Putka Häiriköille

Moi,
Sähköttömyys kokeilu kesti tasan kuusi vuorokautta. Suurimmaksi ongelmaksi muodostui pakastimien kylmänä pitäminen agrekaatin voimin. Hauska ja kenties hyödyllinen koe on siis päättynyt.

Katse alkaa hiljakseen kääntyä kesää kohden. Vaellus varusteita päivitän. Kuten monet uutisista kuulivat tuosta Pyhäkurun onnettomuudesta, sai se minutkin ajattelemaan turvallisuutta vaelluksilla. Vaeltelenhan yksin erämaissa joissa ei ole matkapuhelinverkkoa. Paljon olen kyllä turvallisuuteen panostanut, mutta yksi asia on nyt noussut esiin. Tarvitsen satellittiviestimen, siis sellaisen joka ei ole riippuvainen gsm verkosta. Satelliittipuhelimet maksaa lähes parituhatta + liittymämaksu /kk.
Aikani etsin ja löysin halvemman ratkaisun. Satelliittilähetin jolla voi lähettää tekstiviestejä. Laitteessa on myös paikannus sekä SOS painike. Riittää siis todella pahassa tilanteessa että painaa vain nappia muutaman sekunnin ajan. Hätäviesti lähtee matkaan paikannustietojen kera.
Aivan ilmaista ei ole tuokaan ratkaisu. Laite maksaa noin 350e ja liittymän avaus 40e +20e/käytetyt kuukaudet. Kuitenkin tuo varuste on elintärkeä, jos jotain sattuu…

Tässä vielä kuva siitä Pyhäkurun reitistä jota kuljin viime kesänä.

Vilma1966 vinkkaamaa Sarekin kansallispuistoa ajattelin siis vaeltaa kesällä -24.

Ps.
Vilma1966 on täysin vastuusta vapaa tuon vaelluksen suhteen :index_pointing_at_the_viewer::grin:.

2 tykkäystä

Moi,
Elämä kantaa ja vie eteenpäin.
Uusi työ alkaa maanantaina. Juulian kanssa joskus mietittiin tuota lumimiehen työtä. Nyt se sitten toteutuu. Tosin sopimus on vain neljä päivää. Oletettavasti lunta kuitenkin kertyy vielä ennen kevättä, joten työtä riittää.
Työpaikasta, jossa olen jo muutama kertoja ollut, soitettiin myös. Työt alkaa muutaman viikon päästä. Huoltoa ja uusien laitteiden rakentelua. Eipä siis huolta työn suhteen.

Kävin taas pubissa katsomassa kavereitani. Sama meininki jatkuu edelleen. Muutamat ihmiset kulkevan kohden päämäärää joka johtaa surulliseen lopputulokseen.

Sen saimme taas todeta.

Yksi kavereistani on jälleen poistunut elämästä. Hän kuoli tänään perjantaina, 54 vuotiaana. Kuulopuheiden mukaan hänellä oli ollut ongelmia maksan seudulla jo pidemmän aikaa. Yhdessä joimme joskus vuosia sitten. Hän katosi baarielämästä vuosituhannen vaihteessa. En tiedä kuinka paljon hän joi viime aikoina, töissä kuitenkin kävi.
Kuolema oli tullut nukkuessa, ehkä hyvä niin.

Hyvää matkaa, Jonte :latin_cross::wilted_flower:.

Hyvää matkaa Jonte. Ja pari omaakin nuoruudesta tuttua, joiden poismenosta olen somen kautta viime viikkoina lukenut. :wilted_flower:

Tuo 50+ vaikuttaisi olevan ikä, jossa tuoppien jäljet alkavat hyvinkin monella konkretisoitua. Se pelko ja muiden näyttämä epäedullinen esimerkki pitkälti siivitti tätä omaakin lopetuspäätöstäni. En lähde enää arpomaan mikä olisi se määrä, minkä oma ainut elimistö vielä kestää. Siinä mielessä lähteneet ansaitsevat minulta myös kiitoksen, heillä on ollut merkitys. :gift_heart:

Onnittelut työkuvioista, hyvä kun homma toimii!

1 tykkäys

Moi,
Lunta tuli kolailtua tämä viikko… Kovaa työtä. Katto saatiin puhdistettua parinkymmenen hengen voimin. Sain jopa ylennyksen, tai siis alennuksen, olin pillimiehenä pihamaalla vahtimassa ettei pienet koululaiset jääneet pudotetun lumen alle.
Ensi viikolla uusi työ ja uudet kuviot. Voi tosin olla että katolle tieni vie siinäkin hommassa…

Putkis, Lumimies.

Moi,
2438 päivää ilman alkoholia…

:grin:

4 tykkäystä

Onnittelut! Näyttääpäs oma 425 vähältä. Perässä tullaan kuitenkin. :smiley:

1 tykkäys

Moi, Hiiri ja muut Plinkkiläiset.
Luin kirjoituksia täältä plinkistä ja huomasin keskustelun anonymiyden huolesta.
Olen sitä myös itse miettinyt hyvin tarkkaan. Muut palstalaiset ovat ymmärtääkseni säilyttäneet anonymiyden, minä en. Toki täällä Plinkissä ja muualla somessa olen edelleen tuntematon. Kuitenkin useat kymmenet ihmiset tietävät kuka olen ja tuntevat tarinani. Lähipiiri, siis sukulaiset ja ystävät, kuin myös paikallisen pubin henkilökunta ja suuri osa asiakkaista tietää kirjoitteluni täällä. Olen myös aktiivisesti ohjannut ihmisiä lukemaan Plinkin tarinoita. Onhan minun ketjussani paljon valokuvia ja retkitarinoita.
En siis pelkää enkä pakene menneisyydessä tekemiäni virheitä. On ollut yllättävää kuinka hyvän kohtelun olen saanut. Tiedän toki että jonain päivänä joku saattaa hyökätä minua vastaan minun kirjoitteluni perusteella.

Saatan vielä hieman jatkaa tähän viestiin…

1 tykkäys

Alussa olin anonymiteettini suhteen lähes hysteerinen. Mutta se liittyi muuhun häpeään, minkä tilanne toi. Edes lähipiiri ei tiennyt juomisongelmani täyttä laajuutta, jostain työkavereista puhumattakaan. Tuntui maailmanlopulta, että joku olisi minut siinä tilassa tunnistanut.

Raittiuden edetessä asenne on lieventynyt ja olen alkanut kirjoittaa asioita, joista minut tunteva saattaa minut tunnistaakin. En kuitenkaan ihan nimelläni ole valmis kirjoittamaan, vaan ventovieraiden edessä anonymiteetti on ihan kiva edelleen. Jos nyt kuitenkin joku erikoinen tietovuoto tulisi ja nimeni pätkähtäisi tekstieni yhteyteen, se harmittaisi ja suututtaisi, muttei enää olisi maailmanloppu.

Olen jopa toivonut, että joskus olisin valmis puhumaan aiheesta ääneen ihan omana itsenäni, muiden tukemiseksi. Ehkä joskus monien vuosien päästä, saa nähdä. Ehkä vielä joskus minäkään en pelkää enkä pakene.

2 tykkäystä

Onhan somessa, ainakin Facebookissa, erilaisia päihdetoipujien ja mielenterveystoipujien ryhmiä, joissa ihmiset kirjoittelevat omakohtaisia kokemuksiaan ihan omalla nimellään ja naamakertoimellaan. Ne ryhmät ovat toki yleensä suljettuja, eli keskustelut näkyvät vain ryhmän jäsenille. Nämä Plinkin kirjoituksethan näkyvät kaikelle maailmalle, myös rekisteröitymättömille.

Joka tapauksessa on toki hyvä olla tällainen anonyymi foorumi, jossa kaikki kirjoittajat ovat anonyymejä. Siinä tämä Plinkin foorumi varmasti puolustaa paikkaansa edelleen.

On täälläkin vuosien saatossa ollut muutama anonyymiydestään vapaaehtoisesti luopunut, kuten esim. nimimerkki Kaaleppinen. Olen joskus muutaman twiitin vaihtanut hänen kanssaan Twitterissä.

Hyvää vaalipäivää kaikille.