Piriin koukkuuntuminen

Mietin tuossa että kun nyt on tavaksi tullut piriä vetää välillä liikaakin tuntuu ainakin siltä niin mietin vaan että on ihme tavaraa kun tuntuu että samantien kun on nousut niin alkaa ainoana tärkeänä päämääränä suunnilleen vetää uusiksi vaikka on nousut päällä “parhaimmillaan” aina lähtee jonnekkin ja kuvittelee pääsevänsä sinne, saavansa mielihalujen toteutumisen voiton vaikeasta elämästä ja sitten homma meneekin silleen että tulee semmonen olo että homma kusi ja jotenkin ahdistaa kun tietää että homma siis pirin kiskominen vois toimia paremmin jotenkin ,mut et jostain kumman syystä sitä ei vaan vedä silleen, ei pysty halua joku hälytyskello estää että homma menee ok, nalkissa tähän on perkele, mut joo pysytään terveinä ei tää mul oo viel niin pahasti lipsahtanu, toinen juttu pirissä nousujen jotka on jotenki tod mielyttävät jollain kummalla tapaa ja niissä on joku juttu joku hyvin puoleensavetävä juttu , ajattelee et silleen sais pääkopan ja asiat järjesteltyä ja jopa voittaa vaikeudet joista ei tajua ees kunnolla mitään, niin siis laskus on toinen juttu haasteellinen kokemus myötäelää negatiivisia fiiliksiä, ehkä täs hommassa voi jotain voittaakkin jos kykenee elämään laskut ok ettei flippaa niistä, suohon

Meinaatko sä joskus vielä lopettaakkin tuon lauseen?

Kuulostaa hirvittävän pelottavan tutulta tuo. :confused: Onneksi itsellä jo kauas taakse jäänyttä aikaa mutta kuitenkin. Yh.

:blush: No a on yx nopeimmista “henkisen” koukun kamoista siin mielessä, että pirinousujen tuoma itsevarmuus ja psyykkisesti tuskaton olo on useimmille riippuvuuteen taipuvaisille ihmisille huomattavasti selväpäisyyttä houkuttelevampi lotila. Itse koen pirin lääkinnällisenä aineena - keskittymiskykyä ja masennuksentorjuntaa. Alkoholiin verrattuna amfetamiini on kesy kama - ei tosin sovi kaikille. Känniääliöt aiheuttavat kuitenkin eniten tuhoa päihteidenkäytöllään!!!

Aika paljon vaikuttaa myös käyttötapa tuohon holtittomuuteen sekä käytön hallintaan. Suonensisäisesti otettuna sen kanssa on paljon vaikeampi pysyä kohtuudessa. Mun mielestä voitaisiin puhua melkein eri aineesta.

Toi on kyllä täysin totta, ekat vedot ku pirii hihaa laittanu ni millään muulla tyylillä ei käyees mielessä vetää, koitettu on ja ei toiminu ollenkaa ku se on nii ei tavaraa hihatettuna, kaikille ketkä miettii pirin rännäystä ksantsii miettii muutamaan kertaan :unamused:

Mulla kans lähiaikoina tullu kiskottua reilusti enemmän ku normaalisti ku on ollu sellast laatuu mist viitti jotain maksaakki :slight_smile: Mut ei kyl mitään koukkuu piriin mulla oo, jos sitä on ni kyl silloin vedetään, mut ihan hyvin pystyy olee ilmankii :slight_smile: Muutenki hyvä pitää välil taukoo vähän pidempääki ni toimiiki sit taas paljon paremmin ens kerral.

Mut lähinnä viikonloppu tavarana tot tulee otettua nykyään, ei kyl läheskää joka viikonloppu. :slight_smile: Huh ku tuntuu et on :slight_smile: jotenki pää vähän jumissa ku ei oikee osaa kirjottaa mitenkää järkevästi :mrgreen:

Joo, en oo koukus, vedan pirii vaan sillon kun mulla on sita.

:laughing: :laughing: :laughing:

Onneksi mulla on ollut piria 5 vuoden sisalla kerran ja kolaa alle 5 kertaa. Olen onnekas.

Mä aloitin kaman käytön oikeastaan pirillä. Vuonna 1993 aloitin, jolloin piri oli AINA helvetin hyvää ja kallista. 0,1g vedot riitti. Neljän vuoden käytön jälkeen olin valmis mielisairaalaan, jonne myös jouduin pakkolähetteellä. Sitten siirryin hitaisiin, kuvitellen että vika on aineissa, ei minussa. Nyt olen viime aikoina vetänyt piriä ehkä kerran kuussa. Ja aika usein se on paskaa. Henkinen koukku piriin kyllä tulee, fyysisesti se ei koukuta niinkuin monet muut aineet.

Nyt olen olllut kuitenkin kuukauden ilman piriä, mutta aina kun luenkin siitä, alkaa vääntämään ihan hulluna. Nytkin tekee mieli vetää puolen gramman vedot niinkuin tapana on laadusta huolimatta. Vain kaksi kertaa on mennyt yli. Mutta siihen auttaa sitten muut rohdot…

vanhoina hyvina aikoina suomi ei ollut taynna rottia…

:laughing: Jep, siksi olenkin ‘elakkeella’ …ei voi elaa rottien kanssa ja tapojani en muuta, parempi nain :wink:

Pirikoukussa olen ollu. Ei ollut kivaa :frowning: ne nousut vei mennässään.
Ja nykyään piri on ihan paskaa.

Siihen helppo vaan jäädä koukkuun kun sen saatavuus on erittäin hyvä että sitä saa joka kylästä.
Vaikka jatkettunakin.

olen piri koukussa ennen ei ollu mitään ongelmia puhdasta viihde käyttöö mut ekan kerran ku tykitti niin tässä sitä ollaan lähes päivittäin tulee vedeltyä.

Minusta teidän kertomukset on järkyttäviä ja pelottavia :neutral_face: Itse käytin aikanaan nenän kautta silloin tällöin ja laihduin pirun hyvin. Myös henkinen riippuvuus kasvoi nopeasti. Enkä muuten sekoillu mitään niinku kännissä teen. Ei se piri ole pelkästään huono aine, pitäis vaan pysyä kohtuudessa. Kyllähän piriä annettin sotilaille toisessa maailman sodassa, mikä on todella surullista, niinkuin koko sota.

Sodassa, jopa samalla puolella olevat soti valilla keskenaan pirin takia. Mannerheim heratettiin pirilaskuissa ja han kaski tykistokeskityksen omiin joukkoihin, kun ne vetaytyivat parempin asemiin.

^LoL, pistäs joku lähde tosta, en usko et ne rupeaa toisiaan ampumaan ku oli vähän enemmän ryssiä tapettavana.

Khyl mä uskon ton ihan täysin. Telkusta tuli joskus joku dokumentti jenkki lentäjistä jotka pommitti piripäissään
omia joukkoja vaikka radiosta huudettiin niille kokoajan että älkää pommittako ne on omia. Sit joku korkee upseeri
rupes tutkiin asioita ja määräs monta laivuetta lentokieltoon kun huomas että lentäjät vetää pirii kun karamellii ja on ihan koukussa.

Eihän saatana suomessa myydä edes enää piriä. Se on jotakin missä saattaa olla häivähdys amfetamiinia joukossa. Eräässä kaupungissa jäi pirinmyyjä kiinni. No jätkän “pirit” vietiin labraan ja tulos oli se, että siitä sotkusta oli 2,3g amfetamiinia! Siis 100 gramman joukossa oli 2,3 grammaa amfetamiinia. Jätkä sai vielä tuomiosta alennusta sen takia! Voi vittu mitä pelleilyä! Älkää ostako piriä ennenkuin olette TÄYSIN varmoja sen laadusta!

:confused: Totta puhut, Maago! Tuossa ohimennen kuultua: kaveri teki heikistä kilon maltolla… :open_mouth: :smiling_imp: