Pressavaalit

Vaalit

• 1. Mies metsänreunasta
  • 2. Lomapuisto
  • 3. Metsän mies
  • 4. Vadelmamunkki
  • 5. Elefantti
  • 6. Rethen78
  • 7. Juoppo
  • 8. Fernetti
  • 9. Muu, aku ankkakin käy ja lasketaan mukaan ja miinni tietty kans.

0 voters

kenestä uusi pressa?
äänestä ja vaikuta.
ehdokkaat valitsin ihan sattumalta, lähinnä eniten viime aikoina kirjoittaneita.
kohdassa 9 laita myös nimi halutessasi.9ää enempää vaihtoehtoa ei tähän mahdu.

Minulla on tällä hetkellä 100 % kannatus, kuin itänaapurin johtajilla aina. :sunglasses:
Huomenna voi tietysti olla tilanne jo toinen.

tuli virhe taas vaan en jaksa korjata, aika monimutkainen tämä mulle värkätä.
minäkin äänestin sinua VM, joten nyt sulla on 200 %, alkaa vaikuttaa aika oudolta :slight_smile:

Erkki Metsola kunkuks ja Hermunen prinss…eiku prinsessaks!

Saako leikkiin laittaa asiakysymyksen. Miten ehdokkaat yrittäsitte tai yritätte vaikuttaa päihdeasioihin ja ongelmaisten asemaan? Alkoholilaki on nyt pinnalla, miten toivoisitte

No mutta mihin Allu Kaponen on jäänyt ehdokaslistalta?

Presidentin rooli muuten on minusta enemmän ulkopolitiikkaan liittyvä, hyvien suhteiden ylläpito naapurimaihin on tärkeä ja vaativa tehtävä. Sisäpoliittisissa asioissa kuten nämä päihdeasiat, presidentti tietysti pystyy hiukan käyttämään arvovaltaansa, mutta tärkeimmät päätökset tehdään ensisijaisesti siellä missä taloudellinen valta on, päihteet kun ovat ensisijaisesti myytävää ja markkinoitavaa tavaraa joilla tehdään lisää rahaa, toissijaisesti siellä missä poliittinen valta on, eli hallituksessa ja eduskunnassa, kunnanvaltuustoissa. Niissä ei tosin kovin paljon voida määrätä miten kukin sijoittaja rahojaan käyttää. Jos sijoittajat ovat sitä mieltä että päihdebisnestä laajennetaan, niin se sitten tapahtuu. Ei sitä ole paljon pystytty rajoittamaan. Melkein ympäri vuorokauden saa myydä nytkin, hinnat saa määrätä itse, eikä seurauksista tarvitse vastata. Aiheuttakoon viina mitä tahansa, ei sen myyjä siitä ole missään vastuussa. Sinänsä kumma juttu, monien muiden tuotteiden kohdalla, vaikka jarruttomien autojen kanssa on ihan eri juttu.

Joo, ei tuo taida kuulua presidentin toimivaltaan.

Ei nykyinen pressa huono ole. Kyllä se on naapurimaiden kanssa pystynyt asiallisesti keskustelemaan ja aika rauhallisesti toiminut muutenkin.

Kyllä vadelmamunkistakin silti voisi hyvä presidentti tulla. Kun on vuosien mittaan vallan rauhoittunutkin… :laughing: :laughing:

ALLU yrittää edelleen pitää matalaa profiilia ja välttää kaikenlaista…niin…
grouchon sanoin: pysyn erossa kaikista järjestelmistä, jotka hyväksyvät minut jäsenekseen :slight_smile:
asiakysymykset ovat hyvin suositeltavia, varsinkin ääniä saaneilta vastauksia toivottavasti tulee.
kuten Mies Metsänreunasta jo tekikin.

Minä satsaisin vahvasti nuorison opastamiseen näissä päihdeasioissa. Peruskoulutukseen tulisi sisällyttää vahvaakin vahvempi tietopläjäys eri päihteistä.

En kannata minkäälaista kieltolaikeilua sekä käyttäjäin leimaamista rikollisiksi. Kannabis tulisi vapauttaa kotikasvatukseen, sillä vähemmän siitä on haittoja kuin alkoholista. Köyhä kansakin kestäisi paremmin kuritusta kannabiksen voimalla.

Kannattaisin alkoholilainsäädännön pitämistä joko ennallaan tai sen maltillista tiukentamista, mutta ehkä soisin myönnytyksenä pienpanimoille luvan myydä tuotteitaan ulos. Tämä vain siksi että pk-yrityksiä olisi hyvä kannustaa ja tukea.

Ehkäisevään päihdetyöhön tulee kuitenkin samalla satsata, ja ehkä voisi harkita enemmänkin alkoholipolitiikan viemistä Ruotsin suuntaan, eli tiukempaan suuntaan. Ei missään tapauksessa vahvoja oluita ruokakauppoihin.

Ravintoloiden aukololot on jo nyt tarpeeksi pitkät, joku kapakkahan on aina auki melkein mihin aikaan tahansa, välillä 9 - 04. Niitä ei tarvitse pidentää. Pikemminkin kehitystä voisi viedä Britannian pubien suuntaan, jotka perinteisesti menevät kiinni jo klo 23 tai 24. En tosin tiedä liekö näin nykyaikana enää.

Mutta kuten todettua, presidentti ei tällaisiin asioihin vaikuta, vaan ne säätää eduskunta ja hallitus. Alemmalla tasolla voivat vaikuttaa asiaan myös lautakunnat yms. keräämällä asiasta esim. asiantuntijalausuntoja.

Tietysti jos presidentin valtaoikeudet olisi samat kuin Kekkosen aikaan, niiiiiiiiiin… :sunglasses: :bulb:

Heh, aktiivisesti ja hyvin Plinkkiin kirjoittamalla pääsee nyt jo presidentiksi. Mutta jos vaihtoehto ”muut” valitaan niin sitten tilanne on kinkkinen. Linnaan änkee niin paljon porukkaa että lattiat notkuu ja seinät kupristelee. Kuka tahansa voi sanoa äänestäneensä muita ja tarkoittaneensa itseään ja luimistella jonon jatkona sisään vallan tyyssijaan.

En tiedä minäkään tän hetkisestä tilanteesta, mutta aiemmin malli on siellä ollut se, että pubit menee tosiaan kiinni joskus 22-24, MUTTA sitten siirrytään yökerhoihin, joissa tarjoilu jatkuu. Itse (reilu kymmenen vuotta sitten) olin yhtenä iltana Etelä-Englannissa ensin pubissa noin kymmeneen ja sen jälkeen yökerhossa noin aamukuuteen. Ja tarjoilu pelasi aamuun asti.

JUU…
ei ole ihan helppoa tällaisen järjestelmän organisointi, kun ajattelin ‘muiden’ voitatessa,
että voisi järjestää uuden äänestyksen eniten kanantusta saaneiden kesken…
vaan ja mutta…tuossa ei toteudu äänestyssalaisuuden noudattaminen.
toisaalta ainakin vielä aika helppo päätellä kuka on äänestänyt ketäkin, että
rohkeasti vaan muita miettineet kertokaa kuka on parempi niin saadaan erki metsolalle
ainakin joku vastaehdokas.
itse olisin saattanut äänestää toisinkin, jos olisi tullut asiaa enemmän mietittyä, mutta
ei voi perua ja kyllä nykyinenkin äääneni saanut on varmaan ihan kova luu keskusteluissa vladan,
donin, angelin ja muiden kanssa.
vois vaikka ajatella, että vallataan me vuorostaan venäjä, kun viimeksi ei oikein onnistunut,
luultavasti siksi, että saksalaisten kanssa ei mikään tahdo sujua, kun ne on jotenkin ihan kummia.
ite jos lähettäs omin päin koettamaan, niin luulen, että viidessä viikossa oltas uralin takana kovaa
vauhtia painumassa kohti itäisiä kolkkia.
vapautettas koko lössi kerralla ja tuotais suomen hyvinvointivaltiomalli heillekkkin.
jos ihan loogisesti asiaa puntaroi, niin luultavasti se olisi aika helppoa:
sananparsi kertoo, että pojasta polvi paranee…edellisten mittelöjen aikaan suomalainen
vastas kymmentä venäläistä…nyt on monta polvea menty eteenpäin ja luomani tieteellisen
matemaattisuususkonnollisen mallin perusteella voin iloksenne kertoa, että nykyään suomalainen
vastaa 26510 venäläistä.
helppo nakki ja piece of cake…
jou, peace silti kai paree, veljet ja siskot?
tänään tuskin kannattaa ottaa, voi herätä epäilys laskelmien oikeellisuudesta…

–voi v…u taas noita virheitä…kääk :stuck_out_tongue:

Hei joo… tää on ihan hauska juttu taas!

Itsensä äänestäminenkään ei liene mahdotonta tässä… äänestyksen alkaessa oli kaksi ääntä annettu (sinä ALLU ja vadelmamunkki) ja vaan vadelmamunkilla oli tossa vaiheessa ääniä…ööö että tota…heh…

Erkki Metsolasta sais kyllä hyvän kunkun ja Hannu karposta sais muuten hyvän pääministerin! Ja Hermunen olis kyllä aikas hehkeä rinsessa… asiasta aasinkorvaan… pikkupoikana olin mukana Metsolat ohjelmassa ihan jopa muutamassa kohtauksessakin…jos nyt kukaan tollaista klassikkoohjelmaa enään muistaakaan?

Tietty itseä voi äänestää…jos ei äänestäisi itseään, ei kai silloin uskoisi olevansa paras ja
olisi tyhmää olla ehdollakaan.
vedän seuraavan muistista…arvailua ja muistikin on mikä on…
minä ja vadelmamunkki äänestettiin vadua, sitten metsän mies lienee äänestänyt metsolan ekiä(=muu)
rethen kai elefanttia
metsänreunan mies vadua?

pitää katsoa kuka on saanut ääniä…
miestä metsänreunasta yoru ja usvis?
fernettiä hän itse?
ja muutama joita ei tiedä,koska jos ei kommentoi, ei voi tietää kuka on äänestänyt.
toisaalta voi kommentoida vaikkei äänestä…juu,ei tämä niin helppoa ollut kuin taas kuvittelin…

olisi pitänyt myös uskaltaa itse alkaa ehdokkaaksi, koska tuskin olisin saanut ääniä ja se lienee
ollut todellinen syy poisjättäytymiseen???hmmmm???öööm…pöh.

löysin muuten siivotessa(!!!) vanhan kalenterin ja siinä on kivoja kuvia :blush:
niitä on vaikea olla vilkuilematta koko ajan…
hööm…
mutta vakavoidun…
en osaa…
joo
ei
nymmuuta…

ALLU!

Sovitaan että Erkki Metsola on sun alter ego, koska jos olisit ollut listalla olisin ehdottomasti antanu ääneni sulle… eli kaverille joka vetää rohkeasti ja rehellisesti omalla tyylillä, ei esitä viisaampaa tai tyhmempää kuin on, vaan on ja uskaltaa olla ihan aito oma itsensä yhtään siihen lisäämättä,poistamatta tai kaunistelematta!

…eli siis toisinsanoen sä voitit koko homman, koska se muu osio tarkoitti Erkkiä, sillä muita vaihtoehtohenkilöitä ei mainittu…meni taas niin monimutkaseks kun vaan politiikka voi mennä… mutta näin siis! HYVÄ ALLU…KULTARANTA KUTSUU, saanko kutsun linnan juhliin…tulisin rettelöimään selvinpäin!

Niin ja hei!

Sullahan ALLU on näköjään 8 kuukautta raittiutta takana!.. Onneks olkoon!

Isompi ja kunnioitettavampi suoritus tuo mielestäni kun pressaks pääsy! HIENOA, ole ylpeä saavutuksestasi!

ite yritin, että jos olisin voinut vaihtaa ysiin oman nimen(tai allun) muttei tuota kaivoi muokata…
en toki olisi vielä voittanut, sillä käsittääkseni tämä jatkuu niin kauan kuin plinkki loppuu.
olisin ollut kuitenkin johdossa ainakin vähän aikaa…
mutta sovitaan, että Erkille osoitetut on minun ääniä.
pitääkin lähteä kampanjoimaan muille osioille,saiskohan saunasta jonkun äänestämään minua?
lupaan vaikka vapauttaa kaikki aineet? niin saattaisin tehdäkkin, jos se olisi minun päätettävissä.
peliriippuvaisille pitäisi keksiä jokin mahdollisuus suureen voittoon.
vähentäjille uusi ihmelääke, että voisi välttää ylilyönnit.
lataamossa on hiljaista,mutta nyt on yksi alkanut kirjoittaa…hän saattaisi käydä äänestämässä minua(siis
Erkkiä)?
entä xxx-addiktit? taidan valepukeutua Alicia Silverstoneksi, naisille ihan oma charmi riittänee?
dosetin porukoille esiinnyn dosentti Kaiposena, mlla on yksi sininen ja pari punaista, sitten keltavihreitä
ja perusvalkeitakin, haluatko pienestä vaivannäöstä kokeilla.
en muista enää mitä muita on…
tai tietysti modet ja ylläpito…niille lupaan olla kiltti ja kirjoittaa asiallisessa hengessä ja kaikin puolin toimia
sääntöjä tarkasti noudattaen…[size=150]ENKÄ VARSINKAAN HUUDA ENÄÄ[/size].
juu, eiköhän pressan virka irtoa?
pääsette kaikki muuten sitten sinne bileisiin, äänestitte minua tai ette…

Etenkin Xxx addikteille niin ja varmaan muuallakin toimii kun vedät Hermunen valeasun niskaan…eli lattiamoppi päähän, pussillinen lakua suuhun ja teippat porkkanan nenän jatkeeks…kyllä sillä pahimmankin xxx addiktinkin viisarin pitäs värähtää…

Kaivelin albumeitani ja löysin ihan kelpo vaalikuvan.
porkkana olisi kyllä oiva lisä…

^no sehän on siinä! :laughing: