Psykoanalyyttinen malli

Tähän tarvittais jo kotivaloa. :unamused:

Toivon hartaasti että joku alan asiantuntija näkee nuo alkoton86:n viestit ja kykenee bongaamaan tämän poikkeustapauksen hattiwattijoukoistamme ihmiskunnan hyväksi ->koska suurin osa meistä taviksista ei hänen viestejään tule koskaan tajuamaan.

alkoton86

Listaa kaikki psykoanalyyttiset teokset jotka olet lukenut.

Oletko käynyt oman psykoanalyysin.

:slight_smile:

En osaa sanoa tähän mitään järkevää.

En tiedä mitä edellä olevilla kirjoituksilla on tekemistä psykoanalyysin, psykoanalyyttisen teorian tai metapsykologian kanssa.

Tunnistan kyllä tuttuja peruskäsitteitä liittyen freudilaiseen topografiaan mielen rakenteesta sekä huomaan jonkinlaista epäselvää rinnastusta neurotieteiden kanssa.

Minulle jää sellainen tunne, että kirjoitukset ovat jonkinlaista henkilökohtaista fantasiaa. En löydä niistä mitään oikeaa “asiaa”.

Selvä.

En ole millään tavallla asiantuntija, mutta mulle tulee fiilis totaalisesta tyhjyydestä, kun mä luen tämän mahtavan persoonan alkoholiton86, juttuja. :unamused:

Ja ilmeisesti olen itse “empaatti” koska se aiheuttaa minulle kyyneleitä silmäkulmaan? :unamused:

Minun mielestäni kiinnostavaa tässä on se, että tuo tunne tyhjyydestä herää sinussa.

Ihan hyvähän tämä malli on, onhan nuo vanhat egot ja superegot jääneet uusissa terapiamuodoissa nurkkaan.
Kuulosti oikeastaan ihan jo joltain menetelmältä, josta ole joskus kuullut, mutta kun olen täysin unohtanut nuo työasiat, en pysty päättelemään, mihin voisi yhdistää.
Minä olen tässä vasta miettinyt matelija-aivojen yhteyttä parinvalintaan.

Musta taas kiinnostavinta on se että kutsuttaessa kotivalo vastaa.

Kotivalo
on läsnä.

Mä tiän et sä oot siellä. :slight_smile:

Toivottavasti tällä tiedolla on sinuun myönteisiä vaikutuksia kuten esimerkiksi turvallisuuden tunteen lisääntyminen.

Alkotonta haluaisin rohkaista tutustumaan psykoanalyyttiseen teoriaan syvemmin ja koska ilmeisesti neuropsykoanalyyttinen näkemys kiinnostaa sinua, amygdalaan liittyvää tietoa löytyy lisää muun muassa Psykoterapia-lehdestä:

psykoterapia-lehti.fi/teksti … ori110.htm

En väitä olevani ammattilainen, mutta olen lukenut PALJON psykoanalyyttista teoriaa sekä muuta alaan liittyvää kirjallisuutta.

Lisäksi käyn omaa psykodynaamista psykoterapiaani.

En lähde arvioimaan, onko “mallisi” järkevä, hyvä tai huono. Se on sinun oma mallisi. Kannustan jatkamaan valitsemallasi tiellä.

Hyvää yötä Jeesus myötä, Jussi. :slight_smile:

Viimeisin kokemukseni Jeesuksesta liittyy Tuomasmessuun. Liikutuin siellä ideasta, että minun ei tarvitse kantaa “taakkojani” tai kenenkään muunkaan sellaisia, koska joku on ne jo kerran kantanut. Tästä on aikaa ehkä noin vuosi.

Viimeisin kokemukseni Jussista liittyy tilanteeseen, jossa ilmoitin, että olen vaihtanut ryhmänimeni. Käytän nykyään omaa nimeäni.

Hyvää yötä Fernetti.

En olettanutkaan, että tarkoitit minua. Jos seuraava kysymys on, että “miksi sitten kirjoitit ikään kuin olisit olettanut?”, vastaan lyhyesti kirjan nimellä:

Die Frage der Laienanalyse: Unterredungen mit einem Unparteiischen.