pullå kurkistaa

Olen ollut pitkään poissa. Ei tarvinne sanoa, mitä tyhmää olen puuhannut. Näinköhän tällä kerralla onnistuisin tavoitteessani, pysyisin päätöksessäni. Yritän. Pitää urkkia teidän kuulumisianne tässä hissuksiin, vieläkö mahdun joukkoon kirjavaan.

Jo vain mahtuu, tervetuloa joukkoon kummaan.

–kh

Tietty, tervetuloa takasin! Varoituksen sana silti - kirjavaa joukkoa ollaan kyllä, mutta ei täältäkään ole tyhmyys tyystin poissa :slight_smile:

Olet elossa, mitään peruuttamatonta ei ole tapahtunut ja useimmat meistä ovat oppineet omista virheistään. Ei huono lähtökohta uudelle alulle, eihän?

juuh, hengissä ja pahimmat viekkaritkin alkaa olla ohi. Vasta viides selvä päivä. Voi taivas miten tyhmä sitä ihminen voi olla, pilasin melkein vuodeksi elämäni taas. Jos pohjalukemiin valunut masennuskin paranisi nyt.

Moi Pullå! Itse en suinkaan lopeta ensimmäistä kertaa mutta täällä olen tuore tapaus. Hienoa että olet löytänyt takaisin!

Kiva kun olet hengissä, Pullå, ja tervetuloa takasin. Kyllä mahtuu. :smiley:

se on vissiin tuonne selkäytimeen ehtiny kaljankittaus iskostua. Välillä tulee mieleen, että kävelenpä jääkaapille ja otan kaljan…ai niin, enpä otakaan. Siivota voin ilman siideriä ja saunoa ilman suomiviinaa. Kestänee taas hetken, kun aivot vaihtavat alkon alkottomaan ja aivot alkavat kasvaa takaisin :imp:

Loistava päivä!

Sain psyk sairaanhoitajanikin hyvälle tuulelle, kun kävin tänään juttelemassa ja kerroin sulkeneeni korkin. Tänään ei ole ollut edes tuskaa olla ilman viinaa, kiltisti nielin antabuksen, ei harmistusta. Antabus, kävelykeppini, muista minua huomennakin. Kolmen kiljuvan ipanan metelöinti ei ole katkaissut suonta päästäni, enkä ole haaveillut hermokaljasta. Olisko huominenkin hyvä päivä ilman viinapirua. Pysyispä loitolla minusta heikosta.

Tää pääsee Terapiatehtaalle kuntoutukseen vissiin jo pääsiäisen jälkeisellä viikolla. Jospa ne opettais mut ottamaan viinapirun pois musta. Jänskättää :confused:

No sehän on hieno juttu. Uskon että se tehdas on hyvä hoitopaikka. :slight_smile:

Moikkelis =)

Kun halu juoda tulee niin rupean kirjottamaan paperille juomisen huonoja puolia ja siitä listasta tulee pitkä :laughing: Ja sitten koetan kirjoittaa syitä miksi joisin ? No, miksi kynä ei liiku? Miksi joisin ?
Ainoa syy jonka kirjotin oli tyhmyys :laughing:
2.5v ja 5 retkahdusta siinä ajassa, viimesimmästä nyt 2 viikkoa kulunut ja raittius taas IN. :slight_smile:

Mistä helvetistä viinapiru kohteensa aina löytää? Aamupäivällä puhkuin tyytyväisyyttä, nyt joku perkele huutelee mulle että olis niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kiva ottaa muutama. Pari vain edes. Meillä on lapset sukuloimassa ja ukko meinas että ottaa kuppia tänään. Ai että maistuis mullekin. Onneks sain taas nieltyä antabukseni, muuten ämmää vietäis ku pässiä narussa. Yritän luetella itselleni raittiuden hyviä puolia ja lista on pitkä verrattuna dokaamisen etuihin, sieltä ei löydy kuin tyhmyys.
Mitä te muut teette viinanhimon iskiessä? :confused:

Tjah. Mun ykköskeino oli ajatella asia loppuun - mitä nk. ‘kahden’ ottaminen kohdallani tarkoitti (yhden ottaminen nyt oli täyttä utopiaa muutenkin). Se tarkoitti seuraavana aamuna heräämistä kammottavassa morkkiksessa, koska ‘hillityt’ ei koskaan ollut minun juttuni.
Kakkoskeino oli kävellä ulos tilanteesta. Kävelemään, nukkumaan, pois juovasta seurasta joka tapauksessa. Kolmoskeino oli pitää pöydännurkasta kiinni sen kaksikymmentä minuuttia, minkä ajan olin kuullut viinanhimon kestävän.

Kestävämmän perustan kaikelle antoi se, että tutustuin itseeni ja opiskelin sen, mikä juuri minun tapauksessani toimi.

en mä sit eilen joutunu katsomaan dokaamista, ukko oli aloittanu vasta ku menin nukkumaan. Tänään krapulainen nukkui yli kolmeen ja mua on vain vituttanu. Kamala ahdistuspäivä ollu. Viina mielessä tai edes pannassa olevat pamit, että helpottais. Ei auttanu edes lenkki koiran kanssa. Pitäis kai alkaa siivota apinanraivolla, mutten mä saa hanuria irti sohvasta kun pitää lukea plinkin tarinoita…

Tsemppiä Pullå, jatka lukemista ja kirjoittamista. Jeesasi ainakin mua aivan helvetisti torstaina kun houkutus iski. Hienoa että pääset hoitoon!

Kaunista päivää!

Täällä olen saanut itselleni dokaamisen plussia ja miinuksia taas miettiä. Kaunis aurinkoinen päivä, pitkä viikonloppu edessä, siis oivaa aikaa parille kuivalle siiderille… Tai no parille, kyllä mä itseni tunnen, parikymmentä siideriä ja koppa kaljaa kuluisi nopeasti parissa päivässä. Jos riittäisikään. Mulla on vissiin liian tylsää, kun viina putkahtelee vähän väliä mieleen? Dokaamista tuli harjoitettua tylsyyden tappamiseksi, masentuneen mielialan kohottamiseksi, iloon, suruun ja oikeastaan ihan mihin tahansa. Tämä varmaan tuttua kaikille. Brenkkutäti sanoi, että mun pitäis nauttia päivän rauhasta, eikä syyttää itseäni tekemättömyydestä tai tekemisen puutteesta. Pyykkikori tuijottaa mua tiiviisti, ei oo tyhjentynyt vaikka on kytännyt jo monta päivää. Ehkä mä en oo maailman surkein, vaikkei se tyhjenekään.
Kaiken maailman pohdintoja taas. Mun pitäis loppukuusta päästä hoitoon, sitä tässä odotellessa.

3 litran laatikko valkkaria, tusina lonkero/oluttölkkiä, likööripullo tai jotain muuta väkevää, brandy, konjakki. Sellaiset hankinnat Alkosta pääsiäisenpyhiksi. Sunnuntaina olis kyllä jo voinut loppua, mutta onneksi maanantaina on kauppa auki.
En siis kuitenkaan ostanut ja suoraan sanottuna ei tullut edes mieleen käydä alkossa tänään. Nyt vasta aloin itsekin sitä ihmettelemään! Ehkä tämäkin on jonkinlaista edistystä tässä raitistumisviidakossa. Päivällä töissä kyllä kiristelin hampaita ja sain henkisen itkupotkuraivarin, kun työkaveri suunnitteli pääsiäisjuomia. Epäoikeudenmukaista! Väärin! Perkele!
No, minkäs teet.
Hyvää raikasta aurinkoista Pääsiäistä sulle Pullå, tuijottele takaisin sitä pyykkikoria, ei se pure.

Noh, noh… Me ostettiin juomiksi neljä pulloa vissyä ja kaksi tölkkiä appelsiinimehua. Halvempaa, paremmanmakuista, eikä aiheuta sössöttävää puhetta, päässä seisovia silmiä, inttämistä, riitaa, tappelua, unta joka ei poista väsymystä, kissanpaskan makua suuhun, sumua päähän, hirvittävistä hirvittävintä oloa ja kokonaisen päivän (tai useamman…) menettämistä. (se on outoa, että kaikkea tuota tehdään, ja sitä kutsutaan hauskanpidoksi!! :open_mouth: ) Onhan se tietysti vähän väärin taviksia kohtaan, et meillä on asiat paremmin, mut minkäs sille voi… :wink: Ei sen takia ainakaan heihin kannata liittyä! :smiley:

Raitista ja raikasta pääsiäistä sulle Marina ja tietty ketjun aloittajalle myös! :slight_smile:

Olin ajatellut nukkua oikein pitkään tänä aamuna, mutta kuinkas kävikään. Naapuri tuli ani varhain soittamaan ovikelloa (avasin, kun ajattelin jollain täytyy olla tosi hätä kun tähän aikaan herättelee), oli illan ryyppyreissullaan hävittänyt kännykkänsä ja pankkikorttinsa, haisi viinalle ja itki surkeuttaan. Pyysi kämppäänsä soittamaan omaan puhelimeensa, jos se vaikka jossain nurkassa soisi. Ei soinut. Kämppä oli sen tuhannen sekaisin, mitä lie touhunnut, en ymmärtänyt.
Että hyvää pitkäperjantaita kaikille, taviksille ja meille juopoille jotka emme enää juo. :unamused:

ai että, tuosta taas muistuu hyvin mieleen, minkä takia on parempi pitää korkki kiinni :smiley:
kohta porukoille syömään koko laumani kanssa. Rauhallinen olo. Ah. Vaakakin sanoi, että olen laihtunut kaksi kiloa reilussa 2 viikossa. Sekös naisen mieltä lämmittää.