Presidentinvaalit 2012

Presidentinvaalit 2012

• Haavisto
  • Arhinmäki
  • Lipponen
  • Väyrynen
  • Biaudet
  • Essayah
  • Niinistö
  • Soini
  • en tiedä vielä/en äänestä

0 voters

Samaa mieltä kyllä siitä että jos Soini on vaihtoehtona niin kuka rahansa on pienempi paha, vaikka paha olisikin.

Oon jo käynyt äänestämässä, kun oon tiennyt pitkään, ketä äänestäisin.

Komppaan edellisiä siinä, et jos Soini olis toisella kierroksella, äänestäisin ketä tahansa muuta kuin sitä! Jopa Lipponen ja Essayah olis Soinia pienempi paha… No onneks on vahva luotto omaan ehdokkaaseen, et se pääsee tokalle kiekalle, vaikka mielipidemittauksien tulokset ovat olleetkin aika tasaisia!

soiniahan juuri kannattaa äänestää, jos ei perusmussukoista perusta…
niiltähän katoaa johtaja, jonka varassa koko porukka paljon on, presidenttihän
ei saa olla minkään puolueen jäsen…
itse aion kuitenkin äänestää itseäni, jos tämä jokin gallup on…

Kunnon kommunistina meitsi ei äänestä luokkavihollisia enkä oo siks koskaa käyny äänestämässä :sunglasses: …en ees tiiä kuinka se toimaa. Soini olis kyl helveti hyvä pressa tälle kansalle :stuck_out_tongue: mut meitsi ei suvaitse äänestää katolisia abortinvastustajia.

Saunan äänestyksen tulos ei yllätä: ei saa purra ruokkivaa kättä, vai mitä häh? :laughing: :laughing:

Haluutko selventää, kun en blondina tajunnut!?

Soini vaan kritisoi asiaa kuin asiaa, muttei kuitenkaan mitään konkreettisia parannusehdotuksia osaa sanoa. Helppo se on valittaa, et asiat on huonosti, ja olla tarjoamatta oikeita vaihtoehtoja. Toisaalta itse en edes oo sitä mieltä, et asiat nyt niin huonosti Suomessa olis, päinvastoin ihan hyvin meillä menee. Hyvä maa asua ja elää. :smiley: Enkä ollut sarkastinen, vaan ihan tosissani oon sitä mieltä, et Suomessa asiat on suht hyvin. Ei mikään maa oo täydellinen, vaan kaikissa yhteiskunnassa on omat ongelmansa. Musta terveydenhoito- ja sosiaalipalvelut toimii hyvin ja koulutusjärjestelmä on loistava. Suomalaisten keskiansiot on kuulemma tyyliin 3050€/kk, mikä on oikeesti hyvä ja riittävä summa toimeentuloon. Ja sitä pienemmillä kuukausituloilla tavikset tulee toimeen, ellei nyt sit oo tyyliin 300€/kk tulot.

Sori, ei lisättävää vaikka kuinka pidän blondeista, bruneteista ja joskus aidoista tai feikki :open_mouth: punapäistä. Ilmaisin itseni selvästi.

Voi hyvin! :slight_smile:

Arhinmäelle varmaan menis ääni muuten, mutta koska Haavistolla näyttäis olevan suurempi kannattajakunta - siis plinkin ulkopuolellakin :unamused: - niin pitänee pelata silleen et edes jompi kumpi hyvistä ehdokkaista pääsis tokalle kierrokselle. Niinistöä ei tulis mielenikään äänestää, mutta jos siellä 2:lla sen kanssa tulee olee just Soini tai joku Väyrynen, niin ehkä jopa se rahanahne porvari ois sit kuitenkin pienempi paha…? Olishan se sentään asiallisempi edustaja suomelle kuin kumpikaan noista kahdesta.

Mistä tämä summa tulee? työssäkäyvien keskituloista? tässä(vaaleissa) on tullut aika monta heittoa suomalaisten keskituloista, ja skaala on melko laaja. kiinnostaisi tietää mistä jos linkkiä löytyy.
Erikoiset vaalit tällä kertaa talismanin vinkkelistä kun ei varsinaista suosikkia edes ole, äänestämässä toki käyn, mutta hieman nihkeältä tuntuu äänestää vähiten huonoa vaihtoehtoa… ja niinkuin pari ensimmäistä postaajaa jo sanoikin, soinia vastaan aion toisella kierroksella äänestää, vaikka olisi essayah vastassa :angry:
Arhinmäki oli mielessä vielä jokin aika sitten, mutta pää on kääntynyt hiukan haaviston suuntaan.
Tällä kertaa harmittaa mediassa nato-kysymyksen suhteeton painoarvo, sekä änkyräpersujen ala-aste tason argumentit oman puolueen rasistisiiven suojelusta. Todennäköisestä tulevasta presidentistä(niinistö) ei varsinaisesti pahaa ole sanottavana, mutta kaipa sitä pitää omaa ehdokasta äänestää, vaikka tuskin toiselle kierrokselle selviääkään…

täsmä kyllä ihmetyttää, miten kukaan voi ko. äijää ottaa vakavissaan.

Äänestämäs kävin. En kerro ketä äänestin, koska pidän vaalisalaisuutta tärkeänä asiana. Ei se toimi kaikis Euroopankaan valtiois, ei ainakaan niiden Italian mafiaa koskevien tutkimusten mukaan, joita aikoinani luin. Äänestäjiä voidaan käskeä äänestään tiettyä ehdokasta, koska luottamusta - todennäköisesti ihan aiheesta - vaalisalaisuuteen ei ole. Noh, noitten tutkimusten lukemisesta on jo melkosesti aikaa, mut nähtyäni Roberto Savianosta dokkarin ja sen jälkeen Gomorra-leffan, en usko tilanteen kovastikaan muuttuneen. Jonkun mielestä hyvä, jonkun mielestä huono asia… :unamused: .

Miten helvetissä voitte ehdottaa presitentiksi ja Suonmn armeijan ylipääliköksisi sivari homoa, nyt olette vetäny liikaa aineita. Aatelkaa ny selvänä hetkenä uudestaan, jos Haavisto voittaan mä muutan pois tuli akka sit mukaan tai ei.

komppaan neurokipua… pressan pitää kuitenki edustaa suomen kansaa…
minulla ei ole homppeleita mitään vastaan… mut mun mielestä on väärin jos meillä olisi sellainen presidenttinä…
viimeisetkin uskonrippeet menis meidän sitkeeltä suomen kansalta… :unamused:

Aivan hirveetä ku ulkomaan armeijan ohimarssin tarkastaa nainen porkkanan värisessä tukassa korkokengät jalassa ja käsilaukku kädessä, Se pitää olla majuri tai kapteeni vähintää joka ylennetään suomen sotajoukkojen johtajaksi, hommassa pitää olla respektiä. Homo, sivari ja kasvisyöjä ei mulle kelpaa.

:smiley: meinaatko että suomen tasavallan presidentin ykköstehtävä on patsastella puoliustusvoimien ylipäälikön tehtävien varjolla tarkastelemassa joukkoja? jos meinasit maasta muuttaa, niin suosittelen p-koreaa, siellä ainakin sotilasmenot pidetään tiukasti suuren johtajan hyppysisä, eikä viherpiiperöt pääsee perseilemään :slight_smile:
jytkynjytky

Amerikkaan jossa rosvon saa ampue jo ulkovelle.

Vielä kauheampaa se on kun suomalainen sotilas on ohimarssissa. Oikeasti pressan virka pitäisi erottaa tyystin puolustustouhuista. Tai jos se nainen edes olisi intin käynyt ja puolustusvoimissa palvellut.

Ja oikeasti koko puolustusvoimapelleilyn voisi lopettaa. Mitä virkaa koko roskalla, säästettäisiin nekin rahat johonkin tärkeämpään. Palkka-armeija on pop, sinne asekahelit sitten rahaa vastaan pullistelemaan ja tavan ihmiset sais olla rauhassa.

Ja aiheeseen, olisipa mainiota jos Haavisto pärjäisi.

^ Asiaa Neiti Nyytyltä, jälleen kerran. :wink:

:laughing: No mutta joku peräkylä vaikka texasissa - muiden redneckien keskellä - kuulostaa sulle ihan sopivalta paikalta, sinne vaan. Valitettavasti niitä maailman kolkkia tosiaan on vieläkin aivan liikaa, joissa homoseksuaalit eivät saa kävellä kaduilla rauhassa ja konfliktit selvitetään aseilla eikä inhimillisellä kanssakäymisellä.

Ai niin, en muuten ole vetänyt mitään. Vielä. :slight_smile:

Onneksi ei pärjää… Ja armeijan käynti pitäisi säilyttää vähintään siinä 6kk:ssa eli ei mitään lyhyempää pätkää. Eipä ole oikeastaan kenestäkään presidentiksi näissä vaaleissa, ainakaan mitä HS:n vaaligeneraattorilla tein. itse sain tällaiset pisteet omien mielipiteiden mukaan (pistin jokaiseen kysymykseen erikseen onko tärkeä, keskiverto vai ei tärkeä, vaikuttaa suuresti pisteisiin kun myös pressaehdokkaat ovat näihin kysymyksiin merkinneet tärkeysasteen)

Sija Vertaile Ehdokas Puolue Pisteet
1 3 Soini Timo PS 219
2 6 Niinistö Sauli KOK -75
3 4 Väyrynen Paavo KESK -98
4 7 Essayah Sari KD -103
5 5 Lipponen Paavo SDP -113
6 2 Haavisto Pekka VIHR -163
7 8 Biaudet Eva RKP -249
8 9 Arhinmäki Paavo VAS -275

Eli soini näyttäisi olevan ainoa mikä meni plussalle minun mielipiteideni mukaan, vaikka vastustan erittäin jyrkästi osaa hänen mielipiteitään esim, ettei saisi tehdä aborttia… kiva kun joku neekeri raiskaa sut ja joutuisit pitämään sen lapsen sitten… Tiedä sitten pitäisikö vaan äänestää aku ankkaa tällä kierroksella… eduskunnasta saisi ainakin potkia puolet pellolle, helvetin viherpiipertäjät ja sivarihomot + nämä ketä kannustaa ottamaan lisää pakolaisia yms tänne. Sen pitäisi olla hetkeksi suomeen, kun tilanne rauhoittuu takaisin kotimaahansa, yksikin rikos ja potkut takaisin… sama esimerkki kuin esim tanskassa, 5 vuotta tullessaan töitä ennenkuin oikeus sosiaalitukiin yms… Oman kansan hyvinvointi pitäisi olla ensisijassa ja työttömyys saada kuriin eikä ottaa ulkomailta. Toki annan mennä sormien läpi ne ketä tulevat tänne ns greencardilla eli työpassilla ja töitä tekemään eikä maleksimaan. Romanit ja somalit saisi ensimmäiseksi potkia takaisin kotimaahansa, vrt esim aasianmaista tulleita, tekee töitä aivan helvetisti. yhden mustalaisen tunnen henk koht ketä tekee töitä ja hän on saanut suvultaan vihat päällensä eikä tunnusteta enään kuuluvan joukkoon…

Linkki vaalikoneeseen jos joku haluaa tehdä / ei ole tehnyt: http://www.vaalikone.fi/presidentti2012/

PS: ei helvetti sitä haavistoa, tosin ei pelkoa Niinistöstähän siitä taitaa tulla pressa… helvetti…

Kyllä, aseet jokaiseen kotiin luvalla ketä näin haluaa (ompa niitä paljon luvattakin kotona…), kuitenkin mieluusti, että saa lasauttaa rosvon kotiovelta. Nykyään pitäisi niitäkin paapoa ja auta armias jos tulevat oven läpi kirveellä niin saa edes kopauttaa nyrkillä niitä tai itse olet linnassa istumassa…

^ Ja ainoot vaihtoehdotko ovat joko nappi otsaan tai pään silitys?! Itseään ja perhettään pitää tietysti olla oikeus puolustaa, mutta joku raja siinäkin. Ennen kaikkea pitää lisätä varoja mielenterveystyöhön, nuorten syrjäytymisen estämiseksi ynnä muuhun, eli tehdä työtä rikollisuuden vähentämiseksi jo sieltä alkutekijöistä asti. Aseiden lisääntyminen ei johda mihinkään hyvään, päinvastoin aivan turhiin kuolemiin. Väkivalta ja kapeakatseisuus eivät johda mihinkään.