Potentoiko Moklobemidi (Aurorix ym) Texiä

“Eläimillä moklobemidi potentoi opiaattien vaikutusta. Näillä lääkkeillä annoksen sovittaminen saattaa olla tarpeen.”

Tällänen sitaatti oli lääkelaitoksen sivuilla. Itellä Subu ei enää toimi entiseen tapaan, ja masennukseen määrätty Cipralexkaan ei toimi, ni senkin takia vois ehkä vaihtaaa moklobemidiin. Vois sitä kautta vähentää texin käyttöä, ja lopettaminenkin olis sitten ehkä hieman helpompaa.

ONKO KENELLÄKÄÄN KOKEMUSTA, POTENTOIKO MOKLOBEMIDI (AURORIX, MOKLOBEMID ACTAVIS) SUBUTEXIN VAIKUTUSTA? Ja onko moklobemidi masennukseen auttanu kellään?

Olet lopettamassa ja boostailut mielessä. Kuulostaa hieman ristiriitaiselta, vai mitä olet itse mieltä ?

En sanonut olevani NYT lopettamassa, vaan sitten kun tunnen olevani tarpeeksi motivoitunut ja valmis lopettamaan. Ainakin aluks tarvii jonkinlaista tukilääkitystä, ja haluan myös tietää, onko Moklobemidistä ollu kellekään apua? Ja millainen lääkitys auttas siinä vaiheessa, kun Texin käytön lopettaa? Ainakin sirdaludia mulle on suositeltu

Mun mielestä moklobemidi lääkityksen aikana opioidit on toiminut paremmin, kuin Zoloft kuurin aikana (tai ilman mielialalääkitystä. Olen tätä lääkettä nyt syönyt reilun vuoden-

Tähän mennessä olen kyllä elänyt siinä uskossa, että moklobemidi blokkaisi opioidien vaikutusta. Eli placeboa tämä tuskin on.

Tämä nyt on vähän ooteeta, mutta onko Moklobemidin ja alkoholin välillä havaittu yhteisvaikutuksia. Nyt tämän kuurin aikana, kun on käyttänyt alkoholia, niin viinaa on mennyt vähemmän ja jossain vaiheessa iltaa on vain iskenyt väsymys ja olen lähtenyt kotiin, ennen kuin olen tullut liian humalaan. Tämä nyt on vain hyvä juttu minun kohdallani, koska aikaisemmin juomareissut ovat olleet aika katastrofeja ja olen juonut, niin pitkään kunnes tapahtuu jotain kamaluuksia. Vai olenko vain yht’äkkiä tullut vanhaksi ja viisaaksi? :unamused:

moklobemidi (Aurorix) ja pimotsidi (Orap) ovat stimulantteja.
:wink:

Omien kokemusteni mukaan Aurorixin opiaattien vaikutukseen aiheuttama muutos ei ole ollut kovinkaan kaksinen. Aurorixin stimulanttimaisen vaikutuksen vuoksi opiaattien vaikutuksen ehkä kokee vähän eri tavalla kuin ilman kyseistä lääkitystä. Ei ole vaivan väärti, etenkin kun tuohon moklobemidiin tuli itselläni uusi koukku - sitä aina odotti aamupäivää koska siitä tuli (melko lievät mutta kuitenkin) nousut kun se ei paria-kolmea tuntia pitempään vaikuta. Kaveri kutsui niitä herätyspillereiksi :laughing:
Hän tosin käytti ohella piriä - minkä käytöstä nykyisin lääkärit varoittavat moklobemidiä määrätessään.