Pitkäaikaisen bentsonkäytöm lopetus

Olen käyttänyt bentsoa enemmän ja vähemmän säännöllisesti yli 20 vuotta. Alpratsolaanista pääsin eroon viisi vuotta sitten Risolidin avulla mutta valitettavasti Risolid jäi päälle, pääsääntöisesti 25 mg:n ilta-annoksella. Nyt Risolid on poistunut markkinoilta ja se onkin hyvä syy lopettaa nämä huumeet kokonaan. En oikeastaan edes tajunnut, kuinka syvässä koukussa olen. Risolid on piti olla mieto bentso. Nyt kuitenkin olen vähentänyt ensin 20 mg:aan, jolloin ei mitään vieroitusoireita ilmennyt. Muutaman viikon päästä laskin annoksen 15 mg:aan ja nyt on kyllä ikävät reflat päällä. Korvien kova soiminen niistä kaikkein häiritsevin. Täytyy pitää annosta tässä niin kauan, että soiminen helpottaa. Voiko nuha olla vieroitusoire? Ei löydy listoista mutta sellainen on nyt ilmennyt myös. On vielä sen verran varastoja jäljellä, että Risolidilla vierottautuminen voi jatkua pitkälle ensi kevääseen, mihin olen näin pitkän käytön jälkeen varautunut. Onko muita, jotka kamppailevat pitkän bentsojen käytön lopettamisen oireiden kanssa? Vertaistuki ei olisi pahasta. Muuten, psykiatrin sanoi, että voin ottaa yöksi zolpideemia, koska se ei ole bentso. Itse ihmettelen tätä. Riippuvuutta aiheuttavaa sekin on. Pakko kuitenkin saada unen päästä kiinni tässä korvien soimisen tilanteessa.

Itse kokeilisin tuossa tilanteessa Diatsepaamia 2-5mg/pv ja ajaisin sillä ne bentsot alas mahdollisimman hitaasti. Zolpideemi ei kuulosta kauhean järjevältä vaihtoehdolta juuri tuohon tilanteeseen. Koska käyttöhistoriasi on noin pitkä niin tulisi olla kyllä vieroittumisen aikataulunkin.

Korvien soimiseen taitaa olla joitain lääkkeitäkin olemassa ilman PKV-statusta. Enpä tiennyt, että poistivat Risolidinkin markkinoilta…