Psykedeelien vaaroja liioiteltu

kansanuutiset.fi/uutiset/ulk … tsemurhiin

Onko foorumilla ketään joka olisi joutunut psykoosiin lsd:stä?
Itse olen joskus syönyt 4happoa 5 tunnin sisään ja meno oli aika hurjaa… silti ei psykoosin oireita ilmennyt vaan päin vastoin kokemus oli melkoinen kun menin kuselle. Ensimmäisen pisaran osuessa pönttöön vettä alkoi lentämään
kunnolla päin kasvoja, myös paitani mukamas kastui… Vesi oli ihanan lämmintä ja muuttui valuessa kylmemmäksi. Värien kirjo oli sanoin kuvaamatonta ja kaikki aaltoili hullun lailla jossain vaiheessa istuimme sohvalla ja kirjahylly oli muutunut takaksi. Vaikka tuli loimutti kasvojani niin ei mieleeni tullut hypätä parvekkeelta alas(niin kuin on peloteltu) Mieleeni ei myöskään tullut että sammutampa nuotion tai lisäisinkö puita takkaan. Katselin vain ja nautin matkasta.
Ymmärrän kyllä että joku olisi voinut hätääntyä ja tehdä jotain päätöntä, mutta koskaan näin ei omalla kohdallani ole käynyt… Olen myös syönyt sieniä useita kertoja ja kokemukset ovat olleet hyvin samanlaisia.
Ja en suosittele 4hapon syömistä silti kellekkään… se on iso määrä psykedeelejä ja toimii vielä seuraavana aamuna.
LSD:n tutkimukset pitäisi aloittaa uudestaan kunnolla… Nyt niitä ei tutkita, koska ovat 1luokan huume. Ne on jäissä ja pannassa. Kukaan ei uskalla tutkia niiden vaikutus mekanismia vaikka kyseessä on mielestäni erittäin potenttiaalinen lääkeaine/päihde. LSD:n maine on pahempi kuin mdpv:llä joka oikeasti laittaa psykoosiin ja osastolle.
Mitä mieltä muut kyseisestä substanssista?

En tosiaankaan halua hehkuttaa, saatikka suositella yhtään mitään päihteitä. Mutta OMAN KOKEMUKSENI mukaan LSD on hyvin turvallinen ja harmiton päihde. Kymmeniä kertoja happoa ottaneena älyttömillä annostuksilla ja ties missä komboissa, en muista yhtäkään huonoa kokemusta. Tietysti ensimmäisillä kerroilla saattoi hetkellisesti säikähtää, mutta ei tosiaankaan mitään vakavaa. Mistään psykooseista en ole edes kuullut tässä yhteydessä. Minulle happo on vähän samanlainen juttu kuin MDMA. Harmitonta hauskanpitoa, nuoruuden juttuja.

Ja edelleen haluan toistaa, että en suosittele kenellekkään mitään huumausaineita, enkä missään tapauksessa vähättele käyttöön liittyviä riskejä. LSD:n kohdalla aineen maine ei vaan kohtaa kokemukseni mukaan todellisuuden kanssa oikein mitenkään.

Psychedelic drugs like LSD could be used to treat depression, study suggests
theguardian.com/science/2015 … y-suggests

‘The Greatest Opportunity We Have in Mental Health’: Inside the British Study Where Volunteers Mainline LSD
news.vice.com/article/this-is-o … or-science

Your Brain On LSD
iflscience.com/brain/uk-scie … -brain-lsd

Youtubesta aiheeseen liittyen uusi pätkä:
Crowdfunding video for Worlds first LSD Brain Imaging Study
youtube.com/watch?v=iiQNdYqboYM

Allekirjotan täysin! Kaikki LSD- ja sienitripit jotka oon matkannu, on aina ollu positiivisia. Varmaan johtuu siitä, että oon perus-optimisti-positiivari ärsyttävyyteen asti, mut silti :smiley:

Pakko tähän vielä todeta, että sama ku ganjassa, ni en ymmärrä psykedeelien demonisointia Tai siis joo, ehkä ymmärrän sellaselta taholta kellä et oo ollenkaan kosketuspohjaa ittelllä, mut sillonkaa ei voi esittää omia pelkoja faktoina jos ei tiedä mistä puhuu.
Faktahan on se, että kaikki ei sovi kaikille, pitää tietää omat rajat. Alkoholi on IMO pahin myrkky varsinki tässä Suomen-maassa, ja en oikeesti tunne yhtäkään ihmistä kelle alkoholi “sopii”. Se saa pahimmat puolet ihmisestä esiin… No ei tietenkään psykedeelitkään kaikille sovi, mutta juuri se, että jokainen ite tietää omat rajat ja sen, mikä ittelle sopii ni ylilyönneiltä vältytään. Tässä kun sen reilu 15 vuotta on tätä skenee ziigaillu, ni kyl sielt on erottunu ne, jotka on riippuvaisii mihin vaa, ja sit ne jotka handlaa minkä vaa käytön.

Etkö mielestäsi itse syyllisty nyt juurikin demonisointiin, puhuessasi alkoholista? Suurin osa kansasta hanskaa juomisensa aivan mainiosti. Mitä luulet, voisiko näkemykseesi juurikin vaikuttaa se, että kuten sanoit, olet tsiigaillut skeneä reilut 15-vuotta?

Mulla ei ole ollut ainuttakaan huonoa matkaa sienien tai hapon seurauksena, molempia yhteensä on tullut vedettyä ehkä n. 15 kertaa elämäni aikana. En silti todellakaan suosittele näitä, etenkään alle parikymppisille - ekan matkani otin 23-vuotiaana, varsin miedohkolla sieniannostuksella, mutta kenelle tahansa muulle se annos (0,5 grammaa meksikolaisia sieniä) voi olla hyvinkin voimakas kokemus. Eli varovaisuutta näiden kanssa, ja annostusta voi aina lisätä, muttei vähentää :bulb:

Siitä olen täysin samaa mieltä, että psykedeelejä on demonisoitu perusteettomasti jo vuosikymmenten ajan. En nyt lähde siihen, miksi näin on tehty, mutta lähes kaikki valtamedioissa julkaistut artikkelit aiheesta ovat käytännössä propagandaa ja värittynyttä paskapuhetta. Paljon todennäköisemmin sitä saa itselleen aikaiseksi psykoosin esim. stimulanteilla ja/tai alkoholilla kuin psykedeeleillä, mikäli kiskoo edellämainittuja esim. viikottain - psykedeelejä harvemmat tuppaavat ottamaan säännöllisesti, tai jos ottavat, niin ottavat yleensä jotain muutakin siinä samalla. Mä trippailen nykyään sen pari kertaa vuodessa, jos sitäkään, ja se on juurikin fine itselleni.

Ketjun nosto. Edelleen kaipaisin niitä huonoja matkoja josta on seurannut esim: Ampulanssikeissi.
Vai onko niitä edes olemassa? Jos ei huonoja matkoja löydy niin laittakaa niitä positiivisia sitten ilman hehkutusta.
Psykematkoja on kiva lukea siksi nosto.

Ne lukuisat kerrat, jolloin olen happoon tutustunut, ovat kaikki olleet positiivisia kokemuksia.

Mutta olen kuullut että yks hemmo kuoli raksalla siihen että jossain helkkarin korkeella oli hapoissaan astunut vähän harhaan. No alas astihan se meni. Kuolema.

Sillee.