pikkuveli on alkoholisti

No hei!Auttakaa ammatilaiset,mitä minun pitäisi isoveljenä tehdä?Veljelläni on alkoholi-ja lääkeongelma,hän on nyt 30 v,juonut 15 vuotta,mutta viime vuosina juttu on lähtenyt täysin lapasesta,elikkä juo joka päivä muutaman,mutta kolme-neljä päivää viikossa juo kaatokännit+bentsot,ja kannabista siihen päälle,eikä se ole edes pahinta!Hän menettää täysin kontrollinsa kun juo,kaverit kaikonneet,sosiaaliset taidot on mitä on,työhistoria on olematon,minä ja mutsi yritetään auttaa häntä tajuamaan että on tultava loppu tästä helvetistä,ongelmana on se että hänen mukaansa kaikki on okei ja että hän pärjää ilman meitäkin,että on muka rahaa ja naisia,mutta todellisuudessa hän juo kaikki rahansa ja pyytää koko ajan lainaksi.Hän on käynyt montaa kertaa katkolla,mutta se ei auta mitenkään.Hän on tosi fiksu kaveri kun on selvinpäin,hyvä ihminen,hyvä veli,nice guy overall.pls tarvitsen hyviä neuvoja,samassa tilanteessa olevilta ja muiltakin.
T:bigbro

Moi, olen raitistumista yrittävä alkoholisti. Raitistuminen on pirun vaikeaa silloinkin, kun tahtoa on. Alkoholistin pitää kuitenkin olla vastuussa omista teoistaan että hänen silmänsä aukeaisivat. Velat pitää hoitaa itse eli älkää lainatko rahaa, älkääkä myöskään hoivatko häntä. Päihdeongelma tulisi hoitaa terveydenhuollon ammattilaisten kanssa, hoito ei saa jäädä omaisten vastuulle. Katkon lisäksi on olemassa pidempiä laitoskuntoutusjaksoja, jospa veljesi pääsisi katkon kautta sellaiselle?