Pyhät alkoholistin kanssa

Olen uusi rekkautuja, pidempään selaillut. Kokeilen purkaa mahdollisimman tiivistetysti parin viimeisen viikon tapahtumat.

Joulu

“Ei, joulu ei mielestäni ole ryyppyjuhla”
= Muutama päivä ennen joulua alkaa ryyppyputki ja katoamistemput, aatonaattona tullaan kotiin kapakan kautta. Asiasta kun huomauttaa, niin saa haukut ja koko suku haukutaan samaan syssyyn.

“Minä vain käyn pikaisesti lukemassa päivän lehdet, kunhan lapset nukahtavat”
= Ovi käy oitis ja seuraava havainto, kun aamulla raahautuu kotiin. Oli mennyt narkkarikaverilleen yöksi.

Uusivuosi

“Käyn katsomassa ilotulituksen”
= Puhelin taas äänettömälle, seuraava yhteydenotto puolenyön jälkeen.

Henk. koht. suosikkini

“Lupaan itselleni, että en enää ota loppuvuonna”
= Odotti, että vuosi vaihtui, sitten baariin “yhdelle”. Kotiutui neljän jälkeen, kävi nukkumaan lattialle, löytyi aamulla vessasta sammuneena ja koko kämppä haisee vanhalle viinalle.

Aamulla teki taas katoamistempun, kun olin niin ilkeä ihminen että huomautin asiasta.

Tein päätöksen vuoden vaihtuessa, en anna tuon enää vaikuttaa muun perheen arkeen ja haen itselleni kaiken mahdollisen avun omaan eheytymiseeni.
Hän on humalassa tehnyt selväksi, ettei halua selvistellä ja antabuksen käyttäminen kesällä oli kuulemma noloa.

Voi että! Rehellisezti sanoen melkein naurattaa, että voiko tollasta ukkoa ollakaan. Siitä ei kumminkaan ome kuin kolme vuotta kun itse vietin kaikki joulunpyhät kapakassa. Aina piti tulla se seuraava päivä kun tehdään jotain mitä minä haluan. Tapaninpäivänä eksäni otti muutaman askeleen ulkona ja alkoi sitte huutaa, että luulenko että hän jaksaa yhtään mihinkään lähteä kun on juonut viikon putkeen. Saimme siitä aikaiseksi helvetillisen riidan jolloin eksän oli ihan pakko mennä edelleen kapakkaan, koska olin niin vaikea kumppani :slight_smile: :slight_smile:
no niin sinä olet nyt havahtunut… Onnea toipumisen tielle!

Meni sitten se vuoden ensimmäinen ilta näin:
Kahdeksan aikoihin oven takana on humalainen, mutta näennäisesti vaisu mies. Säälistä laskin kämppään. Heti kun sai kuulla, että meillä joulusta asti majaillut sukulainen oli lähtenyt niin alkoi veetuilu ja haukkuminen. Pyysin poistumaan, ei lähtenyt. Käski antamaan 20€, niin lähtee. Sanoin ettei käteistä ole, niin nyrkit alkoivat heilua. Lopetti vasta kun sanoin, että lapsi näkee. Lopulta laitoin sen kirotun rahan tililleen, niin lähti. Vasta tuolloin pystyin soittamaan hätänumeroon, mutta eivät voineet mitään kun oli jo poistunut. Tuli yöllä rappukäytävään oven eteen sammumaan.
Maanantaiaamuna kiristi 40€, että lähtee. Heti kun näin ikkunasta, että meni, niin soitin lastensuojeluun ja pyysin apua. Pääsimme turvakotiin. Eilen oli palaveri sossujen kanssa, mutta mies ei voinut osallistua kun puhalsi melkein 2 promillea, mutta luovutti asunnon avaimen sentään. Sain myös käytyä lääkärissä näyttämässä jäljet. Tänään menin tekemään rikosilmoituksen ja jätin eropaperit. Sain mukaan kotia täyteltäväksi lähestymiskieltopaprut.
Pääsimme nyt alkuillasta kotiin ja olo on niin käsittämättömän rauhallinen. Enää ei edes pelota käydä nukkumaan.
Kumma juttu, olisin luullut että olisi tehnyt kipeääkin henkisellä puolella.

halaus

Aika hurja vuoden vaihtuminen. Voimia ja parempaa alkanutta vuotta.

Teit oikean päätöksen. Pidä siitä nyt kiinni.
“Iso hali”

Voimia havahtujalle ja lapselle/lapsille! Kyllähän siinä menee aikaa ennen kuin edes tajuaa että tilanne on muuttunut. Mä sanoin mun eksälle kun hän erosi ja minä vaan itkin, että mä en ole vielä tajunnut, että häkin ovi on auki mutta sitten kun tajuan niin kyllä mä sitten pyrähdän iloisena eteenpäin. No näin on nyt sitten pikkuhiljaa tapahtumassa. Ei se kyllä minkään iloisen pikkulinnun pyrähdys ole, enemmänkin sellaista kilpikonnan kömpimistä - mutta uutta kohti kuitenkin.
Ikävä on välillä edelleen kova joten kiitos kun muistutit tosta rahan laittamisesta tilille. Sillä sitähän se oli, että kaikki maksoi sen kaverin kanssa: se että sai häntä nähdä maksoi ja sekin, että sai olla ilman häntä jossakin tilanteessa, se vasta maksoikin. “Nyt sä lehmä laitat kuuskymppii mun tilille tai saat nähdä mä teen sun lapselle jotain”. Ei hän kyllä mitään koskaan tehnyt, ei ehkä olisi tehnyt vaikken olisi rahaa laittanut mutta en todella kokeillut koskaan olla laittamatta.
Huoh.
Voikaa kaikki hyvin!