Plinkkiin kirjoittaminen/osallistuminen ?

Ihmettelen miksi plinkkiin kirjoittaa aika vähän porukkaa, vaikka kuvittelis että alkoholiongelmaisia on suht paljon jotka seuraa tällä käytäviä keskusteluja. Sen nyt ymmärtää, että jossain vaiheessa porukkaa jää pois kun homma on ns. hanskassa, mutta hyvin vähän tänne liittyy uusia keskustelijoita, joka on erittäin harmi vertaistuellisesti ajatellen. Johtuuko kato pelosta, että kirjoittajat häpeää ja pelkää henkilöllisyyden selviävän, vai mistä moinen. Itse olen huomannut, että kirjoitukset täällä pakkaa välillä karata väittelyihin jossa yritetään tuoda esille omaa erinomaisuutta ja pätevyttä melkein hinnalla millä hyvänsä ja semmonen ei ainakaan kannusta “perusjätkää” osallistumaan keskusteluun, koska siinä voi tuntea “alemmuuta” siitä ettei osaa kertoa, tai kirjoitta niin hienosti kuin eräät. Valittelipa joku tällä murtehenkin sekoottamista kirjoituksiin. Onko osallistujille istutettu peleko osallistua tänne, koska pitääs olla niin saatanan analyyttinen, pätevä ja kirjaviisas ennen kuin uskaltaa ottaa osaa.

Rohkeutta teille jotka emmitte keskustelujen osallistumisiin. Ihmisiä me vain kaikki ollaan ja ihmisiä tänne kaivataankin, eikä mitään koneita.

Mä oon joskus hämmästynyt miten paljon tällä foorumilla tuntuu olevan hiljaisia lukijoita. Joskushan näyttää että koko foorumin piiri pieni pyörii alle kymmenen, joskus jopa viiden kirjoittajan voimin.
Ja samat aiheethan täällä pyörii vuodesta toiseen jatkuvana non-stoppina suurelta osin samojen kinaajien toimesta jopa samoilla sanoilla uudestaan ja uudestaan ja uudestaan,

Mutta sitten; joskus laitoin tahattomasti merkille että eräs oma ketjuni oli luettu muutaman päivän sisällä 50 kertaa ilman että siihen oli tullut edes uusia viestejä, ja viikossa klikkauksia oli kertynyt muistaakseni joitain satoja. :open_mouth:
Hiljaisia seuraajia näyttäis olevan siis valtava joukko.
Asiaan vaikuttaa tietty se, että porukka googlettaa paljon hakiessaan tietoa päihteistä, ja google antaa hyvinkin helposti linkkejä juuri tälle foorumille. : )

Aika paljonhan foorumilta on kuitenkin kadonnut vanhoja kirjottajia, juurikin huomattuaan että mitään uutta ei enää foorumista irtoa vaan samat aiheet tahkoavat samoja latuja vuodesta toiseen.

Fiksut on häipyneet, me pönttöpäät on jääty vaan jankkaamaan” kirjotin meilissä yhdelle mainiolle miehelle; takavasemmalle poistuneelle entiselle aktiivikirjoittajalle. :laughing:

Mutta just tavallaan se tietynlainen absurdius, alkoholistisen mielenlaadun ailahtelevuus ja kompleksisuus joka leimaa koko foorumia, tekee tästä foorumista niiin tajuttoman hassunhauskan ja kiehtovan, että se koukuttaa. :smiley:
Ja tämä siis ei todellakaan ole pahalla sanottu.

Oikeassa elämässä IRL rakastan päihderiippuvaisia ja haluan toimia heidän hyväkseen, mutta täällä virtuaalimaailmassa olevat virtuaali-alkoholistit ja virtuaali-AA:laiset herättävät joskus ristiriitaisia tunteita, tai oikeestaan pitäisikö sanoa: ei tunteita ollenkaan. Onhan palstalla nähty monenmoista AA:laisenakin esiintyvää kummittajaa ja narsuttajaa.
Mutta: onkohan minullakin asennoitumisvaikeus virtuaalimaailman ilmiöihin, en osaa ottaa internetjuttuja kovin tosissani. Useinhan niitä ei kannatakaan ottaa tosissaan, mutta joskus välinpitämättömyys väärässä paikassa voi olla haitallista.
Ja jos joillekin hiljaisille kirjoittamisen kynnys on liian korkea, minulle itselleni se on usein liian matala. :blush:
Kirjoitan nopeammin ja enemmän kuin ajattelen.

Kirjottamisestahan saa silti aina jotain. Omien tunteiden ja ajatusten kirjaamisella tekstin muotoon on todettu olevan todella hyviä terapeuttisia vaikutuksia.

Facebook, myspace ja muut sosiaaliset mediat ovat siinä määrin lähempänä oikeaa elämää IRL, että niissä kommunikoidaan omalla nimellä ja naamalla oikeasti tuttujen ja läheisten ihmisten kanssa.

Ah, ai niin mutta joo; se hiljaisten Plinkin seuraajien paljous tavallaan rohkasee kirjottamaan aina. Vaikka pari kolme neljä tai viisi aktiivijankkaajaa purkisi omaa pahaa oloaan sylkemällä virtuaalisesti kasvoille jatkuvasti, on silti aivan saletti että keskusteluja seuraa joukko ihmisiä jotka saavat jokaisesta viestistä jotain huvia tai jopa hyötyä. : )

Siksi kannattaa kirjoittaa. Kirjottelemisiin ja hei hei ihan erityisesti kaikki te hiljaiset lukijat! vilks o/

Meilaillaan, peilaillaan ja bailaillaan.

Olen itse jonkin aikaa tätä Lopettajat -osiota seuraillut mutten ole tuntenut suurta tarvetta muuten osallistua.

Varmaankin palstalla käytävät lapselliset kinaamiset nostavat monilla sitä kynnystä kirjoittaa, koska pelkää joutuvansa siihen mukaan tai tulla muuten vaan lytätyksi sellaisten toimesta joille tämä “internetjuttu” on vain jonkinlaista viihdettä.

^ Uusia tulokkaita ei lytätä nähdäkseni koskaan, vaan pahin riepottelu tapahtuu yleensä meidän wanhojen kesken. :slight_smile:

No jaa, ehkäpä joku SoiKannel sai kyllä kohtuuttoman äksyäkin paasausta osakseen kerrottuaan rohkeasti ja avoimesti lääkityksestään, mutta en oo muuten ikinä nähnyt että uuden tulokkaan avausta olisi tyrmätty.

Internettihän antaa tosin myös mahdollisuuden rekisteröidä useita käyttäjätunnuksia (<- look who’s talking : )))
jolloin wanhakin kirjoittaja voi esiintyä “uutena”. ; )

Pah. Eikös semmoset ihmiset yleensä kirjoita analyyttisesti ja kirjaviisaasti, jotka yrittää peitellä sitä osaamattomuuttansa? Ja sitten ne kirjoittaa “sydämestä”, jotka on aitoja ja rehellisiä.

En minäkään mikään mallikansalainen tai malliraitis ole, mutta olenpahan nyt tänne pakertanut jotain ajatuksiani tekemisen puutteessa.

Ymmärrän kyllä, että tommonen kinastelu sun muu nostaa kynnystä kirjoittaa tänne. Omasta puolesta vaan välillä tuntuu, että kun tunteet ottaa yliotteen, niin ei mahda sille mitään, että alkaa kinastelemaan. Toisaalta voihan niistä kinasteluistakin oppia jotain.

Mut jooh, meikä lähtee käymään ulkosalla, heipodei.

Sitäpaitsi jengi on vähän turhankin herkkänahkaista jonkun “kirjaviisauden” suhteen. Jos joku tietää pikkasen jostain asiasta vähän laajemmaltikin ja osaa jopa perustella näkemyksiään, jotkut torppaavat sen heti “kirjaviisautena” ja ties minä päläpälänä. :sunglasses:
Ja sitten onko sellanen ontuvalla äidinkielentaidolla skrivattu “kaikki on paskaa vittu perkele päläpälä” mölinä sellasta paljon puhuttua sydämestä kirjottamista? Saa niinkin kirjottaa kyllä. Hahaa, mä holdaan molemmat tyylit.

Murteella kirjottaminen ei muuten haittaa, kunhan tekstistä saa selevää. Päinvastoin. Murteet on kivoja ja niistä pitää olla ylpeä. Mä harrastan itte aika paljon just puhekielellä kirjottamista, ja monissa viesteissä kirjotan ihan samalla lailla kun puhun. Oman synnyinseutuni murretta en osaa enää kovin hyvin, mutta savvoo ossoon viäntää ihan tuolla viisiin vuan. Enkä uo ehkees kuappijuappo. : ))

Ai niin, yhteen aikaan täällä oli niitä AA:laisten keskinäisiä väittelyitä, joissa kilpailtiin viittauksilla Isoon Kirjaan, ja selitettiin ja tulkittiin pyhiä kirjoituksia kilpaa. Jostain syystä tätä ei moitittu “kirjaviisaudeksi”. :laughing:

Mutta mun mielestä kaikenlaisilla kirjottajilla ja kaikenlaisella kirjoittamisella on sijaa Plinkissä. Ainoastaan henkilökohtaiset solvaamiset soisi jätettävän pois, mutta saahan niitäkin kai harrastaa jos joku katsoo sillä keinoin aiheelliseksi pahaa oloaan purkaa.

Ei tarvitse olla kovinkaan fiksu, etteikö näkisi ketä ja keitä tuossakin viestissäsi solvaat ja samalla toivoen, että sellaiset jätettäisiin pois. Toisaalta jos loppu tuosta alleviivatusta tekstistäsi pitää paikkansa, niin ei jää kuin yksi yleinenkin ihmettelyn aihe. Mikä saa ihmisen olemaan noin sokea omille kirjoituksilleen?.
Jos jotkut ovat muita viisaampia, niin itse toivoisin heidän käyttävän sitä viisauttaan muiden auttamiseksi, eikä kuten tuonkin viestin suurin tarkoitus on :frowning: ; muiden solvaaminen. Näin minä sen näen ja koen eikä tuokaan ole solvaamista, vaan ihan suoraan sanon mitä ajatuksia ylläoleva viestisi aiheuttaa. Ehkä olen väärässä, sekä Saatan olla ainut joka kokee tuon noin, mutta epäilen sitä, vaikka ei sen väliä.

Saattaa olla, että etsit lopulta, kuten aina ennenkin, syyt loukkaaville sanomisillesi muiden kirjoituksista, mutta onko se mikään perustelu sille, miten sinä pääasiassa toimit täällä. Muistutan vaan tässä, että riitojen ja muiden loukkaamisten myötä banneja on sinulla enemmän, kuin muilla täällä yhteensä, jos en väärin ole asiaa tulkinnut ja yksin sekin pitäisi herättää fiksun ihmisen miettimään, miten sitä omaa toimintaa voisi muuttaa, ettei vain aina solvaisi muiden tekemisiä.

Voi tosiaan olla, että olen väärässä ja mikä minä sinällään olen kenellekään mitään sanomaan, kun sitä varten on moderaattori jolle osoittaa sääntöjä rikkova viesti tai viestit ja näin aion tehdäkin, jos on aihetta, kuten olen luvannutkin.

Mitä taas tulee Prossan juttuun, niin onhan se hankalaa auttaa ja kirjoittaa siten, että se kaikille olisi sopivaa.
Esim. joku tulee tänne ja avautuu vaikka niistä lääkkeistä, niin on se varmaan tylyä, jos siihen joku niistä irtipäässyt lataa mitä ne lääkkeet oli merkinnyt hänelle. Toisaalta taas, jos kukaan ei sano mitään, niin onko sekään oikein. Olen niin monet tarinat kuullut siitäkin, kun ihminen on AAhan tullut ja tarinoita kuunnellessa on se laittanut jopa vihaksi, että mitä v…ua, mitä nuo minusta puhuu ja minun tarinaa täällä levittää!!, vaikka omia juttujaan jokainen vain kertoo.
Liittyykö tuo aiheeseen, niin ainakin osittain, kun tottahan se on, ettei kukaan ole heti valmis nielemään kaikkea mitä kuulee, lukee, näkee, mitä pitäisi oikeasti tuntea ja tietää ja hyvä se niin, sillä siten alkoholismin olemus olisi muuttunut ja toipuminenkin siitä taas muuttunut.
Nyt menee viisasteluksi, joten raitista päivänjatkoa muillekin.

Melekosta pilikun-nushintaa !

Siis kun en asiasta mitään tiedä enkä välitäkkään ottaa selevää ja kun yhdessä sun toisessa valtavan viisassa kirjassa kirjakielellä kirjoitettuna ilman murresanoja oli suuri viisaus joka ei kylläkään ollut alkoholisteille tarkoitetussa tai ei ainakaan niiden alkoholistien luettavissa kun sen asian sain tietää pitäessäni lopputyö esitelmää jossa oli kuulemassa alkoholisteja tai ei nyt silti sentään kaikki vaan varmaankin vain osa oli alkoholisteja tai ainakin niiden perheenjäseniä joilla ehkä saattaa olla jokin ellei päihde niin ainakin sokeririippuvuus josta eräs opettaja joka laillani oli viisas piti hurjan hyvän esitelmän jota kuulemaan oli saapunut norjan kuningas vaikka oli joutunutkin perumaan saapumisensa tyttärensä enkelikouluun menon vuoksi kun se taasen oli siis se koulu oli niinkuin hänen perustama, ja kyllä minäkin sellaisen perustan kunhan saan sellaisen aikaiseksi sillä kyllä eikö teidänkin mielestä sellainen ole hyvä :smiley: Ja kyllä minunkin mielestäni tänne pitää voida saada kirjoittaa kuka sattuu , mitä sattuu kirjoituksia kun tämähän on lopettajat palsta tai ennemminkin sellaiseksi tarkoitettu :neutral_face:

Vai Miten Se ? Oli Kyselee Kanthoona

Olet aivan väärässä Kanttoona. Norjan kuninkaallinen enkelikoulu on kuningattaren perustama. Prinsessa Märtha Louise ei todellakaan ole koskaan osallistunut äitinsä enkelikouluun, vaan on opiskellut fysioterapiaa, Rosen-terapiaa ja holistista lääketiedettä. Tuota holistista lääketiedettä pidetään huomattavasta parempana hoitomuotona alkoholisteille, kun Järvenpään oppien mukaista bentso-hoitoa. Tässä pieni pätkä myös Rosen-terapiasta: "Miten Rosen-menetelmä syntyi? “Marion Rosen syntyi Nürnbergissä Saksassa vuonna 1914. Hän aloitti hengitys- ja rentoutusmenetelmien opiskelun 1930-luvulla. Ennen toista maailmansotaa Marion pakeni ensin Ruotsiin, missä hän kouluttautui lääkintävoimistelijaksi ja sitten Kaliforniaan, missä hän suoritti fysioterapeutin tutkinnon.
Työskennellessään asiakkaittensa kanssa Marion kiinnostui kehon ja tunteiden välisestä suhteesta. Hän alkoi ymmärtää, että kivulla on usein syvällisempiä taustasyitä. Hän huomasi, että ne asiakkaat, jotka hoidon aikana puhuivat kokemuksista ja tapahtumista elämässään, toipuivat nopeammin kuin ne, jotka eivät puhuneet.”
Aivan sinullekin tiedosksi, että aivan tutkitun tiedon mukaan 90% polvikivuista kärsivistä toipuu täydellisesti Rosen-terapian avulla.

^ Mä en tajuu taas hevonvittuakaan teidän horinoista, mutta Rahvas kuule jos se alleviivaamasi kohta tekstissäni ei oikein passaa sulle, niin saaaat sinä toki jatkaa henkilökohtaista solvaamista! Saat saat! :laughing:
Anna palaa. Kansa hurraa ja taputtaa käsiään Pohojanmaan lakeuksia myöten.

hytkyy naurusta ja kiikkuu toimistotuolilla : ))

Mielestäni on kuitenkin erittäin hyvä että tänne plinkkiin kirjoitetaan ja kuten joskus taisin johonkin kirjoittaakkin, niin antaa kaikkien kukkien kukia. Henkilökohtaisesti luen kaikki väittely jututkin muiten ohessa, koska kyllä niistä aina jotain on poimittavaa, mutta nyt vain yritän hakia sitä juttua, miksi tänne kirjoittaa niin vähän ihmisiä. En missään tapauksessa ole hakenut sitä, että mulla olisi joitain “vanhoja” kirjoittajia jotaan vastaan, päinvastoin.

Varmaan moni jättää osallistumatta tänne plinkkiin meikäläisen tyyppisen jojolopettajankin takia joka ei oikiastaan kerro mistään mitään järkevää faktaa, vaan yleensä jonninjoutavaa plörinää vaan tulee toisesta päästä. Enkä osaa antaa vertaistukea ja kuinka helevetissä osaisinkaan, koska enhän minä viellä ole onnistunut aikeissani lopettaa jomista. Joskus aikaa sitten olin henkilökohtaisesti Rahvaan tyyppisiä kirjoittajia vastaan (anteeksi Rahvas), mutten enää, koska onhan heillä vankka näyttö siitä kuinka homma hoidetaan ja varmasti helevetinmoinen kokemus taustalla. Todellisuudessa vika oli minussa itsessäni kun ärsyynnyin ja syy on varmaan siinä kun he yrittivät saada mut lopettamaan juomisen :open_mouth: . Yllätys, tämmösellä palstalla kuin lopettajat.

Olis todella kivaa kun täällä olis vilkasta keskustelua, varsinkin viikonloppusin jolloin useilla on se vaikein jakso meneillään, mutta valitettavasti täällä hiljenee juuri viikonlopuksi. Varmaan moni kirjoittaa tänne töistä arkisin ja viikonlopuksi antaudutaan perhelle, joka tietenkin on ihan ymmärrettävää.

Toivon edelleen tänne plinkkiin rohkiampaa osanottoa uusilta ja samalla toivon vilkasta keskustelua meiltä “vanhoilta”. Itse pyrin ainakin joskus kirjoitella jotain juubaduubadaaba juttuja tuone johonkin väliin.

Sinun lupauksiisi en usko paskan vertaa, mutta ajatus on oikea. Juuri noin minä toivon KAIKKIEN kirjoittajien tekevän aina. Itse ainakin teen. :sunglasses:
Voin olla myös samassa rytäkässä yhdeydessä spostitse niihin kirjoittajiin, joiden sähköpostiosote on tiedossani. Omani on riikkared@yahoo.com
Kusti polkekoon mun puolesta.

Koska Smokkiherra on ilmeisesti viehättynyt kommenteistani joissa esiintyy jokin ruma sana, sanon tähän vielä ihan häntä varten sanat hitto, helskutti, perkule,ja[size=85] pylly[/size] ja… [size=50]krrpä![/size]. tirsk :slight_smile:

Jumbe, jos ikimaailmassa mihinkään kohtaan sopii kulunut fraasi “se koira älähtää johon kalikka kalahtaa”, niin oiskohan tähän paikkaan!! :smiley: :bulb:

:laughing: Nyt repesin.Olen aivan kade. Tiedätte kaikesta niin paljon enemmän kuin muut.

Viisas vanhus? :sunglasses:

Kiitos S&S asiantuntemuksestasi .

Olin lukenut norjalaisesta lehdestä ton enkelikoulu jutun.
Mut nyt kun voimme taasen jatkaa tätä Katti Rediltä oppimaani raitistumisprosessia jossa pyrin kukkuu kurnauterapian keinoin oppimaan paremmaksi ihmiseksi joka käyttää oikeuttaan kirjoittaa ja kopioida muiden juttuja sattuman ja henk;koht mieltymyksieni mukaan sen minkä ennätän tältä auringossa ruskettuneen kroppani rasvaamiselta joka on kyllä lähes täydellinen kun olen niin kovasti bodannut ja juoksumatolla juostessa viereiselle matolle tuli kyllä yks alkoholisti juoksemaan joka kyllä tais olla ollut jo ainakin viikon ellei sitten kuuspäivää raittiina ja sanoi ettei saa juoda kahvia kun se on päihde ja vain tupaikoimattomat ovat raittiita kun eihän sellainen röyhyytteliä voi olla raitis kun kerran eräässä esitelmässä jonka piti yks valtavan viisas luennoitsia joka kyllä piti sitten hyvän esitelmän josta olin kyllä jo gradussani maininnut silloin kun se koulun rehtorikin sanoi että olipas se hyvä ja aivan tippa silmässä kaikki taputti kun minä sitä luentoa sitten olin pitämäisilläni Että pälä pälä pälä ja muutama kopiointi Rahvaasta ja Vaeltajasta vielä tähän varmistukseksi …

Huh Huh tää oli vihon viimeinen pälä pälä multa.

Jatkan asia linjalla Terveisin Kanthoona :sunglasses:

En usko ennenkuin näen. Käytä nyt vielä oikeuttasi häiritä jokaista kirjoitustani päättömällä pölöpölö-floodaamisella, paskaksi haukkumisella, pelleksi haukkumisella, päläpäläpälättelyllä etc. etc.
Heitä vielä joku paskaksi haukkumis juttu vielä mulle, tai uhkaa hellalla ja nyrkillä. Se tuntuu varmasti hyvältä?