pitäisikö "paremman väen" sikailusta vaieta?

Eduskuntaan on valittu 200 fiksuinta suomalaista. Laatimaan lakeja muiden noudatettavaksi.
Alkoholilakia käsiteltäessä osa porukkaa tutustui aiheeseen -vanhan tavan mukaan.

Äärioikeistopuolue tietysti kunnostautui tässäkin. Jotain oli suudeltu väkisin, viinoja paiskittu lattialle toisen ryhmän tiloissa, joku porukasta saanut alkoholimyrkytyksenkin.

Mielenkiintoinen on k.o. puolueen puheenjohtajan kannanotto asiaan.
Näin Halla-aho :
Toimittajat on perinteisesti kutsuttu poliitikkojen sisäisiin kemuihin sillä sanattomalla sopimuksella, että mitä näissä kemuissa tapahtuu myös jää sinne. Luottamus on välttämätöntä, koska kun ihmiset ja viina kohtaavat, sattuu sitä, tätä ja tuota.

Eli, lehdistö olisi vaiennettava.
Juomista ja reuhaamista olisi suojeltava.

Mitenkähän on, minä nyt olen nimenomaan päättäjien kohdalla , eduskuntatalossa tapahtuvan toiminnan suhteen avoimen tiedotuksen kannalla, mutta mitä mieltä muuta mahtavat olla?
Mikähän tässä asiassa on ns. yleinen mielipide?

Varsinainen äijä tämä sahurimies, kun rupeaa käpälöimään naispoliisia!

Positiivista otetta sahurilla kun ei sentään kähminyt miespoliisia.

Tunnen kansanedustajia eivätkä he nyt mitään parempaa väkeä ole. Nauttivat vain parempaa palkkaa helposta työstä. Eivätkä kaikki ole missään tapauksessa lahjakkaimmasta päästä kuten Hakkarainen on ennenkin todistanut. Ei ollut yllätys.

Mitä väliä sillä on kähmiikö naista tai miestä? Väärin on aina.

Missä mielessä parempaa väkeä, rahalla mitattuna ?? Kansan arvostus ?? Hakkarainen on
korkealle arvostamani, monilla puolillaan vahvasti vakuuttava, hyvä sketsihahmo.

Rapulat, tärinät ja vieroitusoireet ovat tasapuolisia katsomatta kantajansa säätyyn tai pituuteen ja kokousten määrään. Parempi älykkyys ja nippu tutkintoja ja miljoonat tilillä ei auta siinä vaiheessa yhtään,
kun ongelmaa aletaa työstämään ja ahdistaa ja vituttaa ja on morkkis ja itsari mielessä.

En kadehdi näitä salkkumiehiä tai naisia, salkkunisäkkäitä - joista osaa elää melko kaukana tästä todellisuudesta,
jota itse tunnustan ja jonka taviksena tiedän. Jos sikailu on dokaamista ja naimista yhteissovussa, siitä vaan.

Pitäisikö “paremman väen” sikailusta vaieta? Vastakysymys: pitäisikö ministereitä kiinnostaa minun elämä…?
Vastaus: Miten vaan, aivan sama joka tapauksessa - samalla lailla tulee nälkä ja väsy elämän aikana.

Kyllä mä olisin ollut hyvin pettynyt, mikäli hän olisi kähminyt miespoliisia.

Hoitoonohjaus ja henkilökohtaisen palkanosan lasku.
Näin se menee ns.normivirkamiehillä.

Millä rahoilla ryypättiin ??

Juu,ei tarvii vastata,kaikkihan sen tietää.
Edustuskuluja joojoo.

Miks? Taitaa olla idolisi.

Kommentillani ei ole mitään tekemistä minkään “idolin” kanssa.

Vaik olishan se voinut mennä niin, ettei mitään haloota olisi asiasta syntynyt mikäli olisi ahdistellut miesnisäkästä.

^ Jokainenhan voi vaikka ajatella omalle kohdalle, miltä se voipi tuntua kun humalainen Hakkarainen työntää odottamatta kielen suuhun. Joku voi tietysti tykätäkin, ei siinä mitään, mutta Hakkarainen ei tainnut kysyä lupaa, tai ottaa huomioon haluaako toinen mahdollisesti lainkaan tulla ns. imuutelluksi.

Aidon komedian piirteitä oli siinä, kun Teuvo paineli Sinisten huoneeseen viskomaan juomia lattaille.
Siis alkoholilain käsittelyn jälkeen (jossa Teuvo äänesti “kyllä” promillerajan nostolle) hän viskoo entisten puoluekaverien viinat lattialle, mutta oman puolueen juomat kaataa kyllä suuhunsa.

Halla-aho tosiaan sitten pahensi draaman kaarta haukkumalla tapauksesta kertoneet toimittajat. :open_mouth: “Ainahan sitä pikkujouluissa sattuu ja tapahtuu. pojat on poikia… ei siitä pitäisi mediassa huudella”. :open_mouth:

Siitä täytyy Teuvolle melkein niiata, että tempauksen ajoitus oli täydellinen. Alkoholilaki, metoo-kampanja jne… Ja vieläpä Perussuomalaisten uudelleen laskuun kääntynyt kannatus. Vaikka he suojelevat Suomen naisia ulkomaalaisten lähentely-kulttuurilta. :slight_smile:

Teuvooo… ota minut kyytiin, lauloi jo Gösta aikoinaan. :smiley: :laughing: :unamused: :angry:

No, ei maailma näistä harakoista koostu ainakaan mulla, sillä nyt vasta kuulin raportin tapahtuneesta meidän vadikselta. Josse meni noin, niin on todella törkeetä ja muistuttaa mun pikkujoulusekoilua joulukuulta 1991, etten viittis sellasesta ees kellekään mainita missään anonyymisillä palstoilla, että tanssin kuin heikkopää ja pussailin kihloissa olevaa tarua työmaaruokalan tiloissa ylimmässä kerrokseessa pienteollisuustalossa ja tein tekoni varmaankin hyvin yksipuolisesti, kun mulle tästä kerrottiin maanantaiaamuna ja artsilla oli hauskaa sitä kertoessa ja taru oli jäänä pitkän aikaa, enkä mä todellakaan muistanut mitään tapahtuneesta ja ollut vielä virallinen alkoholistikaan. Kevään tullessa tehtiin töitä yhdessä rintamassa ja mun naisenikin tuli esittäytymään työpaikalleni, mutten ollut vielä tuota Twin Peaksin Audreytä edellisenä vuotena tavannut, sillä mähän en koskaan petä ketään tai pelehdi ja irtosuhteissa pellenä elehdi, näin se on kyl.

Mies ja nainen tulee ja menee ja vastaa tulemisistaan ja menemisistään, kuten jokainen täällä omista viesteistään !!
Mut kai teillä kaikilla on jotain ihanoikeetakin elämää ja vaikka kovan paketin paketoimista joulusaikaan ja Naiset
antakaa lähimmäiselle lämpöä ja konkreettisesti syliä, sillä etenkin suomalainen mies ei saa liikaa seksiä koskaan.

:arrow_right:

Vastuutakin pitäisi löytyä kun ryhtyä virkaan jossa pääsee päättämään mm. lainsäädännöstä ja muutamasta muusta muiden ihmisten elämään todella vaikuttavasta asiasta. Vastuun yksi muoto on se, että kykenee pitämään oman päänsä kunnossa. Mutta, ellei siihen oma ajattelukyky riitä niin tarttisko puolueen vetää rajoja?

Mitä puolueet viestittävät valitsemalla keulakuvikseen minkäkinlaisia ihmisiä?

Rähjäluonteisen machomiehen, yksinkertaisen kaikkea outoa vihaavan tyypin pitäminen esillä on varmasti laskelmoitu teko: eiköhän tuo kerää ääniä joltain turhautuneelta ja asioita hyvin pintapuolisten ennakkoluulojen varassa toimivalta porukalta joka kenties ei äänestämään lähtisikään muuten kuin protestina “tylsälle” demokratialle.

Miksi et Metsanreunan mies ilahduttaisi Suomen kansaa ja asettuisi ehdolle seuraavissa eduskuntavaaleissa. Suoraselkäistä avarakatseista miestä Suomen kansa tarvitsee ehdottomasti. Laaja-alainen suvaitsevaisuus, vähävaraisten sekä -älyisten, sairaiden, bantujen, hutsien ja tutujen väsymättömiä puolustajia sekä puolestapuhujia tarvitaan paljon paljon enemmän kuin heitä nykyisin on.

Juoppouden saasta saataisiin kitkettyä MM:n toimin juurineen irti tästä maasta kun toimeenpantaisiin tositoimet alkoholia vastaan. Kieltolaki kaikkine pykälineen ilman minkäänlaista poikkeusta tulisi voimaan koko maassa. Alkoholin valmistus, myynti ja tarjoilu olisi ehdottomasti kielletty. Lain rikkomista pienimmässäkään määrin ei hyväksyttäisi, vaan käyttöön tuomioistuimissa otettaisiin sotatilalait alkoholirikkomusten osalta. Pontikan keitosta tai viinan trokaamisesta tuomittaisiin kuolemaan hitaasti hukuttamalla. Juopottelevat äidit revittäisiin kappaleiksi jeepillä jne.

^ Vai että bantut, tutut, ja hutsit. No, niistä “neekeriukoistahan” Hakkarainenkin visioi jo 2011, liekö ollut silloinkin voimajuomaa maistellut.

Mitä tulee sairauksiin, niin Hakkarainenhan hakeutui alkoholismin vuoksi hoitoon jo 2012. Lieneekö hoito silloin tehonnut.
mtv.fi/uutiset/kotimaa/arti … gs.ovm89Lg

Onhan se tavallaan hieman säälikin, että sairaasta miehestä revitään nyt ikäänkuin kaikki ilo irti. Toisaalta eräiden persujen (Teuvo itse, Halla-aho jne) omat avaukset ovat olleet ajan saatossa sellaisia, että eipä nyt hirveesti myötatuntoa heru.
Tietenkään edes Teuvolle ei toivoisi niin ikävää loppua, kuin vaikkapa Tony Halmeelle tuli.

Puoluetovereiden ja kannattajien päänsilitykset eivät alkoholistia varmaan paljon paranna. Ne voivat olla vain karhunpalvelus. Kuten sekin, että hän saa jatkaa kansanedustajana. Tavallisessa työpaikassa seuraisi uuteen hoitoonohjaus tai potkut.

Kansanedustajan erottaminen on kuulemma hyvinkin monimutkainen prosessi. Omasta puolueesta voi saada potkut yksinkertaisemmin, mutta sitä tuskin on odotettavissa.

Mite sie saat Hakkaraisen tähänkin sotkettua?

Tutut ja hutsit muutoin piruuttani laitoin tähän, koska ne ovat mieleeni painuneet Valtio-mies Vadelmamunkin omasta kirjoituksesta, joka koski muslimien uskonlahkoja, kun oli puhe Irakista ja Syyriasta. Jäi kyllä elävästi mieleeni, kuten myös maailman väkiluku, joka Vadelmamunkilla heitti vaatimattomasti miljardilla.

Eduskunta on hyvin poikkeuksellinen työpaikka.
Siellä istuvilla on todella paljon valtaa muihin kansalaisiin nähden.
Siksi kansanedustajien pitäisi olla vastuuntuntoisia ja mielellään tietysti myös järkeviä ihmisiä.

Vastuu ei voi olla pelkästään yksityisillä ihmisillä, tottakai tuollaiseenkin työpaikkaan mielellään menisivät nekin jotka eivät mitenkään vastuullisia ole.
Puolueet asettavat ehdokkaat, ja siinä vaiheessa se esivalinta suoritetaan. Jokin syy siihen on, miksi ehdokaslistoille kerätään räyhähenkisiä vihanlietsojia ja päänuppinsa kannalta arveluttavassa kunnossa olevia.

Niin, yhden aivan järkevän lauseen luin just aamun lehdestä. Kyseinen puolue ilmoittaa kantanaan:

"Mikäli henkilö ei kykene päihtyneenä hallitsemaan käyttäytymistään, hänen ei pidä päihtyä. "

Tuosta ehkä voimme kaikki olla samaa mieltä.

No ei ollut poliisi mut mitäs tästä.

mtv.fi/uutiset/kotimaa/arti … gs.tfBDPOw

Eivät ole tutut ja hutsit mitään muslimien uskonlahkoja, enkä usko luulleeni niitä sellaisiksi viime vuosinakaan.
Eivät myöskään Irakista ja Syyriasta nuo, vaan Afrikassa olevia etnisiä ryhmiä.

Käsittääkseni ketjun aihe on tullut Hakkaraisen edesottamuksista, siillä tavoin sain “sotkettua”.

Jos maailman väkiluku on heittänyt miljardilla, siitä olen kovasti pahoillani, ja pyydän anteeksi siitä johtunutta mielipahaa ja vahinkoa. :slight_smile: Olen kuitenkin imarreltu, jos pienetkin virheeni painuvat jonkun mieleen noin pysyvästi.

Tutuille hutsuille joulutervehdys tätäkin kautta. Voikaa hyvin.

On siis tapana persuillakin kähmiä myös miehiä, kun sille päälle satutaan. Ja Räsäsen Päiviäkin oli revitty tukasta.

Aika paljon on siedetty ja hiljaa oltu.

Olen ihan varma, että jos olisin itse joskus missä tahansa työpaikassa tuohon malliin touhunnut, kännissä tai selvänä, niin seuraavana päivänä olisin ihan hiljaa jäänyt kotiin ja alkanut katselemaan jotain toista työpaikkaa.

Mutta, sen tiedän itsekin, olen hiukan pehmeämpiluonteinen, ei kaikilla ole mitään häpeämisen taitoakaan.

Kyllä. Ja Eduskunta on siitäkin erilainen työpaikka, että kansanedustajat ovat luottamustehtävässä. Sen vuoksi heidän erottamisensa on hyvin vaikeaa ja monimutkaista. Hyvänä puolena tietysti se, että pesti on määräaikainen, ja vain neljäksi vuodeksi kerrallaan. Kansahan tosin voi sitten äänestää tyhmästi uudelleen, mutta sellaista se on.

On jotenkin kuvaavaa, että Hakkarainen ei ole ensimmäinen tälla tavoin töppäilevä puolueessaan. Tony Halmeen kohtalo oli tietysti jopa traaginen aikoinaan. Espoon persu-kunnanvaltuutettu, entinen uutistenlukija Seppo Huhta on ollut otsikoissa viime vuosina samanlaisista tempauksista kuin Hakkarainen. Nykyisin Huhta tosin kuuluu Soinin jengiin eli Sinisiin. Pääsi myös otsikoihin viime vuonna haastamalla facebookissa riitaa Ozan Yanarin (vihr.) kanssa.

On ollut paljon kannanottoja, että Eduskunta on viimeistään nyt muuttunut pelkäksi sirkukseksi, ja menettänyt kaiken arvovaltansa. On kylläkin totta, että edelleen on voimassa jopa perustuslakiin kuuluva säädös, jossa velvoitetaan kansanedustajia käyttäytymään vakaasti ja asiallisesti. Tästähän Eduskunnan puhehenkilö Lohelakin huomautti.

Jännästi tupsahti muuten samaan aikaan uusi alkoholilaki, ja uusi työttömien aktivointimalli. Työttömien vitutus kenties vähenee, kun saa vahvempaa olutta lähikaupasta.

Itse suhtaudun ensi vuoteen optimistisesti, mutta enhän minä yhteiskunnassa yksin ole.

PS. Aina kivaa kun Suomi nousee otsikoihin maailmalla, kuten nyt Independent-lehdessä: independent.co.uk/news/world … 17821.html