Pois peliriippuvuuden ikeestä!

Hei

Peliriippuvuus on viimein saartanut minut kallion reunalle ja on tullut aika lopettaa pelaaminen totaalisesti. Jo lapsena huomasin pelien vetävän minua puoleensa ja isoveljen tunnuksilla pelasin aluksi voitollisesti nettipokeria, kunnes lopulta hävisin kaiken. Täysi-ikäiseksi tultuani masennuin ja menetin haluni opiskella. Pähkäilin miten voisi mahdollisimman helposti tienata rahaa kouluttautumatta ja vailla työpaikan velvollisuuksia. Päähäni tietenkin pamahti ensimmäiseksi nettipokeri ja aluksi pelaaminen sujui ilmaisrahalla ilman talletuksia. Lopulta kuitenkin hävisin kaiken ja päätin ensin tehdä yhden talletuksen, sitten seuraavan ja seuraavan ja seuraavan. Yhtenä päivänä heräsin tosiasiaan, että tilillä ei ollut lantin lanttia. Sain kuitenkin huomata, että pikivippien saaminen oli tehty aivan liian helpoksi. Aluksi sain lainoja maksettuja kunnes huomasin niidenkin kasautuvan päälleni. Aloin epätoivoisesti pelaamaan myös raha-automaatteja yms kaikkia pelejä mitä oli saatavilla isojen voittojen toivossa. Hävittyäni lähes kaiken mahdollisen huomasin että nyt on viimeinen tilaisuus päästä irti. Tässä ketjussa tulemme seuraamaan minun taistelua peliriippuvuutta vastaan ja muita ajatuksia pelaamisesta.

Ensimmäinen päivä on sujunut hyvin ja olet hakenut porttikieltoja mm Raylle ja muille netin välityksellä toimiville yrityksille. Eniten minua kuitenkin huolettaa raha-automaatit jotka vaanivat kaikkialla minne menenkin. Kortilla pelaamisen voi estää mutta käteistä ei. Pitäisiköhän yrittää päästä kokonaan käteisestä irti? Voisikohan täältä löytää hyviä vinkkejä siihen, kuinka pelihimo lannistetaan kauppareissun aikana.

Tarinasi on hyvin samankaltainen kuin minullakin, alaikäisenä koukutin itseni pokeriin ja täysi-ikäisenä kun ei mennyt koulut ja työt täsmälleen niin kuin halusin, haistatin systeemille vitut ja aloin täysipäiväiseksi pokeristiksi. Noh, peliriippuvainen kun olen, niin pieleen meni ja velkoja maksan edelleen. Sain tämän vuoden huhtikuussa lopulta lopetettua pelaamisen ja sillä tiellä olen vieläkin.

Nyt varoituksen sana, lopeta välittömästi kaikki uhkapelaaminen. Ei kenoa, lottoa, vedonlyöntiä, pokeria tai mitään. Muuten kapsahdat satavarmasti aina samaan tilanteeseen, kaikki meni. Lopettaminen ei ole helppoa, aluksi olo on huojentunut, mutta kuukauden päästä kun vitutus on laantunut ja rahat vähissä, on helppo sortua takaisin pelaamaan. Sinun ei kuitenkaan tarvitse tehdä niin, tee kaikkesi estääksesi itseäsi pelaamasta, niin selviydyt kyllä. Itse koen nyt olevani lopulta onnellinen, kun pelit ovat taakse jäänyttä elämää.