Oloni on ahdistunut, turhautunut ja pelokas. Olin koko viikonlopun juomassa taas. Lähdin kaverini kanssa perjantai-iltana reissulle ja heräsin sunnuntaina onneksi kotoani. En muista hirveästi mitään koko reissusta. Rahaa meni muutaman euron alle 600 euroa. Olen opiskelija ja tämä on pieni katastrofi. Pahempaa on kuitenkin tämä olotila. Ahdistus, itseinho ja pelkotilat ovat vahvemmat kuin koskaan aikaisemmin. Sunnuntaina herättyäni minusta tuntui ekaa kertaa ikinä siltä että psyykeeni hajoaa. Minun oli pakko soittaa kaikille tutuille koska en kestänyt yksin oloa. Menin ja soitin myös ex-tyttöystävälleni… Pyysin yhden kaverini käymään koska en kestänyt yksin kaikkea sitä mitä elämä antoi. Oloni on vieläkin sekava ja olen huolissani myös fyysisestä terveydestäni. Alkoholimäärät jotka juon ovat aivan käsittämättömiä. Lähes aina eurokossu pohjiksi ja baarissa juon jopa 20 annosta lisää alkoholia. Käyttäydyn aina kuin täysi idiootti. Kouluni on mennyt jo monta vuotta aivan pieleen juomisen takia. Minulla olisi tänään tentti mutta en voi sinne lähteä. Edes kauppaan en ehkä uskalla lähteä kun ihmisten näkeminen voi olla nyt liikaa. Isäni, äitini ja veljeni ovat kaikki olleet pahassa pulassa viinan kanssa ja minä myös kaulaani myöten. On turhauttavaa tajuta että saatan menettää aivan kaiken viinalle, silti en pysty olemaan juomatta. Viimeisen kahden vuoden aikana selviä viikonloppuja on ollut varmasti alle 20. Juon onneksi vain seurassa ja viikonloppuisin mutta silti pilaan elämäni. Jos en saa opintojani edistymään niin lennän pois koulusta. Sillon luulen että minulle jää vain viina ja se on viimeinen asia mitä tahdon.
Minulla oli vajaa vuosi sitten täysin samanlainen olotila. Voin siis samaistua vahvasti.
Neuvoni omaan kokemukseen perustuen:
-Äkkiä hakemaan apua, A-klinikalta (sieltä antabukset ja oman harkinnan mukaan rauhoittavia akuutteihin viinanvieroitus oireisiin, kannattaa miettiä tosin tarkkaan sillä ne koukuttavat)
-Myös AA-ryhmät ovat toimineet kohdallani.