Pino: Mukavia ja positiivisia asioita vähentämisessä

Haluaisin kerätä tähän ketjuun rohkaisevia, mukavia, positiivisia ajatuksia vähentämisestä ja miksei lopettamisestakin motivoimaan meitä kaikkia :slight_smile:

On ihanaa herätä lauantaiaamuna virkeänä ilman päänsärkyä ja kissanp****n makua suussa.

On mukava tunne mennä nukkumaan selvin päin, sänky ei pyöri eikä heilu vaan saa nukahtaa rauhassa!

Hieno onnistumisen tunne, kun on saanut käytyä kaupassa eikä mukaan ole tarttunut yhtään pulloa.

Kertokaa mikä teille on parasta vähentämisessä tai lopettamisessa, Tätä ketjua voisi sitten lueskella ja muistutella itseään näistä kaikista hyvistä asioista, kun viinapiru kuiskuttelee houkutuksiaan olkapäällä…

Minusta on ihanaa, kun…

Ei tarvitse salaa mieheltä viedä aina vain uusia tyhjien tölkkien kasseja palautukseen

Voi milloin tahansa hypätä autonrattiin

Voi hyvällä omallatunnolla halia lapsia yöunille, ei tarvii hävetä kaljanlemua

Moi
Piti mennä koisiin, mutta en malttanut olla vastaamatta. Parasta vähentämisessä/lopettamisessa on se Energia mikä tulee :slight_smile: . siis se positiivinen energia että pystyy tekemään kaikennäköistä eikä tarvi siihen hakea humalaa :slight_smile:
T.T

Parasta juomattomuudessa on että:

Ei ole morkkista, kun ei tarvitse muistella edellisen illan tapahtumia, jotka eivät aina helposti mieleen palaa ja niitä joutuu kelaamaan edes takaisin niin kauan että alkaa vaan ajatella pahinta.

Voi ajaa autolla milloin haluaa ja olla vaikka muille kuskina. Kun muut ovat juomassa ja itse kuskina mukana on helppo olla juomatta, kun tietää että on auto ja ei voi juoda.

Kun itse on selvinpäin huomaa kuinka typeriksi toiset ihmiset muuttuvat kun juovat, voi miettiä että onneksi en itse ottanut yhtään.

Huomattavasti virkeämpi ja innostuneempi olo on koko ajan, jaksaa keskittyä paremmin.

Voi liikkua vapaasti ihmisten ilmoilla, ei tarvitse murehtia että “kylläpä kaikki katsovat nyt kun ovat nähneet tuolla kylillä juomassa”

Ajatukset ovat selkeämmät, pää ei ole koko ajan pöhnässä.

Jaksaa harrastaa liikuntaa ja käydä töissä reippaana

Ennen kaikkea rahat säästyvät!

Ei telo itseään tai muita!

innostuu asioista helpommin ja ne voi toteuttaa heti kun päähän pälkähtää, eikä “sitten huomenna koska nyt ei voi kun on ottanut”

On tapahtumien tasalla ja voi ottaa vastaan yllätysvieraita joille ei humalassa kehtaa avata ovea

Seksi on tunnepitoisempaa ja jännempää selvinpäin kun on totaalisen läsnä

Ei tule paisteltua ja syötyä älyttömiä rasvaisia yöpalamättöjä

Muistaa elokuvan juonen jota on katsomassa

Keskittymiskyky on parempi, kiva lukea kirjoja

Tätäpä ketjua en ollut huomannutkaan. Viime aikoina olen enempi roikkunut lopettajien puolella lukemassa, ajatus totaalilopetuksesta kytee.

Parasta raittiudessa: jokaikinen aamu kun herää, saa olla onnellinen ja tyytyväinen itseensä kun ei ottanut mitään edellisiltana. Lisäksi ei ole krapulaa. Vaikka paino olis noussut ja naama olis turvoksissa ja kotihommat olis jääneet illalla tekemättä, on silti voittajan olo. Aina voin ajatella: ainakaan en juonut eilen. Koska pahinta juomisessa on joka-aamuinen herääminen massiiviseen itseinhoon, syyllisyyteen ja häviäjän fiilikseen.

LIsäksi bonuksena paino pikkuhiljaa laskee, joka on oikein mukavaa!

ihanaa on se, että voi tänään päättää mitä liikuntaa harrastaa huomenna, vaikka on lähdössä juhliin illaksi.

Parasta lopettamisessa: ettei enää tarvitse kaunistella asioita, selitellä/valehdella työpoissaoloja, törttöilyjä, sitä, miksi en ole vastannut puhelimeen kahteen päivään, miksi en ole saapunut johonkin tapaamiseen, miksi olen perunut treffejä ystävien kanssa jne.Voin puhua totta ja olla sinut itseni kanssa. Jopa pitää itsestäni. Kulissien ylläpito söi itsetunnon, sai minut pälyileväksi ja araksi hippailijaksi, joka pelkäsi jatkuvasti “paljastuvansa”. Pätee varmasti myös vähentämiseen, jos vähentämisen tarkoituksena on jättää humalahakuinen ryyppäys.

Voi, tota mä niin odotan! En kestä enää tätä ärtyneisyyttä ilman alkoholia, ja nykyään oikeastaan sen vaikutuksen alaisenakin. Ja tätä väsymystä, ja kiinnostuksen puutetta. Kun ei vaan j a k s a.