Pystynkö tähän

Heipsan kaikille. Tämän viikon olen tätä lueskellut ja nyt rekisteröin itseni myös käyttäjäksi. Täytyy sanoa että hienosti te toisianne tsemppaatte :smiley:

Oma tilanne se että molemmat vanhemmat olivat alkoholisteja ja äiti myös peliriippuvainen. Silloin kun olivat vielä naimisissa niin muistan istuneeni baarissa mukana ja aina välillä annettiin muutama markka ja sanottiin että pelaa peliä kohta lähetään.
Toinen missä oon kanssa aikaani pienestä pitäen kuluttanut on bingo. Hetikun numeroita tarpeeksi ymmärsi niin sain äidiltä kynän köteen ja ei muutakuin lappua täytteleen.

Itselle siis suureksi ongelmaksi koitunut tuo helv…n bingo lähinnä paffilla. Veikkauksella ei niinkään siellä on tilit kiinni. Nyt sitten tein sen että viimeksi kun tili tuli niin maksoin laskut ja loput rahat syötin 100€ kerrallaan bingoon. Ei mitään järkeä!!
Morkkis oli taas ihan järkyttävä. Enkä tunnista itseäni pelatessa. Enkä kohta enää muutenkaan jos en lopeta :open_mouth:
Oon taas viime vuosina pelannut niin että menee se mitä menee ja sitte tili kiinni pitkäksi aikaa mutta nyt meni melkein kaikki mitä tilillä oli. Toki olin myös veikkauksen pelikoneisiin jotain laittanut.

Aloin tätä miettimään viimeisimmän pelisession jälkeen ja tulin siihen tulokseen etten halua näin enää elää. Laitoin kortin maksurajan nolliin koskien pelikoneita ja paffille viestin että haluan sulkea tilini kolmeksi vuodeksi. Heti on paljon parempi olla ja hengittää. En ole niin ärtynyt enkä poissaoleva mitä pelatessani.

Kyllä tää tästä vielä hyväksi muuttuu. Tässä näin alkuun omasta tilanteestani. Heti tuntuu paremmalle kun purkaa tänne ajatuksia :smiley:

Kyllähän se on ensisijainen korjaustoimenpide peliriippuvuuteen on että teet aina ensin hommia sen eteen jotta pelaaminen vaikeutuisi. Joka kerta kun laitat pelikiellon johonkin missä olet pelannut, olet askeleen edellä pelihimoa. Sen olen huomannut, että ensimmäisenä kannattaa sulkea ne “rakkaimmat” paikat, eli ne jotka on jo sulta vieneet mahdollisuuden ostaa esim. ruokaa, auton, talon jne.
Se että täällä lukee ja kirjoittaa näitä tarinoita, antaa vahvan ja selkeän toimintamallin siihen mitä on tehtävä, jotta homma voisi toimia. On vaikea kuvitella, että yksi ihminen on enemmän oikeassa kun täällä kymmenet ja sadat ihmiset, jotka ovat kirjoittaneet.
Pelit ei ole leikkiä… Pelit ei anna armoa… Pelit ei ole oikeudenmukaisia…