Minkälaisia terveydellisiä haittoja pitkäaikainen päihteiden käyttö on sinulle aiheuttanut?
Aihe sattui tulemaan mieleen, kun viime viikolla kävin hammaslääkärissä parin vuoden tauon jälkeen. Koskaan ei ole ollut reikiä samoissa määrin, myös kahdessa kulmahampaassa oli jonkinlainen lohkeama. Lekuri myös kyseli juonko paljon limsoja tai energiajuomia, kun hampaiden kiille oli kuulemma niin kulunut. Hyvää näyttää tekevän tuo pirin imeminen leegoille
Mulla on jäänyt paniikkihäiriö päälle ja pientä ahdistusta kun lopetin bentsot ja ehkä myös sos tilanteiden pelkoa ja nyt odotan lääkäriaikaa että saisin asian korjattua. Nykyään olen selvimpäin ihan saamaton, en jakasaisi edes tätäkän kirjottaa mutta menin vetämään poretta että tylsyys lähtisi ja pääsisin liikkumaan jonnekkin kun muuten olen vaan neljän seinän sisällä ja kattelen telkkaria kelaillen kaikkia asioita. Jos jatkaisin noin niin masentuisin täysin koska jos on vaan itsekseen eikä tee yhtikäsmitään niin masennus siitähän puskee päälle aikast nopeasti ja pienistä asioista tulee helvetin suuria. Lekuri aikaa odotellessa että tulisin kuntoonkin joskus
Onhan noita, niin psyykkisiä, kuin fyysisiäkin juttuja, esim. juuri ne huonot hampaat. Sen verran nätissä kunnossa onneksi ovat vielä tuosta edestä, että kehtaan hymyillä . Maksa-arvoni olivat pitkään koholla, väliin aika hurjastikin, mutta nyt kun niitä mittailtu, ovat onneksi palautuneet ihan normaaleiksi. Monen kremppani taustalla tosin on myös se, että olen kaltoinkohdellut itseäni muuten jokseenkin pahoin, eli voisi noita kaikenlaisia vaivoja ja ongelmia olla ilman päihteitäkin, joskaan ainakaan alkoholi, amfetamiini tai tupakka eivät taatusti paranna niitä .
Yksi ärsyttävä vaiva on päälle jäänyt kusilukko . Opparithan tuota aiheuttavat melko yleisesti ja mulle sitä tekee myös piri, mutta se vaivaa monesti silloinkin, kun en ole ottanut mitään . Onneksi se ei sentään läheskään kaiken aikaa ole päällä, eikä se ole välttämättä nykyisin edes mitenkään sidoksissa siihen, olenko ottanut oppareita ja kuinka paljon olen niitä ottanut.
Hampaat on paskana, mutta niitä olen onneksi käynyt aina välillä paikkauttamassa. Varmaan myös ankara ryynien ja alkon vetäminen on vaikuttanut kognitiivisiin kykyihin negatiivisesti. Psyyke on aina ollut vähän hauras, mutta tuskinpa päihteet ovat mielenterveyttä parantaneet. Olisin tosin luultavasti ilman päihdeongelmaakin masentunut ja sekaisin. Ei toistaiseksi muita haittoja.