Laitoin nyt oman topicin tälle…
Eli moi vaan kaikki. Olen keskustellut enemmänkin tuolla Saunan puolella, mutta enää siellä ei ole ollut paljoa itseäni kiinnostavia aiheita vähään aikaan, mikä olisi kirvoittanut kirjoittamaan. On se meno muuttunut siellä hyvin lääkekeskeiseksi ja kaikenlaisten roippeiden injektoinnin ympärillä pyöritään. Itse kun lopetin hihahommat jo kauan sitten enkä ole myöskään pkv-lääkkeitäni väärinkäyttänyt aikoihin.
Alkoholi tuli kuntouttavasta hoidosta siviiliin päästyäni kuvioihin takaisin armon vuonna 2008, aluksi viikonloppujuomisena mutta pari vuotta sitten huomasin melkeinpä päivittäisen tissuttelun tulleen tavaksi.
Vielä nykyisen avopuolisoni tavattuani otin melkein joka ilta pari-kolme 0,5 l olutta ja menneenä syksynä en edes aluksi tajunnut, mistä ihmeestä masentunut olotila johtui, ja mietin alkoholinkäytöllä voivan olla yhteys asiaan, kun kuitenkin tiedän sen yksinkertaisen faktan, että alkoholi laskee serotoniinitasoja ja että se voi tapahtua myös niin vaivihkaa, ettei heti edes huomaa. En vain olisi halunnut myöntää asiaa ja siispä testasin, miten toimii olla pelkällä itsekurilla ja puolisolleni asiasta puhumalla mahdollisimman hyvin ilman iltabissejä. Nyt kuukauden aikana olenkin juonut noin 4 annosta alkoholia, uutenavuotenakin ainoa alkoholijuoma oli yksi irish coffee, ja kellon lyödessä 00:00 kilistimme skumppalasejamme joissa oli ginger alea. Nyt tuntuu ajatus paljon kirkkaammalta, enkä nyt toistaiseksi meinaa olla kännissä, sillä se ei edistä kenenkään terveyttä. Tänään saatan saunan jälkeen ottaa yhden oluen.
Yksi annos viikossa, tapa sekin, mutta olen ihmetellyt, miten näin addiktioherkkä kaveri kuin minä pystyy edes siihen…