Porukan ikä....;)

Täällä ei varmaan monikaan halua kertoa itsestään liian tarkkoja tietojaan sen takia, että ei olisi tunnistettavissa. Mielestäni se on ymmärrettävää ja hyväksyttävää tämmösessä virtuaalimössössä. Voishan sitä perustaa ketjun jossa jokainen sais kertoa oman oikian nimenskin, mutta taitaas jäädä osallistuminen aika laihaksi.

Siinähän se pointti ja sama pätee noiden ammattienkin kanssa, josta Katti hiljakkoin vauhkos hiukan…Itselleni ainakin piisaa tieto onko millä vuosikymmenellä…ei ole mielenkiintoa ruveta kehittelemään aiheesta sen kummempia krumeluureja tai harhoja toisten mielenvinkeistä.
Kuten F totesi:

Hyvä niin.
Ja sekaanhan varmasti mahtuu aina hiippareitakin, mutta semmoista se elämä on…

Kaamokselta täyttä asiaa. Alkoholismin kiemuroistahan täällä on tarkootus keskustella, mutta nykyään täällä keskustellaan kaikesta muusta ja sen lisäksi keskitytään olemaan parempi ja tietävämpi kuin kukaan muu. Minä ainakin jään keskusteluista pois välittömästi kun ruvetaan pätemään, koska siinä jään auttamatta toiseksi. Vittuilemisessa voisin ehkä pärjätä, mutta en halua pilata tätä palstaa sillä taidolla, vaikka välillä kyllä mieli tekis. Nyt hyvää yötä. Huomenna jälleen työpäivä.

En ole enää ollut kolmikymppinen vuosiin-

Joo, ymmärsin kyllä, mutta kun tämän ikäiselle daamille ‘pyöreät’ tarkoittaa jo kahta nollaa, niin piti nyt tämäkin äärettömän tärkeä asia ilmoittaa. Köh.
Niin ja kettuilussa en pärjää. Jokainen fiksu lukija tajuaa jo tuosta että olen wanha ihminen, koska en mielelläni käytä sitä veellä alkavaa. Näin helppoa tää on, ihmiset! Ai niin, paitsi tietenkin jos mä huijaan! :slight_smile: Mutta hei, jospa tuo olikin just sitä huijausta, ja oikeesti olenkin… ähh. Emmä jaksa. Relataanko välillä näistä salaliittoteorioista ja jutellaan vaan? Mä voin aloittaa: ikä on vaan numeroita :slight_smile:

Mä käytin muuten joskus parikymppisenä sanaa “kettuilla” koska kiroilu oli ollut niin kiellettyä aina! :laughing: Kiroilun - kuten dokaamisenkin - opetteluun kesti useampi vuosi pitkälle aikuisikään asti. Nyt ku on sopivasti kolmekymppinen, on jo oppinut hyvin kiroilunkin jalon taidon. Dokaamisesta puhumattakaan. :sunglasses:

:smiley: …sen verran täytyy täältä ryppyjen taivastelu-tutkimusretken keskeltä vängätä vastaan, että numeroitapa hyvinkin tuolla nupin sisällä…ois pirulauta samaa myös kropan kanssa!! :laughing: :laughing: :laughing: (se oli kevennys…ei oikeasti nuo "nauru"rypyt paina…ihme juttu sinänsä, kuin sitä muuttuu itselleen armollisemmaksi koko ajan… :wink: )

Aurinkoista ystävänpäivää kaikille Plinkki tuttavuuksille täällä…ja ohikulkijoillekin. Tänään vois kokeilla hymyilä ihmisille ja nauttia vastareaktioista. :smiley: :arrow_right: :smiley:

Joo, hyvää tätä päivää!

^ Erittäin hyvää tätä päivää. : )

Joo, se on tosiaan metka juttu. :slight_smile: Muistaakseni Plinkissä on joskus muinoin ollut topic aiheena “ammattisi/koulutuksesti” tai “työsi” tms., mutta siihen ei tullut kuin pari vastausta ja koko topik tipahti nopeesti alas.
Kun mä just suunnittelin sellasen perustamista, mutta tuota aatellen ehkä ei kannata.

Mäkään en Plinkistä tiedä kenenkään hommista mitään, muuta kuin että Smikki & Sikari on tietty ope ja Kaffeemuki tais olla koulunkäyntiavustaja tms.

Niin ja tosiaan sitten hoitsuja tiedänkin useita!! (siis ihan oikeitakin : ) : inkivääri, minttumaaria, häipyneet debiili, merhol… Ja olikohan muita.

Hassuuhan tietty on kans se, ettp 90 % kirjottajista ei puhu eikä pukahda ammateistaan tai töistään, mutta sitten joidenkin ammatit nousee kauheen haloon ja repostelun kohteeks!
No onhan siinä omaa mokaa usein kyseisellä kohteella, mutta ei aina kaikissa tapauksissa viime vuosina.

Eikö se jo riitä kun kertoo vanhempien ammatin… äitini on lääkäri ja isäni insinööri(eläkkeellä)…siksi minusta tuli tämmöinen… :laughing:

Vai ryppyjä tässä vielä pitäs aatella kun löyty just poskesta finni! :angry:

Toisaalta mieluummin ryppyjäkin kuin vaiks alkoholin aiheuttama punotus, iho-ongelmat ja turvotus. Mä kattelin just siellä yhdessä hoitolaitoksessa alakulosena etenkin naisten ihoa, että kyl se pitkäaikanen juopottelu tekee ikävää jälkee. :frowning:
Maksan huono kunto voi heijastua ihan ihoon asti, koska ihoonhan (joka on ihmisen suurin elin) heijastuu monenlaiset vaivat.
Alkoholihan voi aiheuttaa (sen kaikille tutun turvotuksen lisäx) jatkuvaa aknea, rokonarpisuutta, ruusu-ihottumaa ja ties mitä riesaa ulkonäöllekin vielä vanhanakin.
Päihdelääketiede -kirjassa on just kuvia näistä ihosairauksista joihin alko on yhteydessä. (horror!). Ainoot värikuvat koko kirjassa. :open_mouth:

Heh joo. No sulla on sit varakkaat vanhemmat. :slight_smile: Mun äiti on joku konttori-hiiri (siis edelleen) ja edesmennyt faija oli joku remonttoreiska ja sekotyömies.

Jep iho on suurin elin ja maksa suurin rauhanen, tuo turvotus taitaa olla yksilöllistä(hetkellinen) kamuni pää on kun jalkapallo 3pv.n ottamisen jälkeen, omani ei muutu miksikään edes 2viikon kuurista…
ps. kun anatomiasta puhutaan, niin jos baarissa haluaa kaljavedon voittaa, niin alkaa vaan pöydässä väittämään että, ihmisessä on verisuonia 80-100tuhatta kilometriä, sitä ei meinaan moni usko… :laughing:

Kyllä iho on meikäläiselläkin parantunut n.70% tässä vajaassa vuodessa.
Olen sairastanut iho-tautia penskasta saakka ja alkoholi ja varsinkin baari-illat(hikinen ja huono ilma) saivat kyllä ihon kuivumaan paljon pahemmin.

Töissäkin aina silmänaluset punaisina, silmät vetisinä ja turvonneina…köh köh… se on tätä allergiaa… ympäri vuoden :laughing:

Yksi mikä on ollut kaikkein ihaninta on se että käsien tärinä loppui aika nopeasti alkoholin jättämisen myötä :smiley:
Siitä kun vuosia kärsi ja selityksenä mm. raudan puute… :laughing:

Mitenhän minusta tuntuu etten yllättynyt kenenkään iästä. Jollain tapaa olen tiedostanut ketkä ovat muutaman vuoden vanhempia, kuten senkin jos ikää on kymmenen vähemmän. Tai ehkä tuo tulee siitä, että yleensä esittäytyessä tulee heitettyä jotain ikäsaparoa jutun juoneen ja olen tiedostamattani laittanut noita korvan taakse ja peilannut kertomuksia ikään. S&S:n iän arvioin “aikuiseksi” ilman että hän ikäänsä taisi missään kertoa. Kadehdin hänen kykyään toimia “aikuisesti” ja hyväntuulisesti kaikissa tilanteissa. Tuota ei yleensä tapaa oppia, ennen kuin ajallaan. :slight_smile:

Ainut vakkari kirjoittaja, joka ei kertonut ikäänsä taisi olla RC :wink: Häntä pidin nuorempana, mutta mikäli hän olisi kuulunut 20-25v. Hän kai olisi ilmoittanut ikänsä ihan reilusti… josta päättelen :laughing: eikähän täällä pitänyt päätellä mitään. Mutta olkoon, en malttanut olla huomauttamatta kun asian huomasin.

Tässä kyllä alunperin puhuttiin iästä, ei ammatista, mutta pitäähän se sinun koulutuksesi jotenkin tähänkin ketjuun liittää… :unamused:

Voikohan ikää oikeasti päätellä tässä tai muualla kirjoittajan/puhujan käyttämistä slangisanoista? Slangihan muotoutuu jokaiselle nuorisoikäpolvelle omanlaiseksi. Sitten me “aikuiset” kopioimme muka nuorekkaana lasten sanoja vaikuttaaksemme ajanmukaisilta, mutta oikeasti nuorten silmissä vaikutamme kalkkiksilta, jotka yrittävät esittää “ymmärtävänsä” nuorten maailmaa. Eikä tässä ole kyse uudesta tämän vuosituhannen jutusta, vaan samoin ihmisheimot ovat käyttäytyneet kai niin kauan kuin puhuttu kieli on ollut olemassa. Mutta tosiaan vasta nyt omien murkkujen seurassa sitä oppii huomaamaan, miten naurettavalta onkaan kuulostanut yrittäessään kuulostaa “nuorekkaalta”.

Sana “nuorekashan” kaikuu joskus korviin “pukeutuu kuin teini ja juo kuin sieni” Itse hymyilen aina tavatessani “nuorekkaita miehiä” jotenkin se puskee esiin ettei ole sinut itsensä ja ikänsä kanssa. Ja nyt kun naisia mietin, taidampa tietää muutaman “aikuisen” naisen, jotka pukeutuvat lastensa vastaväitteistä huolimatta “nuorisotyyliin”.

Miten ikä vaikuttaa alkoholikäyttäytymiseen? Serkkujen ammatteja tässä ei vielä käytykään läpi, mutta koska omistan kaksi ikäistäni serkkupoikaa, joiden ammatti on puistokemisti, olen pohtinut jonkin verran sitä, kuolevatko nämä ennen vai jälkeen 50v. päivänsä. Onko raitistumiselle tilausta juuri 35v jälkeen, kun ikäkriisin yhteydessä ymmärtää että aikaa on rajallisesti, eikä täällä kovin pitkään keikuta, jos alkoholi on päätähtenä elämässä? Jättämällä alkoholin voi parhaassa tapauksessa saada 30 ylimääräistä vuotta tervettä elämää ja tuo jos mikä helpottaa ikäkriisissä kamppailevaa.

Raudan puute… :laughing: Kas kun en tuota älynnyt lisätä selitysrepertuaariini aikoinaan. :slight_smile: Allergiaa minäkin podin jos jonkinlaista ja tottahan se osittain olikin; allerginen alkoholille. Oikein oli valkuaiset keltuaisina. :mrgreen: No, nyt saan olla lopettaja. Me lopettajathan ei välillä tintata viinaa… :wink:

Hienoo miten sä osaat aina pysyä ketjujen aiheissa.

No, Red Cat. Meillä on keskustelu kesken täällä: viewtopic.php?f=3&t=23466&p=604909#p604909

:arrow_right:

Miten sä nyt jo väsähdit?

Niin kauan kuin sinä jatkat Fernettimetsän raiskaamista, sekä tuota valheellista mustamaalausta ja panettelua, minä tulen olemaan ku takiainen sun 41- vuotiaassa punkkarinperseessäs vaatimassa sinua tilille väittämistäsi. Faktaa pöytään.

nähnyt auringon valon armonvuonna 1972 :wink:

Ne poskipäät olivat joskus aivan kamalat. Jossain ketjuissa mainitsin nää 10 vee ikäistään vanheman oloiset baarien naiset, joilla on suhteettoman paljon ryppyjä, alaspäin valahtaneet suupielet ja poskipäät + rokonarpisen oloinen iho ikäänsä nähden. Joskus sitä ihan hämmästyi, kun joku totesi joksu baarissa täyttävänsä pian 50 ja itse olisin arvioinut että ikää on jo yli 60…jopa 70, kun tuo oma mummokin näyttää nuoremmalta… Hui mikä myrkky. Toisaalta KAHVILLAKIN saa naaman aika pahan näköiseksi, ellei pysy kohtuudessa, joka lienee se 1 kkp per päivä.

Sen olen huomannut, että vaikka iho on parantunut, silmäkulmien rypyt jäivät muistoksi ryypiskelystä ja kessuttelusta.

Ai eikö? Ainakin “runoilija rappiolla” tjms. tinttaa ja muutama muukin. Tännehän vois perustaa “LOPETTELIJAT” palstan lopettamista yrittäville.

Oliko FERNETTI ihan pakko tuoda vääntö TÄHÄNKIN ketjuun??? Tämä ei ole RC:n ketju. :smiling_imp:

joo kyllähän tua homma lähtee herkästi lapasesta , mutta missäs me oltaas joilla kuitenkin olis halu olla “lopettaja” jos meirät potkitaan täältä pois :question: