pössyttely&imetys..haittaa vauvalle?

jos polttaa kukka-paukut päivässä(lähes päivittäin) ja imettää lasta, onko haittaa vauvalle? tietoa asiasta kenelläkään? (imetys ei tietenkään tapahdu jointti huulessa vaan muutaman tunnin sisään poltosta…)

Vauvasi on paukuissa vaikka siitä “pössyttelystä” nyt oliskin se parisen tuntia. Tästä on näyttöä oman lapsen osalta. Kerran pajautettiin lihava joibero lapsen aidin kanssa ja sitten poikanen imas äippää. Pienokaiselle pajahti tuhdisti. Jäipä siihen pöperömaidon jakelu. Siitä en tiedä onko se vaarallista mutta vastuussahan siinä on toisesta eli ehkä ne höyryt ei maailmasta sinä pienenä aikana katoa kun lapsi tärkeää mölöä sinusta imee.

Vaikka ei olis vaarallista niin on se helvetti sairasta laittaa oma VAUVA sekasin! Jos koet että on pakko polttaa pilveä niin ei muuta kun vauva pullo ruokintaan. Sillä on kuitenkin oikeus huumeettomaan elämään vaikka itse et sellasta haluaiskaan.

Ja anteeksi että tästä tuli tän tyylinen vastaus, mut nykyään itse äitinä tuntuu niin pahalta kun lapsi joutuu vanhemman huumeiden käytöstä kärsimään tavalla tai toisella.

Satunnaisesta polttelusta ei näyttäisi olevan kovinkaan suurta harmia. 0,2% päätyy maitoon ja tuo ei näemmä riitä aiheuttamaan ainakaan havaittavia ongelmia( mahtaakohan vauva edes olla “paukuissa”), kun ei puhuta mistään hc-määristä.

Jatkuvalla poltolla thc alkaa kerääntyä ja pitoisuudet nousevat. Yhden alla olevan tutkimuksen mukaan motoristen kykyjen kehitys 1-vuotiaalla saattaa( tätä ei saatu kuitenkaan todistettua) olla jäljessä keskimäärään verrattuna, mikäli äiti polttaa paljon.

http://www.cannabis-med.org/english/faq/20-breastmilk.htm

Jatkuvaa polttamista en kyllä suosittele, mutta ainakaan noiden tutkimuksen perusteella satunnaisesta poltosta ei aiheudutuisi havaittavaa harmia 1-12kk vauvoille. Hankala kysymys kuitenkin ja tämä vain yksi näkökulma asiaan. :confused:

No, huh huh! :sunglasses:

Mitäs hankalaa tossa muka on näkökulman suhteen? :unamused:

Kyllä lapsella on oikeus päihteettömään elämään…

…ja vanhemmilla velvollisuus antaa se lapselle!

Niin, toi oli tieteellinen näkökulma.

:smiley: 4:n lapsen äitinä sanoisin tähän, että se on ihan omatuntosi juttu, mitä se sulle sanoo. Itse olen korvaushoitolaisena valinnut mieluimmin oikean annoksen bubrea, kuin imetyksen. Esim. korvaushoidossa hyväksyttävä imetysraja on 8-10mg/vrk ja kysymys on sentään aika voimakkaasta aineesta verrattuna THC:n voimakkuuteen. Eettinen asia on minun mielipiteeni, mutta hyvä kun kysyit vaikutuksia. :wink:

Vauva kaipaa tissiä ja turvaa, päihteitten sijaan.

Sitkeitä otuksiahan sitä ollaan, mut ei kai lasta tarvi heti opettaa aikuisten huonoille tavoille?

Tiede on aina keskeneräistä ja epätäydellistä…

ei todellakaan ole tarkoitus laittaa omaa pienokaistani sekaisin!!! vauvan terveys ja tarpeet menevät polttelun edelle! joten valitsen imetyksen jointin sijaan. sehän on selvä. kysäisin vain, koska tietoa ei itsellä ole (tai niin no, helppohan tuo olis päätellä…)
…ja niinku joku tais sanookkin…tuskinpa pudi mun imetyksen aikana maailmasta loppuu… :wink:

:smiley: Upeeta, jos valitset imetyksen, nostan hattua! Homesick: ei vauva tavitse tissiä, vauva saa kyllä saman läheisyyden yms. pullostakin, Mutta muuten sanoit naulan kantaan. Imetys on vaan nostettu niin hemmetin tärkeäksi tänä päivänä: “olet huono äiti jos et imetä”-paskat! Olen sitä mieltä että äidin hyvinvointi on lapsen hyvinvointi, jolla en tarkoita, että pitää käyttää kamaa. Mutta olen itse tehnyt raskaitakin valintoja hoitoni suhteen…Mutta on se mukava kuulla, kun tytär jopa puoliunissaan sanoo: ‘äiti, elä nouse vielä, oot niin rakas’, jne. päivittäin saada tuntea, kuinka paljon oma lapsi rakastaa!!! :smiley: :smiley: :smiley:

No, ei ollu tarkotus syyllistää! Anteeksi.

En kuitenkaan usko, et pullosta saa läheisyyttä, vaan sylistä, jossa sitä pulloa imee.

Aito asia on aito asia ja korvike on korvike?

joo, olen samaa mieltä! …ja nuo korvaushoidot ym on asia ihan erikseen…jos itse olisin vastaavassa tilanteessa, valitsisin hoidon (nimenomaan sen hyvinvoinnin takia)…nyt lähinnä halusin jonkinlaista faktaa/kokemuksia otsikon aiheesta, koska jointin kuva kieltämättä kiiluu silmissä…mutta selviän ilmankin ja annan tisua vauvalle vielä jonkin aikaa…
…sitten kääräisen… :wink:

Äidinmaito ON parasta ruokaa vauvalle, eikä se oo mikään tän päivän juttu.

Kannattaapi miettii kahdesti sitä pössyttelyä?

Tottakai äidin hyvinvointi on tärkee asia, mut voisko siihen päästä muuten, ku päihteillä?

:smiley: Montako lasta oot synnyttänyt? :wink: :laughing:

Monesti naiset tuntuu pitävän lapsia “omaisuutenaan”!

Entäs ne vauvan oikeudet?

Ei mua kyl naurata yhtään. :unamused: :sunglasses:

Et sitten kommentoinu ite asiaa? :question:

:smiley: Kyllä taisin kommentoida tossa ketjun alussa: se on jokaisen omantunnon asia, kun on kysymys THC:sta…En ole kykenevä heittämään sitä ensimmäistä kiveä…ei ole resursseja siihen…Olen itse tehnyt sellaisia asioita, että en koe voivani syyllistää ketään tai sanomaan, mikä on oikein/väärin, kun on kysymys tällaisesta asiasta, you know…?!

^ Eli syyllisyyskö estää puolustamasta pienempien oikeuksia?

Mikä tässä nyt on ongelma? Ei kai se lapsi sitä tissiä nyt elääkseen tarte - voihan tuota äidenmaitoa lypsää talteenkin vaikkapa ja onpa kai niinkin, että kaikilta se imettäminen ei vain onnistu, ei nouse maito, ei ime vauva, ei suju ei. Läheisyyttä lapselle, ei se siitä tissistä kiinni ole elämä.

Juu ja en minä sitä tässä, että hip hei jointti huuleen ja se siitä lapsen ruokkimisesta - eikös ketjun aloittajakin tuumannut että nooh, ehtiipä tuota myöhemminkin jointtinsa kääräistä.

Edellenki vauvan parasta ruokaa olis äidinmaito!

Jos imetys ei onnistu, täytyy se hoitaa toisin.

Samaa maitoa se lypsetty maito on ja vauvalle se tissi on epäilemättä mieleisempi vaihtoehto?