En tiedä miten aloittaisin, tuntuu vaan että nää ajatukset on pakko saada purkaa johonkin. Jotenkin tuntuu että tästä asiasta ei voi suoraan puhua kenellekkään, enkä usko että tätä vois ymmärtää kukaan jos omaan elämään ei päihteet kuulu.
No, tilanne on siis tämä. Olemme seurustelleet vajaan vuoden, ja jo seurustelun alkaessa tiesin että mies polttaa pilveä aika usein ja kohtuu suuria määriä. Itsekin poltan silloin tällöin, aika harvekseltaan kuitenkin tätä nykyä. Myös muita aineita (piri ja essot lähinnä) on tullut kokeiltua, itse olen “viihdekäyttänyt” noin vuoden verran, ehkä 1-2 kertaa/kk. Nyt huumeista on kuitenkin hävinnyt tietty uutuudenviehätys, ja tuntuu että haluaisin lopettaa tuon satunnaiskäytönkin. Alkoholinkäyttökin on vähentynyt varmaan lähes puoleen entisestä. Viimeisen parin kuukauden aikana en ole kuin kerran ottanut alkoholin lisäksi mitään muuta.
Poikaystäväni taas on polttanut pilveä teini-ikäisestä asti (tarkkaa ikää koska on aloittanut en tiedä). Nyt olemme siis molemmat hiukan päälle parikymppisiä. Hän on myös satunnaisesti viihdekäyttänyt vähän kaikennäköistä mitä käsiinsä saa käsittääkseni jo useamman vuoden, varmaan kuitenkin samoin kuin minä tuon noin 1-2 kertaa/kk. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Mutta toi pilvenpoltto on se mikä kaikista eniten häiritsee. Inhoan yli kaiken sitä kun ollaan sovittu että nähdään tai tehdään jotain yhdessä, ja mies ilmestyy paikalle aivan pilvessä ja muissa maailmoissa. Kaikki ketkä on pajapäitä selvinpäin katellu, tietää varmaan mitä tarkotan. Ei se ole edes sama ihminen silloin… Viimesin niitti oli se, kun olimme menossa käymään mun vanhempien luona ja kun menin hakeen häntä näin heti että on aivan pilvessä. Tuntuu tosi pahalta, koska jotenkin ihmisestä saa tosi idiootin kuvan jos se on ihan pöllyissä ja ite on selvinpäin. Enkä tietenkään halua että mun perhe pitää sitä tyhmänä, koska se on oikeesti tosi fiksu ja kiva kun on selvinpäin.
Ollaan tästä aiheesta keskusteltu useammankin kerran, ja aina mies lupaa että voi kyllä vähentää polttamista. Jonkin aikaa kaikki sujukin jo ihan hyvin, eikä se tullu enää mun luo pajapäissään koska tiesi että en tykkää kun se tekee niin. Nyt kuitenkin on menty taas pahempaan suuntaan, mies oli kahden viikon lomalla ja sillon poltti käytännössä kai joka päivä, ja kun loma loppu niin sama meininkin jatkuu. Aina kun oon asiasta koittanu puhua niin se väittää polttavansa “vaan viikonloppusin”, tai hyppää puolustuskannalle ja suuttuu mulle siitä että huomautan asiasta. Nyt viimesimmän keskustelun jälkeen se kyllä myönsi että polttaa liikaa, ja lupas taas että voi vähentää. Mutta kun se on luvannu niin jo useemman kerran, eikä oo tähänkään mennessä vähentäny, niin vaikee enää luottaa ja uskoo siihen. Siitäkin se suuttu kun mainitsin asiasta… “eikö sulle muka riitä se että lupaan vähentää, mitä muuta mun muka pitäis tehdä?!” No miten vaikka jos joskus pitäisit ne lupaukset… Mies on myös sanonut että ei tuu koskaan lopettaan polttamista, eikä suostu näkeen mitään haittoja rakkaassa kannabiksessaan. Eikä myönnä olevansa riippuvainen, vaikka selkeestihän se on. Jonkinverran myös valehtelee käytöstään, ja väittää välillä ihan vakavalla naamalla että ei oo polttanu, vaikka sokeekin näkis että äijähän on ihan pöllyssä. Käyttää myös argumenttina sitä että ei hänestä huomaa jos on pilvessä, voi kuule rakkaani kun minä huomaan ja joka ikinen kerta…
Olen jo alkanut miettiä sitäkin vaihtoehtoa, että jos tilanne ei muutu mikskään on mun ehkä pakko harkita eroa. Sitä en missään nimessä haluaisi, koska oon vihdoinkin löytäny ihmisen kenen kanssa ei tunnu pahalta olla. En vaan oikeen tiedä enää mitä tekisin. Kai jotenkin naivisti ja rakastuneena ajattelen, että saisin poikaystäväni lopettamaan tai ainakin reilusti vähentämään tuota polttamista. Kun se vaan tajuais että en mä ilkeyttäni nalkuta, vaan siks että oon huolissani… Kyllähän se väkisin vaikuttaa terveyteen, toimintakykyyn, muistiin yms. kun noin paljon polttaa. Mies valittaa silloin tällöin että ahdistaa ja masentaa, mutta ei suostu uskoon että vois johtua pilvenpoltosta. Luulen, että polttaminen vaikuttaa myös meidän seksielämään heikentävästi (muutamia kertoja ihan lähiaikoina käyny niin että ei oo pystyny seksiin…)
Tuntuu vaan että meidän suhteessa on kolmas osapuoli, ja että pilvenpoltto on poikaystävälle tärkeempää kun minä voin ikinä olla. Vaikka sanookin rakastavansa ja että oon sille kaikista tärkein. Jotenkin vaan luulen, että jos laittaisin sen valitseen niin se hetkeekään epäröimättä valitsis pilven polton mun sijasta.
Huh huh, tuli varmaan tosi sekava teksti mutta kylläpä helpotti kun sai avautua edes jotenkin.