Pikkuhiljaa

Koitin tähän kirjoitella jotain pitkää ja tyhjentävää viestiä mutten saanut ajatuksiani sanoiksi kun niitä on tullut padottua aivan liian kauan. Lyhyesti ja ytimekkäästi ilmaistuna juon liikaa. Juon saadakseni unta, juon jotta pärjäisin mielenterveyden ongelmien kanssa. Ja sitä ajatteli että on aivan liian nuori, että ei kai minulla voisi olla alkoholiongelmaa. Mutta pikkuhiljaa se ongelma kai muodostuu. Tälläkin viikolla olen juonut joka päivä saadakseni unen päästä kiinni, ja nyt perjantaina vielä enemmän. Hassu juttu on se etten edes halua lopettaa juomista, se on yksi harvoista asioista joista saan nautintoa. Tulipahan saatua tämä asia pois sydämeltä.

Liityin tähän palveluun puoli tuntia sitten. Kuulostaa varsin tutulta. Mutta isoimmat hölmöilyt on nyt tarkoitus jättää pois.

Heippa! Täällä yksi ihan uusi, kirjautununeena! Oon lukenut tätä palstaa jo vuosia, ihan syystäkin, ja kun Sylvia Plaa vielä oli täällä, niin huomasin, kuinka arvokkaita muiden samankaltaisten ajatukset ja tuntemukset ovat ?!
Vilma 66, Vilmasto ja Lempeä kettu, ootte eritoten jääneet sydämeeni,
viisaita naisia!
Mun pitäisi varmaan tehdä oma aloitus ja ketju, mutta oon niin kädetön, etten ehkä kykene siihen ?.
Anteeksi sulle, Pikkuhiljaa, kun änkesin reviirillesi! Mutta yritän uskoa siihen, että yhteistyössä on voimaa!! Tsempataan ja tuetaan, itketään ja kaadutaan, mutta noustaan myös ylös, toinen toistamme tukien! Ihanaa, jos voin antaa jotain jollekin, ja itsekin saada tukea samanlaiselta siipirikolta. Ei meistä kukaan varmastikaan ole päättänyt ryhtyä alkoholistiksi, elämä vain on toisille vähemmän helppoa, ja silloin on kai tartuttava helpoimpaan oljenkorteen: unohdukseen, ja alkoholin voimalla sekin onnistuu, helposti!
Ihanaa pääsiäisen aikaa, tsemppiä Pikkuhiljaa, ja kaikki muut! Kiitos, kun olette :smiling_face:

Kiitos Anilliini! Tämä palaute lämmitti tosi paljon sydäntäni. Kirjoittelen nykyään lopettajissa. Tervetuloa lukemaan ja kirjoittelemaan sinnekin! Joo, en tosiaan koskaan päättänyt ryhtyä alkoholistiksi, mutta alkoholista tuli liian tuttu kaveri, alkoholismi sairautena vei elämäni. Olen toipunut. Elämä tässä ja nyt on just näin hyvää. Kun alkoholista vapautuu ja tekee sitä työtä itsensä kanssa, avautuu monta uutta näkökulmaa, kuinka monella tavalla elämäänsä voi elää. Kiitollisuudella astelen uutta elämää uusin silmin. Hyvää matkaa tälle polulle sinullekin! Pysytään turvassa, arjessa ja juhlassa. ? Tullaan vahvoiksi.

Lenitalle, ketjun aloittajalle, ja kaikille, myös voimia ja tsemppiä tälle tielle! Jokainen taisteltu minuutti palkitsee ruhtinaallisesti myöhemmin riippuvuuden hellittämisenä. Se tulee olemaan kaiken sen taistelun arvoista.