pubrenorfiini - fentanyyli.

Niin, mulla olis tossa vieressä 2mg fentanyyliä.

Meinasin et vois 0.5mg-1mg, vaikkapa suussa jauhaa.

Ainut vaan, et oon tänään ottanu sen 1.5mg pubrenorfiinia, että mahtaakohan tuo blokata fentaa.
Pubren otin aamupäivällä.

On tänään toki menny 600mg lyricaa ja 30mg diapamia, mutta ne nyt tuskin tällä tolella paljoa vaikuttaa.

Tossa vähän aikaa sitten otin 1mg fentaa kerralla ja tulipas kunnon smackki-tyyliset nuokut.

Et kannattaskohan säästää huomiseen.

Mulla on sitten korkeat tolet, jotain 15v kohta mennyt opiaatteja ja esim pubrea oon tänäki vuonna ottanu 20mg iv kerralla (testiksi vain). oxya on menny jotain 240-300mg päivässä. Eli toleja on.

Mä oon sen verta kärsimätön, et rupesin jauhaan 500mikroa, kokeillaanpas jos vaikka sattus vähän lämmittämään.

500mikroa vähän lämmittää juu, nostin annoksen nyt 1mg:an.

Tuntuu että ei niin hirveästi blokkaa tuo aamulla otettu pubre.

Kertoilen, miten vaikuttaa tuo 1mg.

Pitänee huomenna kokeilla 2mg dosea.

Tätä ei sitten todellakaan pidä tehdä, ellei ole itsestään täysin varma.
Ja mullakin on kaveri vieressä tossa vaikka opa tolet on tod. kovat. Mutta onhan tää nyt sen 100*morfiinia vahvempaa kuitenkin…

Noh, kyllä nyt täytyy sanoa että TOIMII!
Poltin päälle vielä jonkun nopanelosen omatekoista kukinnoista tehtyä lätkää…

Voisin kertoa kokemuksesta, mutta luulisin siihen sitten ilmestyvän tekstin: poistettu hehkutusta… :smiling_imp:

Mutta vielä sen verran, että älkää missään nimessä käyttäkö fentanyyliä, ellette ole täysin varmoja annoskoosta yms. Käytetyssäkin laastarissa on vielä 60% sen sisältämästä fentanyylistä jäljellä ja se imeytyy suun limakalvoilta nopeasti.

Jos olette yksin ja varsinkin, jos teillä ei ole kokemusta vahvemmista opiaateista niin jättäkää väliin![size=150] (Tämä aine on ihan eri tavaraa verrattuna vaikkapa pubrenorfiiniin, jossa on kattovaikutus. Tämän aineen kattovaikutus on nimittäin kuolema!)[/size]

En todellakaan suosittele kokeilemista, mutta jos kokeiletta niin aloittakaa erittäin varovasti!!!
Ja joku kaveri pitää olla mukana, jos otatte överit. Siihen nimittäin kuolee, ellei ole ketään soittamassa ambulanssia.

Jos fentanyyliä kokeileva kaverinne menee sellaiseen tilaan, jossa hengitys on selvästi hidastunut ja huulet alkaa sinertää, niin soittakaa välittömästi ambulanssi paikalle ja koittakaa pitää kaverianne hereillä.
Muistakaa hätäkeskukseen soittaessanne sanoa, että potilas on ottanut yliannostuksen fentanyyliä, näin ensivasteyksikkö tietää heti miten toimia!

Ei se nyt niin valtava ole. Sairaalakäytössä kai annetaan injektiona 50-100mcg, eli vastaisi sublinguaalisesti noin 100-200mcg:tä. Itselläni kokemusta ilman toleja (tai siis sellaisella pohjatolella kuin nyt 2,5 vuoden satunnaisella opioidien käytöllä voi hankkia) noin 75-100mcg sublinguaalisesti toimii huomattavalla tavalla ja noin 300-400mcg on sopiva annos, ei missään nimessä liiallinen. Tosin en kehoita ketään kokeilemaan näitä annoksia, huonolla tuurilla voi tosiaan päästä hengestään. Kannattaa muutenkin jättää väliin, jollei tiedä tarkalleen mitä on tekemässä.

Mä oon käyttäny 15v opiaatteja ja on menny ihan kaikkea, joten tiedän kyl tavallisen hyvin mitä tämä on.
Olisit lukenut tuon mun toisen viestin, niin siinähän varoittelin ihmisiä, jotka esim on vetäny pitkään vaikka subua, mut ei sitten vahvimpia lainkaan.

Surullistä kyllä, minä olen vetäny vahvoja hyvinkin paljon, eikä tämä ole fentankaan kans eka kerta.
nyt oon ottanu semmoset 0.5mg, ihan vain piristeeksi, iltasella enemmän.

Enkä siis todellakaan suosittele, toivottavasti minä tiedän mitä olen tekemässä! :mrgreen:

Niin, toivon tosiaan, että tiedät mitä olet tekemässä. Jos tuolta pohjalta alkaa joskus opparit kyllästyttämään, voipi olla runsaasti ongelmia ohjelmassa. Ihmettelen, ettei jo kyllästytä. Mua ainakin riso hippasen jo 15 v kohdalla.

Kuinka paljon “vahvempia” on sinulle “hyvinkin paljon”?

Oxyä jottain 3-400, hepoa en ole vetänyt vyosiin, ns miedommat pubresta alaspäin vaan siirtää vieroitusoireita(koko ajanhan mulla virtaa ver. Tämä on tod. pitkän ajan jälkeen retkahdus, ku on sattunu tod pakoja asioiti, kuolemia ja sen sellaisia. Fentaa on nyt kolmen tunnin sisään menny ehkä 2mg. Nyt kyllä toimii, ylläri… :mrgreen:

Varmaan 500mikron boostilla nyt pääsis jopa nuokuille. Mut tykkään ku on just siinä rajamailla…

Kopioin taas aiempaa kirjoityustani:
Mutta vielä sen verran, että älkää missään nimessä käyttäkö fentanyyliä, ellette ole täysin varmoja annoskoosta yms. Käytetyssäkin laastarissa on vielä 60% sen sisältämästä fentanyylistä jäljellä ja se imeytyy suun limakalvoilta nopeasti.

Jos olette yksin ja varsinkin, jos teillä ei ole kokemusta vahvemmista opiaateista niin jättäkää väliin! (Tämä aine on ihan eri tavaraa verrattuna vaikkapa pubrenorfiiniin, jossa on kattovaikutus. Tämän aineen kattovaikutus on nimittäin kuolema!)

En todellakaan suosittele kokeilemista, mutta jos kokeiletta niin aloittakaa erittäin varovasti!!!
Ja joku kaveri pitää olla mukana, jos otatte överit. Siihen nimittäin kuolee, ellei ole ketään soittamassa ambulanssia.

Jos fentanyyliä kokeileva kaverinne menee sellaiseen tilaan, jossa hengitys on selvästi hidastunut ja huulet alkaa sinertää, niin soittakaa välittömästi ambulanssi paikalle ja koittakaa pitää kaverianne hereillä.
Muistakaa hätäkeskukseen soittaessanne sanoa, että potilas on ottanut yliannostuksen fentanyyliä, näin ensivasteyksikkö tietää heti miten toimia!Noh, kyllä nyt täytyy sanoa että TOIMII!
Poltin päälle vielä jonkun nopanelosen omatekoista kukinnoista tehtyä lätkää…

Voisin kertoa kokemuksesta, mutta luulisin siihen sitten ilmestyvän tekstin: poistettu hehkutusta… :smiling_imp:

Jos olette yksin ja varsinkin, jos teillä ei ole kokemusta vahvemmista opiaateista niin jättäkää väliin![size=150] (Tämä aine on ihan eri tavaraa verrattuna vaikkapa pubrenorfiiniin, jossa on kattovaikutus. Tämän aineen kattovaikutus on nimittäin kuolema!)[/size]

Muistakaa hätäkeskukseen soittaessanne sanoa, että potilas on ottanut yliannostuksen fentanyyliä, näin ensivasteyksikkö tietää heti miten toimia!

Niin, kyllä mua kyllästyttääkin sen verran, että olen aikoja sitten hakeutunut hoitoon, vaan ny syyskuun alussa meni työ ja on tosiaan tyyppejä kuollu ja muuta vastaavaa vittumaista, niin rethdimpa sitten. Ku tiedät varmaan, että jos on pyöriny kauan douppiporukoissa, niin on liian helppo retkahtaa. Vaikka ei juuri niiden immeisten kanssa olisikaan tekemisissä.

En siis ole enää mikään teini, fyysisesto olen 3 ja neljänkympin välissä, henkisesti -sitä on vaikea sanoa, en tiedä, ehkä viis- :laughing:

Jep. Vanha konkari ja menit sitten retkahtamaan. Oliko toi oxya 3-400 grammoina, jos, niin ihan hyvä määrä, on varmaan ollut kivat toleranssit. Aika hyvän määrän vedät fentaa kerralla. Oo pirun varovainen, on niitä onnettomuuksia sattunu vanhoille tekijöillekin.

Hyvin sinulla tuo fentanyyli kantaa. Tosi hyvin siis :smiley: ! Minulla vetojen jälkeinen euforia ei ole koskaan kestänyt yli 30 minuuttia :frowning: . [Poistettu vaarallista annosinfoa Fentanyylistä, varovaisuutta annoksista puhuttaessa! - Päihdelinkin moderaattori] En voi todellakaan suositella tuota annosta kenellekään.

Buprenorfiini estää todella tehokkaasti Fentanyylin toiminnan. Durogesic paketin ohjeessa lukee seuraavaa:
“Kerro lääkärillesi, jos käytät barbituraatteja (univaikeuksien hoitoon), buprenorfiinia, nalbufiinia tai
pentatsosiinia (kipulääkkeitä). Näiden käyttöä yhdessä Durogesicin kanssa ei suositella.”

Arpa

Ei Se liukene kunnolla oikein mihinkään.
Eniten tehoa siitä saa suun limakalvoilta, joka on kyllä myös riskialttein tapa.
Tähänhän ei voi liuotusohjeita laittaa, mutta ainakaan 60% viina, isopropanoli tai se sitruunahappo ei ole toiminut. Lämmmittämällä tai ilman.

Jos saisi liuotusohjeet laittaa, niin turvallisempaahan se olisi.
Saako tähän edes linkkeja.
Nyt on mennyt jotain 5-6h sisään 4mg fentanyyliä.

^Kyllä laastari on ainakin minulla liuennut ihan täysin. Kyllä sen huomaa, että sitä liimapintaa ei ole yhtään jäljellä, vaan on vain ohut muovikalvo…

Väitätkö sinä ihan tosissasi, että sylki on tehokkaampi liuotin kuin esimerkiksi isopropanoli :mrgreen: ?

Arpa

Olisi ehkä aloittelijoiden kannalta parasta lopettaa keskustelut noista laastareista, ennenkuin joku taas toheloi itsensä hengiltä…

Ei noi fentanyylit diamorfiinia, mopoa tai oxya kummempia aineita ole, ei sen enempää euforiaa, joten ne jotka niitä vetävät kusevat omaan nilkkaansa demonisoimalla niitä vielä lisää epäsuorasti. (Jos joku vetää överit lehdillä taas kirjoitettavaa tappajahuumeesta.) → Tarvitsevien laastarinsaanti vaikeutuu.

Mitä enemmän niistä puhutaan, sen useampi saa ideoita ja todellakin, käytettyä laastaria imemälläkin pääsee helposti ja huomaamatta hengestään.

Harmi vaan, että se fenta ei ole siinä liimapinnassa. Vähän aikaa sit koetin liuottaa pari päivää 60% viinassa tätä, sitten otin töötit, jossa olisi pitänyt olla reilusti vaikuttavaa ainetta. Ei toiminut oikeastaan ollenkaan. Samasta laastarista taas pala suuhun ja johan toimi.

Rasvaliukoista tavaraa se on ja se imeytymismekanismi on ihan eri kuin esim. Norspanissa, jossa se tavara on siinä liimassa.

Niin ja semmoinen TURVALLISUUTEEN vaikuttava tekijä, minkä olen nyt huomannut:

Buprenorfiini ei juurikaan blokkaa fentan vaikutusta. Ainakaan jos sitä on otettu jotain 12h ennen fentaa, kuten mulla edellispäivänä. Että en tiedä onko siitä sitten suurtakaan apua, jos joku meinaa överöidä.

Aina on varminta soittaa ambulanssi, jos kämppä on kuuma, niin aina voi porukassa tms siirtää od:n uhria johonkin vähän muualle, ettei sen takia jätä soittamatta. Varmaan jotkut on kuollu, kun ei oo uskallettu “kuuman” kämpän takia soittaa 112:teen.

Tänä aamuna otin jonkun 500mikkiä fentaa ja kokeeksi siihen millin pubrea päälle.
Niin paremmin toimi, tuli lämpimämpi fiilis.

Jostain oon lukenutkin kyllä, että pubre ei blokkaisi fentanyyliä eikä tramalia.

Noh, nyt otin 2500mikkiä fentaa tunti pubren jälkeen, saahaampahan tähänkin asiaan nyt sit selvyys.

Mutta ei kannata bupren varaan laskea överitilanteissa!

Hei,

Fentanyylin käyttö päihteenä on uhkarohkeaa, koska ero toivottujen vaikutusten ja vaarallisen annoksen välillä on hyvin pieni. Paljon riippuu käyttäjän toleranssista opiaateille.

Fentanyylin väärinkäyttö tai tahallinen virheellinen käyttö voivat johtaa yliannostukseen ja/tai kuolemaan.
Edellä mainituista syistä fentanyylistä keskustelu on Päihdelinkissä kiellettyä ja tämä keskusteluketju lukitaan. Lisätietoja aiheesta voi saada ensiapulääkäreiltä tai myrkytyskeskuksesta.