Pohja tuli vastaan

Tänään 22.7. aloitin antabuksen jälleen kerran sekä sovitut käynnit a-klinikalla. Tällä kertaa jotain on erilailla; olen valmis tekemään kaiken sen työn ja ottamaan kaiken mahdollisen avun myös AA käynnit. Olen valmis saamaan juomattomuuden alkuun ja josko jonain päivänä voisin sanoa olevani raitis. Juomatta on helppo olla välillä, mutta raitis sitä en ole vielä koskaan ollut. Josko nyt nappaisi

Kyllä on hyvä olo, onnellinen, sisäinen rauha löytynyt. Antauduin ja lopetin taistelun vastaa. Eka kerran elämässä hyväksyn nyt, ettei ensimmäistä ryyppyä tänään. En ole ennen tajunnut tota. Elämä on sittenkin ihanaa ja sillä on jotain annettavaa.

Hienoa että olet alkuun päässyt. Elämällä on kyllä paljon annettavaa. Parhaat kokemukset tulee selvänä.

Putkis 0132

Siinä olet oikeassa ?:heart:

Juu, kiitos.
Itse en oikein muista parinkymmenen vuoden ajalta elämää. Toki suurimmat tapahtumat, mutta en juuri arkipäivän tapahtumia.
Paljon tuli juotua. Nyt raittiina muistoja alkanut kertyä.
Reissukuvia täällä Plinkissäkin paljon. Ketjussani Putka Häiriköille. Sivulta 18 eteenpäin.

Käynpä samantien tsekkaamassa

Uusi pv alkoi aamulla ja hyvä olo rauhallinen mieli jatkui. Herättyäni lueskelin AA kirjallisuutta ja itsetutkiskelua. Pv lähti aktiivisena käyntiin. Kotityöt tehty ilman mitään aloitekyky ongelmia. Nautin jopa tekemisestä, jota ei ole ollut aikoihin. Tänään rentoutumista ja känny pelaamista. Illalla otan hetken vielä uudestaan itsetutkiskelua ja leffoja loppu illasta ?

Mitä kaikkia AA-kirjoja sinulla on? Mä omistan IsonKirjan …muita ei ole tullut osteltua, AA-ryhmän lisäksi täältä voi lukea kaikenlaista ajatusta ja kokemusta vaikka hyvin erilaisia juttuja on täällä kuin ryhmissä

Eläminen raittiina, iso kirja ja se 12 askelta ja 12 perinnettä kirjanen. Tuota Eläminen raittiina lueskellut tänään sekä kertasin ensimmäisen askeleen

Fiilis on pysynyt hyvänä, vaikka jo kolmas yö vaikeus nukahtaa. Pari yötä mennyt, että aamuyöstä nukahtanut, mut tää on tuttua kauraa ja kuuluu tähän alkuun, kun vasta lopettanut juomisen. Hyväksyn tilanteen :mrgreen: ja elän tätä hetkeä 24h. Huomenna meen AA:n jälleen. Oikein odotan sitä

Mulla itsellä on toissayönä viimein liskot hiipineet takaisin viemäriin ja saanut oikein hyvin nukuttua, myöskin se sähkörausku joka juuri unen tulessa hiipii vuoteeseen ja antaa sähköiskun, on uinut seuraavan krapulaisen luokse :smiley: paavrista palasin ja täällä kun niitä on yölläkin

Mukava kuulla :smiley:

Parin viime päivän aikana lukenut ensimmäisen kerran vuosikausiin. Eläminen raittiina - kirjasen luin 2 päivässä; ollu niin kova innostus ja mielenkiinto. Tästä lukemisesta lämmitän vanhan nuoruusiän harrastuksen uudelleen. Myöhemmin palaan pätkissä tähän kirjaan uudestaan. Isoa kirjaa aattelin päivittäin pätkän ?

Ryhmässä käyty ja olipa niin kevyt ja iloinen mieli kävellessä kotiinpäin. :smiley: ?

Kaikkea parasta uudelle tiellesi. Juomisen tai päihteiden käytön lopettamisessa on se hyvä puoli, että aina voi aloittaa uudestaan, jos löytyy hyviä perusteita. Alkuun niitä löytyy paljon ja hyviä. On seuraa, tuntuu fiksummalta, on kivaa ja mukavaa, on … ja lopuksi kun huomaa, ettei etsi kuin sitä jotakin jota oli kokenut vuosia, vuosi kymmeniä sitten, voikin punnita mitä se juominen todellisuudessa tuo.
Itselle ne viimeiset vuodet toi työpaikkojen menetyksiä, ihmissuhteiden kariutumista, taloudellisia huolia, terveydellisiä huolia, masennusta, ahdistusta, paniikkeja ja pelkoja. Silti join, kun en muuta voinut.
Tänään voin muutakin, toivottavasti sinäkin voit.

Kiitos :slight_smile:

Eilen oli peli pv ?. Aamulla tuossa kertasin edellisen askeleen ja luen vielä pätkän isosta kirjasta tänään. Päivä menee pelatessa ja illalla ryhmään?

Tasaaseen tahtiin mennyt. Tänään ollut äreyttä ja oli haastavaa saada tilanne laukee. Sit ku söi lämpimän ruoan tulikin jo rauhallisempi mieli. Pelaillut ja enpä isommin muuta tänään. Huomenna ryhmään jälleen. ?