Pohjamudan mutinat

Heipä hei,

Keski-ikäinen nainen Pohjamuta täällä raitistelee jo kymmenettä päivää (ennätys varmaan vuoteen). Kuuluisin aika monelle osiolle täällä, tupakkaan ja peliryhmään. Olen ollut kaikkia näitä ilman tuon 10 päivää. Juomisen suhteen mopo on karannut jo vuosia sitten, mutta ei ole haitannut työntekoa, se on lähinnä tissuttelua mutta toleranssin vuoksi pystyn juomaan ihan helvetin paljon. 10 annosta päivässä on ihan pikkujuttu. Pääasiassa on mennyt vähintään 5 annosta päivässä, muutama satunnainen täysin raitis päivä seassa. Oluesta ja viinistä oli tullut ihan päivittäinen seuralainen tupakan ja pelien lisäksi. Erittäin rahaavievä combo etten sanoisi… Siksi on pitänyt tehdä enemmän töitä ja mitä enemmän töitä, sitä enemmän olen tarvinnut “lohduketta”. Aivan idioottimainen oravanpyörä.

Olenkin nyt ollut ilman kaikkia paheitani, sillä ne ruokkivat ja houkuttelevat toinen toisiaan. Toivoisin pystyväni olemaan erossa alkoholista ainakin puoli vuotta, mieluiten vuoden. Sinä aikana voisin kuulostella omaa oloani ja miettiä sitä mihin alkoholia tarvitsen. Tupakka pitäisi jättää ihan lopullisesti, olen kyllä ennenkin ollut lakossa vuosia mutta sitten aina retkahtanut. Ehkä siitä voi olla hyötyä että olen polttanut menthol-makua, joka ilmeisesti häipyy markkinoilta tänä vuonna? Olen myös nirso merkin suhteen.

Alkoholi on kuitenkin keskeinen linkki röökin ja pelaamisen suhteen joten keskityn nyt siihen että se ainakin pitää. Savuttomuus on nyt tosin pahin mielessä oleva juttu. Jatkuvasti tekee mieli tupakkaa. Niin paljon että jopa kalja jää toiseksi. Mulla on jääkaapissa kolme olutta ollut jo tuon 10 päivää ja kolme tupakkaa jäi askiin kaappiin. Olen antanut niiden olla siellä jotenkin back uppina, että jos katastrofi iskee niin niillä voin paikata ja ehkä palata ruotuun ostamatta lisää.

Laihduttaa pitäis myös mutta se nyt on pienin paha tässä tilanteessa. Kaikki aikanaan.

Tervetuloa joukkoon Pohjamuta! Olen ollut itsekin täällä vasta vähän aikaa, mutta mukavampi tätä asiaa on yhdessä hoitaa kuin ihan yksinään :slight_smile:

Moi Pohjamuta ja tervetuloa tähän porukkaan mukaan taistelemaan :smiley:
Minä kun aikoinaan lopetin tupakan polton niin minusta se oli kamalampaa kuin taistelu viinaa vastaan. Mutta se varmaan johtui siitö kun ei sitä alkoholia kuitenkaan päivittäin menny, mutta tupakkaa kyllä!
Oikeesti tosi iso tsemppipotku täältä sulle!

Kiitos Prosecco ja Vilmasto tsempistä!

Ilman alkoholia ja pelejä mennään mutta tupakkaan nyt sorruin. Mulla on viikon päästä muutto edessä ja tuntuu etten saa mitään aikaiseksi jos minulla ei ole jotain palkintoa tekemisistä. Vituttaa niin paljon. Päätin että yritän uudestaan tupakan lopettamista kun olen saanut tämän muuttohärdellin pois alta. Mutta kalja pysyy nyt pois kuvioista.

Katkeran kuivaa tammikuun jatkoa kaikille!

Moi ja tervetuloa kirjoittelemaan Pohjamuta! :slight_smile:

Tervetuloa joukkoon! Täällä koitetaan alkoholia vähentää! Kuukausi sitten aloitin uuden työn, senkin kannalta olisi parempi olla juomatta!Pitäisi aktiivisemmin kirjoitella täällä, jospa apua löytyisi. Mun tarina löytyy alta “Alkoholi ja läheisen kuolema”. Tsemiä!

• toivoo toiveita