Promillelaskurit netissä

Aloin tänään pohtimaan ryhmän jälkeen, kun oli puhetta promillerajoista, että kuinkahan paljon ihmiset noita nettilaskureita käyttävät. Itse juovana aikana puhaltelin omaan mittariin, mutta testailin noitakin monia. Useissa kysytään sukupuoli, paino, annoksien määrä ja aika, joka aloittamisesta on kulunut. Vissiin täällä päihdelinkissähän joku tällainen laskuri. En tiedä millä nuo laskurit toimii, mutta tuntuu jotenkin hölmöltä, ettei niissä missään pyydetä aloittamisajan lisäksi myös lopetusaikaa. Laitoin THL:n mittariin ihan testinä, että olen juonut 15 annosta alkoholia ja kysymys monenko tunnin aikana join laitoin ensin 10 ja sitten 40. Jäkimmäisessä vastaus 0%, olisinhan mä voinut vaikka ne viimeiset viisi annosta kiskasta viimeisen tunnin sisällä :smiley: . Totta kai sitä maalaisjärkeä peliin, mutta siis mun mielestä tollaset sais poistaa kokonaan netistä nykyisellään.

Nuo nettilaskurit on tosiaan ainoastaan suuntaa-antavia, joten todellisen kännitilan saa selville vaan puhkumalla ja puhisemalla siihen alkometriin.

Sukupuolen, painon ja annosmäärien lisäksi promilleihin vaikuttanee myös geneettinen perimä eli kuinka tehokkaalla maksalla juoppoa on siunattu.

Mikäli maksa on dokattu jo finaaliin, niin tulee jo yhdestä kaljasta känniin ja ryyppääminen käy halvasta, mutta eipä sitä laiffiakaan enää kauaa kestä. :unamused:

Heippa!

Päihdelinkin promillelaskuria uudistetaan tämän syksyn aikana, jotta se palvelisi paremmin. Tällä hetkellä lopettamisajaksi lasketaan se hetki, jolloin henkilö testaa itseään laskurilla. Jatkossa lopettamisajan voi määritellä itse. Uudistuksia siis tulossa!

Olettehan huomanneet, että promillelaskuria voi käyttää myös mobiilisti m.promille.fi.

Helteisin terkuin,
toimitus :slight_smile: