Psykedeeliuutisia

~

Tämä vaikuttaa sinänsä ihan hyvältä idealta. Kun on kerran kannabisuutiset niin pitäähän sitä olla myös joku enemmän psykedeeleille omistautuva osio…

Että eikun onnea ja menestystä uutisten tehtailijalle! Mistä tietää, jos itsekin tulen vielä ehdottamaan jotain käännöstä… :wink:

No mut mitkähän uutiset tulee sitten seuraavaks, kun on jo kannabis- ja psykedeeliuutiset? Opioidiuutiset? Piriuutiset? :laughing:

Heh… :sunglasses: :laughing:

Mikä ettei kaikille päihderyhmille omat uutisbloginsa, kyllähän sitä ihan varteenotettavaa tutkimusdataa löytyy.

No juu, uutta:
Tohtoreilla pärisee taas
psykedeeliuutiset.blogspot.com/2 … -taas.html
Alunperin The New York Timesin sivuilla julkaistu, psykedeelitutkimuksen uutta aaltoa ja alustavia tutkimustuloksia käsittelevä artikkeli suomeksi.

Psykedeeliuutisiin on pakko kirjoittaa kuinka yskää hoidetaan Thaimaassa. Olen asunut vuosia Koh-Phangan nimisellä saarella, joka on mahtava mesta jos psykedelia kiinnostaa (ja muutenkin). Sieniä on useita erilaisia, ne ovat mielestäni paras, jos asiaa voi näin kutsua, psykedeli (suomalaiset sienet ovat kuitenkin voimaakkampia ja miellyttävimpiä). LSDtä löytyy jos tuntee ihmisiä alalta. Löytyy myös erilaisia yrttejä ym. mutta apteekissa iloista psykedelia matkaajaa odottaa karmiva yllätys, dextromethorphan jota käytetään yskänlääkkeeksi. Ainetta löytyy myös tavallisesta pullosta joita saa suomenkin apteekeista, mutta aine täytyy erottaa muusta litkusta. Erottamista ei tarvitse tehdä sillä Thaimaasta löytyy pieniä keltaisia pillereitä jotka on vaarallisen helppo nielaista. En kehota ketään kokeilemaan näitä pillereitä ainakaan enempää kuin lääkäri määrää.

Satuimme tekemään näin muutamankin kerran (joista on muutama liikaa)tyttöystäväni kanssa viime keväänä. Syötyäni noin sata 5mg pilleriä ruumiintoimintani taantuivat nopeasti enkä kyennyt puolen tunnin kuluttua edes puhumaan. Avunhuuto ei siis onnistu. Näköni hävisi, mutta silti näin harmaata usvaa. En tiennyt missä olin. Tyttöystäväni muuttui näkymättömäksi, tunsin hänet käsilläni ja kuulin korvillani, mutten nähnyt häntä. Onnistuimme menemään vessaan joka oli pari metriä leveä ja kolme metriä pitkä, emmekä löytäneet ulos kuuteen seitsemään tuntiin. Istuin tuon vessan lattialla ja kusin alleni, virtsa housussa ei kuitenkaan tuntunut missään, olin niin kuutamolla. Näin käteni vessan lattialla, kääntäessäni päätäni käsi lensi katseen mukana vastapäiseen seinään. Kävely muuttui katkokävelyksi, se oli jossain vaiheessa täysin mahdotonta, tämä oli myös ensimmäinen oire pillerien nielaisun jälkeen kun tuumailin että tuntuukohan tämä missään. Ei pitäs oikeasti naurattaa eikä silloin varsinkaan naurattanut yhtään.
Jossain vaiheessa luulin selviäväni (tarkoitan pään selvenemistä)ja olin helpottunut, mutta sitten huomasin ettei sekään ollut totta. Olin varma että olin kuollut. Olin odotushuoneessa odottamassa kuolemanjälkeiseen tilaan pääsemistä. Seurassani oli vihreä epämääräisen näköinen hahmo joka vastaili kysymyksiini, se kertoi minulle että olin kuollut. Kokeilin kädelläni jalkojani ja kasvojani ja kysyin uudestaan olinko todella kuollut? Kyllä näin on, kuoleman hahmo puhui minulle. Silloin ymmärsin että olin kuollut mutta silti tunsin eläväni, ja ahdistunut oloni helpottui välittömästi. Olin siis kuollut joten mitä pahaa voisi vielä tapahtua? Voisinko flipata vielä kuolleenakin? Tätä kysymystä pohdin ennenkuin unohdin sen eikä ajatus tuntunut ollenkaan mukavalta. Vessanpöntöstä alkoi tulla pieniä kuplia jotka nousivat lattiaa pitkin ylöspäin kunnes aloin hukkua niihin, samassa hetkessä kuplat laskivat alas kuin kattilaa kiehauttaessa kunnes ne hävisivät kokonaan. En muista koskaan toivoneeni yhtä paljon että olisin selvinpäin!

En todellakaan tahdo kenenkään kokevan samanlaista trippiä kuin minkä koin tuolloin. En yhtään ihmettele jos joku voi ns.tulla oikeasti hulluksi. Olkaa siis varovaisia jos alatte tuntea kurkkukipua tai yskää, ja haette Thaimaan matkallanne apteekista yskänlääkettä. En voi sanoa että kokemus olisi ollut millään tavalla miellyttävä. Varmistin asian kokeilemalla pillereitä pariin kolmeen kertaan. Mielisairaus masokismia? Todella typerää. Tiedän jonkun verran psykedeeleistä, ja olen kokenut parempiakin trippejä. Jos on täydellinen pakko saada hallusinaatioita ym. Ottakaa jotain muuta…

VV (Viivivaara)

^ Niin huomasit vissiin, että sinänsä psykedeelejä et noita yskänpillereitä popsiessasi käyttänytkään, vaan dissosiatiiveja. Vaikkakin yhtäläisyyksiä on, on deeleillä ja dissoilla kuitenkin melkoisesti eroa tripin laadussa ja luonteessa, ja useimmat ihmiset havaitsevatkin dissosiatiivien vaikutukset erittäin epämiellyttäviksi, vaikka psykedeelitrippailusta pitäisivätkin. Toki on meitä toisiakin, jotka dissoista pitävät. Ihmetyttää kumminkin, että miksi piti kokeilla useamman kerran, jos jo heti huomasit, etteivät dissosiatiivit kohdallesi sovi, ja miksi ihmeessä piti ottaa tuollanen hullu annos. Ei kannata psyykeellään liikaa leikiskellä.

~

“Voisinko flipata vielä kuolleenakin?”
:laughing:

Taikasienten sisältämä psilosybiini voi olla tehokas apuväline tupakkavieroitukseen
psykedeeliuutiset.blogspot.fi/20 … i-voi.html

Uusi Psykedeeliuutiset-artikkeli. Oikeanlaiseen terapiaan yhdistettynä psilosybiini näyttää olevan poikkeuksellisen tehokas apuväline tupakasta vieroittautumiseen.

^Erittäin mielenkiintoista settiä! Täytyy toivoa, että toimisi laajemmassakin otannassa… Eiköhän…

Psykedeeliuutiset on ollut tärkeä asia Suomalaiselle psykedeelikulttuurille. Kiitos kun jaksat tehdä asioita sen edistämiselle. Olet jo nyt jäänyt Suomen historiaan monen psykedeeleihinkin liittyvän asian myötä.

~

~

~

~