Pokkaa sulla on ainakin, kuin muille tarjota.

Tää on mun ensimmäinen kerta, kun tänne kirjoitan. Pahoittelen jo etukäteen, jos en osaa kunnolla kirjottaa tai ilmaista asioita. Anyways… Kummitädilläni on takana 10 vuotta alkoholittomuutta, paljon sitä ennen tapahtunut. Kaikkea niitä tapahtumia en jaksakkaan tässä avata, koska niitä on PALJON. Löysin hänet elämääni 4 vuotta sitten uudelleen. Aluksi alkoholinkäyttö oli hallinnassa, sitten se alkoi mennä 1-2 viikon putkiksi, " sairauspoissaoloja " työpaikalta alkoholin käytön takia. No sitten se kruunu tapahtui… työpaikalla huomattiin tätini humalatila aamuvuorossa (varoitukset jne.) Siitäkin hän vielä nousi ylös, lähti opiskelemaan uutta ammattia ja pääsi töihin viime syksynä. Eli oli jokseenkin raittiina pitkän aikaa, kävi koulussa, töissä ja teki normaaleja arkisia asioita. En oikein osaa sanoa milloin tää lipsahti uudestaan, ehkä yksinkertaisesti yhden viikonlopun illanvietoista. Siinä missä minä lähden takaisin kotiini, hän jatkoi putkeaan salaa minulta ja peitteli juomistaan. Ekaksi muutto uuteen kämppään, sitäkään hän ei ollut pakannut ja veti kauheet perseet, kun me muut pakattiin hänen tavaroitaan ja jätti sen kamalaan sotkuun. Hänelle tuli myös laskuja siivouksista ja joutui edesvastuuseen tietynlaisista tekemistään asioista vuokranantajille, viestejä ja yhteydenottoja tuli jatkuvasti. Stressin purkaminen alkoi sitten juomisella, kummitätini tuli dokaamaan minun ja poikaystäväni sohvalle 3 viikoksi. Pakeni työnantajaansa ja muita vastuita, joi aamusta iltaan. Vaikeinta on ehkä sitten päästä siihen, mitä hän minulle teki. Yksinkertaisesti hän levitteli minusta valheita eri ihmisille ja puhui miesystävästäni todella inhottavia asioita, sitten yksi ilta sen 3 viikon jälkeen heitin hänet ulos keskellä yötä asunnostani. Siitä seurasi pidempi ajanjakso jolloin emme olleet yhteydessä, muuta kuin muutamilla hyvin riitaisilla viesteillä. Hän ei ymmärtänyt tekojaan. Pikkuhiljaa juttelin hänen kanssaan viestien välityksellä, loppupeleissä hänen raittiin kauden takia saimme välimme ns. entiselleen. Viime viikolla päätimme lähteä Tallinnaan päiväristeilylle valmistumiseni kunniaksi, Tallinnaan lähdimme tämän viikon keskiviikko-aamuna, aamulähdöllä. Pyysin kummitätini luokseni jo tiistaina, jotta voisimme viettää aikaa enemmän yhdessä. Kummitätini saapuikin sitten luokseni tiistai-iltana, tosin aivan kännissä. Hän oli aloittanut juomisen aamusta heti, tekosyynä hän piti miniänsä kanssa käytyä raskasta keskustelua lapsenlapsista. Siinä vaiheessa halusin vielä luottaa huomiseen risteilyyn, ja raittiuslupaukseen. Keskiviikko aamuna, kummitätini aloitti aamunsa kahvikupillisella, kuitenkin poikaystäväni lähdettyä töihin… hän joi 3 punaviinilasillista ja sanoi tasoittavansa olotilaa ja lupasi pitävänsä itsestään huolta. Päästiin laivaan, kaikki oli vielä ihan ok. Otettiin yhdet viinilasilliset ja juteltiin kuinka kiva olla laivalla jne. Sitten alkoi piikittely, kieroilu ja naljailu, en tiedä millä kaikilla sanoilla millä sitä voikaan kuvailla. Itsensä ylösnostattaminen, minun tallaaminen, narsistinen käytös " tarkoitan sinulle vain hyvää" . Sitten sanoin hänelle, muutaman valitun sanan hänen juomisestaan ja missä se lupaus on? No ei kai siinä… sitten mentiin taas siihen kuinka hän haluaa tappaa itsensä. Eli vastuusta pakeneminen ja uhriutuminen. Ei siinä aikaakaan mennyt, kun aihe siirtyi minun mieheeni. Hän vihjaili minulle, ettei mieheni kerro minulle, mitä kaikkea minusta puhutaan työelämässä, koska ei uskalla :smiley: Eli siis ihan ufojuttuja, ja ei suostunut selittämään mitä asialla tarkoitti, sen sijaan lähti kehumaan poikaystävääni ihanaksi 2 sekunnin päästä. Siinä istuskeltiin taas hetki aika nihkeissä välissä, hän sitten ilmoitti lähtevänsä käymään röökillä. Jätti tavaransa ja puhelimensa mulle, eihän akka ollu poissa ku tunnin… ei löytänyt kyseiseen baariin enään takaisin laivassa. No siinäkin vaiheessa pitkäpinnaisena, annoin vielä anteeksi. Päästiin maihin, kysyttiin joltakin eestiläiseltä känniseltä mieheltä " missä on superalko?" ( oltiin menossa hakemaan tupakkaa sieltä) vaikka sillä nyt tietystikkään mitään väliä ole, mitä sieltä oltaisi edes menty hakemaan. Tämä eestiläinen mies sitten ohjasi meidät superalkoon, kummitätini lupasi ostaa hänelle kiitokseksi viinapullon siitä ja niin ostikin. Se oli vielä ihan jees, ajattelin että se mies lähtee pois. No sitten kummitätini halusi, että tämä mies jää meidän kanssa koko loppureissuksi, kun vielä siitä lähti näyttämään apteekkiin tietä. Loppu meidän yhteiselle reissulle tuli kun mies ohjasi minut ja kummitätini ravintolaan ja mies tietysti liittyi seuraamme. (pointtini tässä koko asiassa on se, että koko miestä en olisi edes halunnut seuraamme) . Kummitätini ei ymmärtänyt, mistä voisin olla niin närkästynyt. Meni hetki, kun kummitätini totesi miehelle, että " Hän sanoi minua kusipääksi" , enkä tosiaan ollut sanonut yhtään mitään. Nousin pöydästä ja jatkoin omaa reissuani yksin. Oma äitini soitti myös kummitädilleni, ja kertoi miksi olin närkästynyt, siitäkään hän ei ymmärtänyt vielä virhettään !!! Törmäsin häneen virossa toisen ja kolmannen kerran. Toisella kerralla, olisin antanut vielä yhden mahdollisuuden, jättää miehen pois matkasta ja se ei onnistunut, joten matka jatkui yksin. Kolmas ja viimeinen kerta virossa oli lähtöselvityksessä, jossa hän valitteli maihinnousukortinsa häviämistä ja kyseli minulta korttiaan. Totesin " minä en sun kortista mitään tiedä" jatkoin matkaani laivaan. Laivassa en nähnyt häntä enään kertaakaan. Myöhemmin kuulin hänen ystäviltään, hänen kaatuilustaan laivalla ja kuinka hänet oli tuotu sieltä pyörätuolissa ulos. Riitely on jatkunut viesteillä tämän viikon aikana, ja en enään tiedä mitä ajatella hänen käytöksestään. Lupaillaan ja vannotaan rakkautta ja sanotaan ettei halua satuttaa, silti… IHMINEN VOI OLLA NOIN TÖRKEÄ??? Miten ihmisen persoona voi muuttua ihan toisenlaiseksi? Jos kellään on samanlaisia kaksnaamaisia alkoholisteja lähipiirissä, jakakaa kokemuksenne ihmeessä !

Moi kisuli97!
Hienoa kun tulit kanavalle kertomaan sinun elämästä :slight_smile:
Ei ole sen tapaista kokemusta minulla mitä kyselit. Tuli aika paha mieli sinun puolesta lukiessani mitä kaikkea on sattunut ja tapahtunut.
Pidä huolta, kaikkea hyvää sinulle! :slight_smile: