Piristä, valvomisesta ym..

Tuli vaan tällanen mieleen, ku itel ei tarvi ku se yks vrk valvoa, sit ko tulee toisen vuorokauden ilta/yö, niin nukkumaan meneminen tuntuu jotenki ‘pelottavalta’ ja ahdistavalta. Tuntuu, että ei vaan osaa mennä nuukkuun, vaikka olis kaiken maailman ketipinoreita, joita muija yritti puoliväkisin syöttää täs joku yö ku hääräsin vaan yöllä viel vaikka viimeset pirivedot olin ottanut n.20> h sitten, eli ittensä tipauttaminen olis sujunu todella helposti, mut varsinki just valvoneena jotkut neuroleptit/psykoosilääkkeet tuntuu vaan niin vastenmielisiltä (tosin on ne muutenki sitä).

Kylhän tohon ‘vaivaan’ lääkkeeitäki on; olut, bentsot, hitaat tai jos ei niit oo niin lähen ulos kävelemään ihan päämäärättömästi (tää muutes parantaa oloo yllättävän paljon verrattuna neljän seinän sisällä kökkimiseen…)

Kaikkein tärkein siin ku alkaa vetään, et osaa asennoitua oikeen ko. aineeseen. Mul ei onneks tuu enää ees laskuja (johtuu kyl pitkälti tosta Cipralexista?) tai tulee kai jos vetäis, niinku ennen sellasia viikon putkia… :unamused:
Tuli mieleen näit asioita, ko täs 4 päivää sit vedin kahen kaverin kans yhen yön ja ne oli aamulla ja koko päivän ihan paskana, hermoili ja oli ahdistuneita ku mitkäki, vaik bentsoi oli kyl saatavilla :unamused: Itel ei mitään, virkee hyvä fiilis jatku koko päivän vaikken tosin kyl poreis ollu enää.

Tietysti mul on kyl kokemusta ton vauhdin vetämisestä liiaksi… Onneks tänä vuonna on pysyny kohtuudes, korkeintaan 2 kertaa kk ja silloinki vaan 1-2vrk.

Kuis teillä, onks vastaavia nukkumaan meno ‘oireita’ ? Miten parannatte ittenne ku säkki loppuu? tietysti hakeen uus kuhan vaan on liukkarit sun muut spuudit ja filtterit liotellu muutamaan kertaan :wink:

mixi kävellä päämäärättömästi kun voi vaik kerää pulloja samalla kaksi kärpästä yhdellä iskulla :wink: ite yritän kestää olot, benet on kyl poikaa helpottaa kummasti tuskaisuutta, ite saan yleensä aika hyvin unta ku nykäsee muutaman olusen on vissiin aika tapauskohtaista ja tietty riippuu pirin laadustakin, ens yönä jos ei uni tuu nii pakko heittää helttaan 50-100mg seroquelia, kahden valvotun yön jälkeen tulee aika skitsot olot (joten en haluisi valvoa enää toista yötä putkeen).

=) Aivan muutes! Yöllisiä pullonkeräysreissuja! :wink:

oon seivannu monet aamut ku tekee pullon keräys kierroksen, kyl sitä tänäkin vuonna on 100-200e edestä tullu pulloi/tölkkei kerättyä

Mullekki tuttu juttu :slight_smile: “hihhhiih ootsä köyhä?? en, mullon vaa tosi kalliit harrastukset” On ne siideriteinit mukavia :wink:

Hei toi oli hyvä! Mistä niitä pulloja parhaiten löytää… please kertokaa ei ole edes autoa etten mä kaikkia teijän apajia vie. Täällä pohjois-Helsingissä ei ainakaan meinaa löytyä mittään.

Kesällä löytää kaikista parhaiten kaikista tapahtumista, uimarannalta jne. Itse en kerää pulloja, mutta välillä esim. hietsussa on ollut melkein tappeluita, kun romanikerjäläiset ovat väkisin yrittäneet keskeneräisiäkin pulloja ottaa ja “vakikerääjät” ovat hiiltyneet.

Muina vuodenaikoina pulloja on siellä, missä nuoret käyvät juomassa. Mun mielestä on hyvä juttu, että joku niitä viitsii kerätä, tosin olis kiva, jos ei ihan kädestä vietäisi ennen kuin on juonut.

En edes yritä lopettaa valvomista millään neurolepteillä, vaan annan potkia niin pitkään kunnes hiivun ihan totaalisesti, sit vedän bentson tai muutaman ja ehkä oluen tai muutaman, subuvedot ja poltan paukut. Siitä menee niin pihalle ettei välillä tiedä missä on vaikka istuu himassa jne… mikä on musta hauskaa silloin tällöin. Tosin silloin nukahtamista joskus rupee myös pelkää, kun saattaa tuntua siltä et delaa jos nukahtaa ja monta kertaa havahtuu just kun on nukahtamas/muka kuolemas. Aika flipeissä siinä tilassa on, mut siit saattaa saada irti loistavia havaintoja, toimiihan toi kombo jonkunlaisena dissona. Kerran keksin elämän tarkoituksen mut unohdin sen nopeammin kuin kerkesin tajuamaan, tuli vain semmonen puolikas “No huuhh–häh?”-fiilis “No huuhhuh, vittu mikä läppä!”-fiiliksen sijaan… :laughing:

PS. pullojen keräämisellä voi tosiaan tehä ihan hyvää tiliä (pitää vaan olla oikeaan aikaan oikeassa paikassa), on tullu harrastettua mokomaa muutaman kerran hyvissä pöhinöissä.

Mulla ei tosiaan tuo piri toimi millään tavoin, ei edes valvota, mutta subu sen sijaan pistää valvottamaan aina. Viimeksi meni sunnuntaista eilis-iltaan vetäessä ja sitten viinan avulal ja luonnollsiesta väsymyksestä kuitenkin onneksi nukahdin ennekuin meni ihan sekavaksi.

Nyt viimeaikoina on kyllä ollut mutuenkin pahoja uniongelmia, mutta kyllä subu mua pitää aina hereillä. Vaikak vetäisi enemmänkin ja alkaisi notkuttamaan, niin se “notkuilu” kestää vain sen ajan mitä kestää eikä se varsinaisesti nukukmsita ole ja sitten on taas hereillä vaikkakin tietty enemmän päihtyneenä.

Bentsositakaan en tiedä, noh, ehkä jos alkoholia ja reilu määrä bentsoja on, niin voi tipahtaa, mutta ennnemmin sitä vaikak valvoo sen pari vuorokautta ja vetää sitten kohtuullsiemman määrän kuin alaka itseään väkisin tipauttelemaan, kalliiksihan se tulee, eikä ole ihan vaaratontakaan.

Mä taas ite teen sen virheen että ku laskut alkaa tulla, nii otan lisää sen päälle. Viime kerralla meni sen verran överiks että sekosin hetkeks. Taino sekosin ja sekosin… Mut ei se mukavaa missää nimes ollu. Ja jostai syystä aina pireissä valvoessani on tapana pureskella huulen vasempaa reunaa, nykyään se rohtuu paljon helpommi ku toine puoli.

No sehän se virhe onkin, varsinkin bupren kanssa kun se ei enää edes kunnolal vaikuta, tai sitten joutuu nostamaan annosta ja se taas jotaa siihen, että seuraavan kerran joutuu nostamaan annosta… jne. kunnes ei ole mitä ottaa ja sitten onkin edessä kahta ikävämmät ajat.

Että eiköhän se ole parempi vaan lopettaa kun siltä tuntuu ja alkaa odotella sitä unta ja avustaa sitä korkeintaan kohtuullsuiella määrällä jotain rauhoittavaa tai nukuttavaa, tai sitten vaan antaa luonnnon tehdä tehtävänsä.

Tai viimeistään katkolla sitten, mutta se on kyllä viimenen vaihtoehto, en enää millään tahotisi valvomisene hakea apua, johtui valvominen päihteistä enenmmän tai vähemmän tai joskus ei ollenkaan, milloni muuten uniongelmani on vielä pahempi, selvänä sitä valvoo vielä pidempää ja menee pahempaan kuntoon. mutta kun siellä psykiatrisella minua ei ole koskaan oikein mitenkään autettu, niin nyt 5 vuoden jälkeen kun on silloin tällöin yrittänyt hakea apua olen päättänyt, että ennemmin kärsin kotona kuin psykiatrisella, kotona sentään voin kokata, kuunnella musaa tai yrittää tehdä jotain muuta mielekästä, kun taas osastolla vituttaa kahta ennemmän katsella kattoa unettomana.