Puoli vuotta kuolemasta

…ja ei kovin hyvin mene vieläkään. Koen kamalaa tuhlausta, kaikki 18 v. turhaan. Olen silti sitä mieltä, että älkää antako ainakaan rahaa. Meillä ne menivät poikaystävän sakkoihin ja tyttö näki silti nälkää. Viekää ruokaa tai pesuaineita. jos jotain viette. Muuten rahat menevät huumevelkoihin…

Mukavia hetkiä olivat ne, kun nälkäinen tyttöä suostui ravintolaan lounaalle. Tiesi, että ne rahat ainakin menivät tytön mahaan.

Olen todella pahoillani tyttäresi poismenon johdosta. Tämän olet kuullut jo varmaan miljoona kertaa :confused:

Ihanaa kuitenkin, että olet siinä ja autat omalla kertomuksellasi muita. Tuo neuvosi pätee kyllä kaikkiin läheisiin, ei käteistä, mieluummin ruokaa kassissa. Siinäkin on tietysti kääntöpuolensa, mun ukon ex-anoppi toi kassikaupalla ruokaa näille ja sitten ne pienetkin rahamäärät hassattiin huumeisiin. Mutta jokainen tapaus on tietysti erilainen. Rauhallista iltaa kaikille vilpolalaisille.

-piiras

Paljon voimia A:n äiti! 1/2v on kuitenkin lyhyt aika… Parhaan frendin veli kouli aikoinaan ennen y-astetta onnettomuudessa. Tosin mopo, yms yms. Joten… Oli kynyt jo multa pilveä, poltti ja kännäs, en tiedä miten olisi käynyt; erittäin paljon riippuvuuksia suvussa on. Toinen alle 15v oli “syypää” kuskina yms.

Perhe suri asiaa pitkään, itse vetäydyin. Kävivät jopa näillä “huuhaa-tyypeillä”. Tuli niin puskista koko juttu… 10-15v tämän jälkeen asiasta voidaan puhua jo. En tiedä miten on päässyt yli 20v lapsen kanssa, jonka ruumis oli im:n takia lähes v:n metsässä. Pitkäaikainen anoreksia…

Pakko sanoa (anteeksi), että mikäli on päättänyt tehdä lopullisen ratkaisun; muut pidetään kaukana! He voivat estää suunnitelmat. Mä estin useamman kerran parin tyypin itsarin. Auttoi, 3kk… :frowning: Henki lähti, samoin toiselta. Mä en päästänyt lähtemään meiltä koko yönäkään, mikäli uhkasi tehdä itselleen jotain. Tämä ei sua lohduta, mutta aika auttaa edes vähän. Useimmat olivat ainoita lapsia enkä tiedä kuinka vanhemmat voivat, itsellä 5:stä ystävästä (ei frendejä) 3 oli ainoita lapsia ja vanhemmat lääkäreistä vaikka mihin…

Paljon voimia koko perheelle <3 Yrittäkää jaksaa…

PS. Oletteko löytäneet ryhmää? Itselle tuli mieleen Liisa. T, kirjailija ja huumetyön aloittaja… Katson saanko mitään aikaan, pari 1+1 yms. outoa sattumaa ja mä niin harkitseva ihminen laitoin hänelle viestiä… Tosin en itseni takia… Voimia ja vielä kerran voimia!<3

Voi A:n äiti tuskasi määrää. En voi kuin kuvitella sen. Ymmärrän tuon ajatuksesi, että 18 vuotta meni hukkaan. Ja olen täysin samaa mieltä kanssasi tuosta rahan antamisesta. Olen myös hyvässä uskossa vuosien aikana maksellut huume- ja pillerivelkoja ym. Luullut siis auttaneeni tyttärelle tärkeissä hankinnoissa. Vaan eipähän tuolla ole niitä vaatteita, kenkiä, meikkejä ym. pahemmin näkynyt, vaikka rahaa niihin on pyydettykin :frowning:

Toivottavasti aika alkaa auttamaan oloasi ja olet saanut jostain halutessasi keskusteluapua. Muistan vielä hyvin kertaamatta ne monet viestit ja keskustelut, joita olemme täällä käyneet tyttäreesi liittyen. Myötäelämästä ja jaksamista sinulle!