti. Eihän se vieroitusoireista huolimatta vaikeaa ollut, kun tiesi, että voi aloittaa uudestaan minä hetkenä hyvänsä. Ei se venkslaaminen tosin mihinkään johtanut ja pelkkää itsekusetusta se oli.

Bentsodiatsepiineihin mulla on edelleen ihan reipas fysiologinenkin riippuvuus, mutta ne menevät tuohon otsikon suluissa olevaan kategoriaan. Tai no, miten sen nyt ottaa :unamused: . Pelkkää ylläpitohoitoa niiden käyttö mulla enää on, mutta annokset pysyvät lääkärin määräämissä ja monesti jopa alittavat ne, eikä mitään väärinkäyttöhaluja kyseisiä lääkkeitä koskien enää nykyään ole. Aina ei todellakaan ole ollut näin, joten ihan tyytyväinen olen nykyiseen tilanteeseen. Joo, ja pystyn myös benzojen kanssa nollapäiviin, koska Rivatril kantaa niin pitkälle, ettei se missään tunnu, jos joskus jättää päivän lääkkeensä ottamatta.

[Poistettu asiattomuuksia -Päihdelinkin moderaattori]

Kyllä pystyy Aina ku rahat on loppu, no ei vais. Kyllä varmaan kerran viikkoon. Mut en kyl nautikkaan ku pari bissee, opateetä pikku hitit et “väärinkäyttö” on vaa vaihtunu “oikeinkäyttöön”
Pamit ja piristeet menee lääkkeenä ja niistäkin pitäny välipäiviä… Nykyisin kestää viikon sama määrä ku 10v sit yhesillas.

Pystyin joskus olisko 27 v sitten.

Winston on fiksu tyyppi. Ottakaa oppia.

Ei hänen järjessä ole mitään vikaa mutta hänellä on erittäin tarkat kriteerit ketä hän suosii ja ketä ei tällä foorumilla. Itse otin jo alussa hieman kriittisen suhtautumisen hänen persoonaan ja kirjoituksiin mikä koitui minun turmioksi täällä. Silti en kadu.

Kuulkaapas. Mun kriteerit o tylymmät. Sillee pärjää armoitetussa murheen laaksossa. Mutta, muistan ton Winstonin ja en käy kehumaan, mut no, voimakas, mielipide, voimakkaat periaatteet. Kukaa kelannu tota? M’ ainakin arvostan. Ei edes palvo mua, siit saa jo nipun sulkii hattuu.

^
Se on vain ajan kysymys koska hän rupee lähestymään ja vastailemaan sulle. Se on nähty ennekin, mitä enemmän pihalla ja sekaisin sitä ennemän Mr. Winston Churchill tykkää.

Sano sille että omistat naaraskissan ja pakastin täynnä jotain marjaruokaa ja isännän tekemää kala-lasagnea.