Poistettu

Poistettu.

Poistettu.

Pelitilien sulkeminen lopullisesti asiakaspalvelun chatin kanssa tai sähköpostitse on järkevä tehdä. Yleensä nuo saitit tarjoavat vain määräaikaista sulkemista. Viime vuonna joidenkin samanaikaisesti avauduttua syksyllä oltuani pelaamatta oli kiusaus taas markkinointisähköpostien tultua kokeilla. Kokeilin ja sorruin uudelleen.

Velkasi ei ole huima. Tosin en tiedä tulotasoasi. Jäitä hattuun ja pelitilit lopullisesti kiinni. Tsemppiä.

Moi. Ensiksi tsemppiä lopetus päätöksen suhteen, se on kaiken a ja o. Ittelläkin pelaamisen lopettaminen alku taipaleella, tarkalleen 6päivä pelaamatta. Sulla ei vielä oo ihan hirveesti pelivelkoja joten nyt kun pysyy pelaamatta niin saat talouden kuntoon. Ittellä pääs kertyy 100k pelivelkoja ja päälle asuntolaina joten mulla vakuudettomat lainat menee kyl uo:hon. Suosittelen seuraavaa 1. Hae apua (ellet ole jo hakenut) esim lähe liikkeelle työterveyden kautta tai mee suoraan paikalliselle Aa toimipaikkaan. 2. Varaa velkaneuvonta. Se ei pelasta mut jos sinne menee ennen ku pommi räjähtää niin aina parempi. 3. Kerro totuus läheisille, älä murehdi yksin. Kuka vaan voi sairastua riippuvuuksiin. Et ole ainoa. Ite oon käyny kaiken läpi tässä viimeisen 6kk:n aikana joten tiedän että helppoa tietä ei ole. Lähden nyt keskiviikkona 1kk:n laitos jaksolle ku poltteet pelata on tosi kovat. Mut hei kyllä me peli peikko selätetään! :smiley:

Jos oisin lähtenyt kuntoutukseen jo toukokuussa ku kerroin läheisille ongelmasta nii ei ois pelivelkoja kertynyt puoliakaan nykyisestä. Isijskaan voittoja ei tullut kotiutettua tai jos tuli niin pelasin nekin. Lopetus päätös on sikäli kans vaikee ku nyt menee “mahdollisuudet” voittaa häviöt takaisin, juu niin vissiin. Mut pelurin aivot toimii pelimyönteisesti, pelit on kuin “kokaiini” aivoille.

Poistettu.

Tuttuja juttuja. Mullekin järesty toukokuussa vanhempien avustuksella laina jolla sain sen hetkiset pelivelat yhden lainan alle. Mutta se ei katkaissut himoa pelata. Kesäkuu meni pelaamatta ku oli loma ja suurin osa ajasta meni reissussa. Heinäkuussa kaikki taas repes, otin lainaa mistä sain ja pelasin, voittoja tuli kyllä 43k, mutta kaikki tuli pelattua takaisin. Olin taas pulassa, vitutus oli sanoin kuvailematon, otin lisää lainaa ja tuli elokuu. Oli pakko vaan voittaa pelatut rahat ja vielä pelatut voitot takaisin. Silloin päätin et jos nyt tulee ees 10k niin varmasti kotiutan, ei se ois millään riittänyt velkojen pois maksuun mutta hyvä apu kuitenkin. Joo kotiutin, mutta poltteet oli sietämättömät päästä pelaamaan. Pelasin taas kaiken ja taas keksin jostain lisää lainaa ja päätin että nyt jos tulee voittoja niin otan talteen ja lopetan pelaamisen. Voitin 30k ja pyysin että sulkevat pelitilin jotta saan rahat tilille asti, ei suostuneet sano että vaikeuttaa kotitusta. Oli viikonloppu tulossa jolloin raha ei liiku, en pystynyt olee koskematta siihen 30k ku aattelin että voi siitä ny vähän pelata jos sais vaikka lisää voittoja, ei tullu yhtään mitään ja olin jo 15k kohdalla. Noh ottaa 10k ulos, ei ku taas vaan pelasin. Kun oli viimeinen tonni menossa niin rupesin voimaan jo pahoin ku tajusin että taas kaikki on mennyt. Paukutin vielä menemään sen viimeisenkin tonnin, ku viimeisellä pyöräytyksellä tuli 5k ja kohta olin jo 12k olin pelastunut. Hetken olin taas hurmoksessa ja mietin että nyt se loppuu ja otan rahat ulos. Lopputulos on että kaikki meni ja nyt on se 100k velkaa. Omalla kohdalla voin sanoa että velkojen liian näppärä niputtaminen silloin toukokuussa oli virhe, koska en oikeesti lopettanut pelaamista väliin tuli vaan ns “selvä kuukausi”. Nyt on pakko päästä eroon pysyvästi peleistä, vaikka se aiheuttaa ihan fyysisiä oireita ja päätös lopettaa vie mahdollisuuden voittaa häviöt takaisin. Mulla on 17 vuoden harjoittelu taustalla ja kaikki on lähtenyt ihan vaan Rayn potti 5sta muutamalla markalla. Toki oon ollut vuosiakin pelaamatta, mut aina jos oon ratkennut niin ei siitä loppua tule ennen ku joutuu tosissaan miettimään miten velat hoitaa ja mikä saa hakemaan nautintoa yms peleistä. Tää vuosi on kaikkein tuhoisin ja senpä vuoksi lähden ihan laitos kuntoutukseen, pelaaminen nakertaa minut sisältä ihmis raunioksi. Haluan elämäni takaisin, jos se meinaa ulosottoa, luottotietojen menemistä, niin sen olen ansainnut. Tärkein on se että voin itse paremmin ja pääsen psyykettä horjuttavasta addiktiosta jotta pysyn työelämässä ja kykenen hoitamaan ne lainat joissa on takaajia, se on tavoitteeni.

Toi pelisessio kuulosti niin tutulta, mä pelaan pienemmillä summilla mutta suhteessa tulohin/velkoihin ongelma ihan sama. Mikä sen poltteen aiheuttaa että pitää vaan pelata lisää vaikka ois rahaa jo tulossa? Ja vaikka kerran kaikki jo pelannut silti vaan uudetaan. Noi summat kun olisi oikeina seteleinä pöydässä tajuiskohan sitä sittenkään vai pelaisiko silti vaan? Hyvä että olet saanut paikan hoitoon, tulethan kertomaan millaista oli ja miten koit hoidon? Itse menen toistaiseksi vielä pelipoikki-ohjelmalla ja läheisten tuella.

MItes onko kukaan kokeillu sitä lääkehoitoo, siis sitä joka tasaa pelaamisen huiput mataliksi? Oon kyllä hieman lääkevastainen tyyppi mutta mielessä on käynyt että oisko siitä akuuttissa vaiheessa jotain apua

Tässä istutaan autossa matkalla “laitokseen”. Meen kyllä avoimin mielin. Omalla kohdalla kun mietin pelaamisen anatomiaa, niin se on eräänlainen vetäytyminen todellisuudesta, tilaan jossa jännitys nostaa sykettä ja fiilis on mahtava, siinä pelatessa on nousuja ja laskuja jolloin kerkee käymään kaikki tunteet lävitse. Kun on siinä lasku vaiheessa niin silloin odottaa nousua kuin narkkari huumetta jos sitä ei tule niin sitten keksii lisää massia jotta voisi sen dopamiini ryöpyn saada aikaiseksi ja taas on mielihyvän tunne ku pamahtaa voittoja. Kun pelaan niin silloin mennään tunne pohjalta ei järki. Tunteet ja järki pitäisi olla vuorovaikutuksessa keskenään jolloin pystyy tekemään rationaalista ratkaisuja. Yleisesti ottaen riippuvaisia järki ja tunteet ovat kaksi eri toiminta yksikköä jolloin toiminnot ovat sen mukaisia. Esim “selvä järkisenä” olen tarkka raha asioissa ja muutoinkin perfektionisti, mutta kun pelaan niin olen ihan jossain omassa hattivatti maassa. Yksinkertaisesti pelaamisen tilalle pitää tulla jotain muuta tervettä josta saisi samaa nautintoa, tärkeää on oppia käsittelemään tunteita ja löytämään ne syvälliset syyt miksi vetäytyy pelaamaan. Hienoa että olet läheisille kertonut ja saat heiltä tukea, mutta tärkeintä on se että älä huijaa itseäsi, älä luo uskottavia tekosytä pelata, oma mieli voi kehittyä omaa järkevää toimintaa vastaan. Suosittelen että ota yhteyttä paikalliseen A-klinikkaa, pääset juttelemaan ulkopuolisen ammattilaisen kanssa ja mahdollisesti vertaistukea. Netti kurssit ei oo niin tehokkaita kuin konkreettisesti kohdata ammatti auttaja. Mulla nyt 8-päivä pelaamatta. Jee, jee. :laughing:

Nii lääkkeistä, itte kävin työtervedessä hakee napit. Niiden toiminta ajatus on vaikuttaa aivokemiaan ja tarkemmin dopamiinin vapautumiseen eli mielihyvän tunteeseen. Näin ollen saadaan tasattua tunne huippuja. Näillä pääkoppaan vaikuttavalla lääkkeillä on suht pitkä vaste aika 3-6viikkoa eli mitään välitöntä vaikutusta ja muutosta ei tule, itse on lääkkeen toimivuutta suht vaikea havaita, mut läheiset huomaa kyllä ja tietysti oma lääkäri kontrolli käynnillä. Mun lääke on Voxra 150mg 1xpäivässä nyt 3viikko menossa. :open_mouth:

Poistettu.