Pienen lapsen äiti..

Tuntuu niiiin kamalalta, äitiyslomalla tässä pitäisi olla mutta tuntuu ettei aina kykene, monta kertaa jäänyt lapsi isän vastuulle kun mulla mennyt överiksi :frowning: Sammun ku saunalyhty enkä muista seuraavana päivänä loppuillasta mitään. Ja en tarkota viikonloppuja (pelkästään) vaan se on ihan sama onko tiistai vai lauantai. Olen ihan kamala äiti! Miks tää lopettaminen taikka vähentäminen on niin vaikeaa, kerran jo varasin ajan lääkärille et olis määränny antabusta mut peruin sen ajan sit kuitenkin ku oli risteily tulossa :blush:
Ja AA:han soitin kerran mut ei siitä ollut hyötyä, muuta ku sain kuulla et mun täytys lopettaa juominen (juu, tiedän sen kyllä…) ja neuvottiin yhdessä tapaamisessa käymään, mut en kehtaa vauvan kans mennä ja lapsenvahdin saaminen on niin vaikeaa, vieläku pitäis valehdella syy.
Ikääkin vasta alle kolmenkymmenen… Juominen on päivittäistä ja 2-3 kertaa viikossa menee yli… Monta vuotta tällasta ollut. Eilen olin juomati kun oli niin paha morkkis ja tänään yritän kans, pitäis vauva viedä muskariin iltapäivällä… toisaalta kellari täynnä juotavaa viron tuliaisina, hitto millä ne sais sieltä hävitettyy :imp:
Sit vielä juon salaa koska mies ei tykkää, mitä ihmeellisimmistä paikoista löytyy pulloja välillä, noloa…
En varmaan ole kuitenkaan ainoa huono äiti täällä ?
Miten, miten, tästä suosta pääsee pois!!?

…kyllä meitä täällä piisaa. :smiling_imp: Eri ikäisiä ja eri tilanteessa olevia.

Ei tuo sun meno kovin hyvältä kuulosta, ei itsesi eikä perheesi kannalta. Vaihtoehdothan ovat, että haet rohkeasti sitä apua, joko lopettamiseen tai vähentämiseen…sitä en ala (eikä täällä edes uskalla :smiling_imp: :laughing: ) neuvomaan kumpi parempi, jokainen tietää sen itse omalla kohdallaan kunhan miettii tovin. Tai sitten jatkat samaa rataa…lopputuloksen sillekin tiedät, kunhan hetken mietit. :neutral_face: Luultavasti olet ilman miestä ja lastasi jonkun ajan päästä.

Voimia sinulle. Rohkaisen hakemaan apua (kaikki syyt olla hakematta, ovat valitettavasti tekosyitä) ja roiku täällä palstalla. Saat luultavasti sekä tukea, että “kylmää kyytiä”…ota molemmista opiksesi ja nouki niistä ne kultajyvät omaan jaksamiseesi.

Ps.

…eikös se ole joulu tulossa…eikun lahja paketteihin. Laita vahinko kiertämään! :wink:

Kaksi “selvää” päivää takana, eilinen miehen ansiota koska halui lähteä jouluostoksille yhdessä joten en voinu juoda vaikka olin alottanu… tänää alkoi ennen klo yhdeksää :blush: . Väsyttää niin hitosti mut vauva nukkuu päiväunilla ulkona joten ei saisi sammua… mies ei ole illala kotona auttamassa, ei tuo vauva pärjää yksin.
Viestien kirjottaminen vie ikuisuuden kun aina vaan kijotusvirehitä dääämm.-.

Hei! Olen samassa jamassa, tuntuu pahalle. En mä osaa lohduttaa tai parantaa sun oloa, kunhan tiedät ettet ole huono äiti etkä ainut.

Mä olen miettinyt että omalla kohdallani riittäisi kun olisi joku paikka minne mennä lapseni kanssa silloin kun korkki ei meinaa pysyä kiinni, ts joka ilta. Kaverit ei aina pysty auttamaan eikä ne edes tiedä koko totuutta. Onko sulla tukiverkostoa?

Ei ole mitään apua asutaan sen verran syrjässä että ei tänne helposti kukaan pääse ja jos jonnekin pitää mennä niin autolla. Oma äitini on alkoholisti eikä siksi liiku autolla ja anoppi vanha eikä näe… Mukava kyllä kuulla etten ole ainut. Minkä ikäinen lapsesi on/ovat? Minulla vasta 9kk ja toista yritetään. Miten pärjäät lapsesi kanssa? Tunnen itseni huonoksi äidiksi vain silloin kun olen juonu tliikaa. Nytkin istutin lapsen maitopullon kanssa telkaarin ääreen jos siinä olis hetken. Huomen aamulla ois taas aika psykiatrille mu thänkjn aikoo lopettaa tapaamiset kun ei niistä kuulemma ol emitään hyötyä minulle :frowning:
Tulis isä äkkiä kotio kun alkaa olee aika huono olo,…,

Herätys sankaritar! :imp: :imp: :angry: Entäs jos nyt sammut ja muksusi vetäsee naamaansa jotain sun pullon loppuja tms. myrkkyä? Saa itselleen vahingon ja sinä vaan kuorsaat känniäsi pois…mahtaa olla mukava herätä kylmän muksun vierestä! Olen armoton, mutta sulla on vastuullasi pieni muksu! :angry: Annatko itsellesi koskaan anteeksi, jos jotain sattuu…mieti nyt helvetissä vähäsen!..ja toista vielä yritätte?! :open_mouth: :open_mouth: Kannattaisko ensin hoitaa itsensä kuntoon. :imp:

sitä ihmettelen ettei miehesi ole vielä tehnyt mitään tilanteellesi, nimittäin miehen pitää olla todella sokea vointisi suhteen jos ajattelee vielä kaiken olevan hyvin, ja yritätte toista?? Hae ihmeessä apua sillä niin kuin kaamos sanoi, olet kuitenkin vastuussa lapsesi hengestä.

Olen tullut aika taitavaksi salaamaan vointini, siksipä mieheni ei aina tiedä vaikk aolen juonut ja jo olen nukahtanut ja myös lapsemme enenn kuin hän tllee kotiin omista harrastuksistaan. Vastaan vain hänelle hyvin vähäsanaisesti kyl tai ei. Täm’ tilanne on meillä usein, onneksi lapsi nyt tajuaa jotain ettei satuta pahasti itseaan. Mies on onnellinen ku hänel on harrastuksii ym.

Voi sinnuu. :frowning:

Kyllähän sun pitäis elämäsi saada hallintaan, mutta yksin se ei taida sulta onnistua. Mene niihin kokouksiin ja tapaamisiin vaikka muksusi kera, tajuavatpa ainakin sun tilanteen.

Sinä olet vasta rakentamassa elämääsi ja määrittelemässä sen suuntaa, jos tuosta iästäsi voisi noin reippaasti johtopäätöksen vetää, joten koittaisit nyt vain saada sen suunnan hallintaasi. En tiedä miksi juot, mutta se sun pitäis itsellesi mahdollisimman pian selvittää…

Sori, kun nyt paasaan, mutta äitinä ja itsekin omiksi tarpeiksi viinan kanssa pelleilleenä, en voi olla tuntematta ahdistusta, surua, huolta ja kiukkuakin tilanteestasi…enkä vähiten lapsesi tulevaisuuden takia. Selvänä päivänä sulle vois tehdä terää käydä lukemassa alkoholistien lasten kirjoituksia “Lasisesta lapsuudesta”.

HEI HALOO!! 9kk:n ikäinen EI TAJUA niin paljoa ettei satuttaisi itseään!! Ja olen valmis väittämään, että miehesi näkee juomisesi, mutta jostain syystä sulkee silmänsä. Nyt näiden omien selvien viikkojen aikana olen keskustellut puolisoni kanssa juomisestani ja kyllä puolisoni on huomannut minusta asioita enemmän kuin luulinkaan! Viinapiilot on olleet tiedossa, käyttäytymiseni suhteen oli tuntosarvet hyvin herkällä. Eli mieheni tiesi juomiseni vaikka itse luulin olevani hyvinkin taitava kätkemään asioita!

HERÄTYS YSTÄVÄ KALLIS!!!

Minä toivon todella että tämä on provo…huono vitsi… ysm. mutta ei taida olla :angry:
Kyllä, sinä olet huono äiti. Säälipisteitä et saa tippaakaan. Toivon että joku tajuaa lapsenne tilanteen ja tekee tarpeelliset johtopäätökset :imp:

Miten sulla,kamut, menee tänään?
En tiedä mistä alottaisin, mutta jollet vielä ole tehnyt mitään, hae apua. Itse en ole hakenut, ainakaan vielä, mutta toistaseksi olen pystynyt hyvinkin vähään alko määrään omalla tahdolla ja tällä palstalla. Olen kyllä miettinyt sitäkin vaihtoehtoa.
9kk ikäinen lapsi ei ymmärrä suojella itseään, on vaan sen verran pieni vielä ettei loukkaa itseään :angry: . Ehkä ymmärrät itsekin selvinpäin että näin on?? Kun alkaa kunnolla kävelemään ym. pystyy esim. juomaan sun mahdolliset jämät ym.
Mulla on 3.v. lapset ja olen monta monituista yötä viettänyt täysin tiedottomassa tilassa heidän nukkuessaan.Nyt, kun olen ollut selvempänä, tajuan miten leikin tulella :blush: . Ja kyllä, kyllä se mies huomaa ja Haistaa sun juomisen. En tiedä toivooko sitten vaan että ehkä se muuttuu. Ja kyllä puoliso tietää ne piilot vaikka kuvittelet kännisessä mielessä olevas helvetin fiksu :astonished:
Tarkoitus ei ole loukata , puhun vaan suoraan ja rehellisesti tavallisesta(?) elämästä. Alkoholistilla vaan on tapana ottaa itseensä kun osuu liian lähelle…puhuu nimim.kokemusta.
Tsemppiä. Vaikka rakastaisit lapsia, älä ala tehdä uusia ennenkuin olet kunnossa. Tai, jos nyt alat odottaa, sitten ainakin saat/joudut hoitoon, onko parempi??

Miksi sinä teit lapsen?

Olen sulle aiemmin kertonut mitern elää=(.
Kerro miten menee?

halaus

Toivottavasti teille tulee kaunis joulu kuitenkin! Luen ja välitän.

Rohkeutta ja herkkyyttä tunnistaa ongelmat ja syyt. Tuen sua kaikin keinoin miten vain voin.

Hei,

te täällä jotka kylmästi syyllistätte juovaa äitiä. Kysykää itseltänne kysymys: Missä on isä? Välittääkö isä lapsestaan kun jättää juovan äidin huomaan? Saako juova mies/isä ikinä tuollaista syyllistämistä osakseen. Tuskin.

Olet oikeassa, Agga. Ei mies saa samanlaista ryöpytystä niskaansa kuin mitä itsekin annan Kamuille. Miestä korkeintaan paheksutaan. Olen nähnyt sen omassa lähipiirissänikin. Tuo Kamun tilanne kolahtaa vain, kun itsekin olen juova äiti. Tarkoitus on ravistella ja herätellä Kamuja, sillä tuo hänen tekstinsä on kamalaa luettavaa. Ja kukapa hänen tilanteensa muuttaa ellei hän itse? Toki, jos mies olisi täällä plinkissä kertomassa samaa, niin potkisin kyllä häntäkin!

Toivon Kamuille ja hänen perheelleen kaikkea hyvää ja erityisesti Rauhallista Joulua!

On jo kevät tuloillaan, meillä menee ihan hyvin… olin tuossa pari kuukautta juomatta koska olin raskaana, rv 11 tuli keskenmeno. Myös olen ollut juomatta antibioottikuurin takia (kohtutulehdus) millä on antabus vaikutus, sitä piti ottaa 10 päivää otin 7, sekin oli jo Tooooosi pitkä aika olla juomatta, vaikeaa oli. Tämä nyt on tällaista, pelkään lapsen puolesta mutta en pysty olemaan juomatta. Odotan että tulisin uudelleen raskaaksi koska jotenkin, kun on tarpeeksi hyvä syy niin pystyn kyllä olemaan ilmankin. Tiedän kyllä että juominen jatkuu sen jälkeen taas.
Mutta niille jotka ovat ehkä meidän tilannetta miettineet niin kaikki hyvin vielä :slight_smile:

Anteeksi nyt “kamut”…tuo yllämainittu oli aivan tolkutonta logiikkaa. :frowning: Itsekin äitinä ja vieläpä alkoa liikakäyttäneenä äitinä tunnen myötätuntoa tilannettasi kohtaan ja ymmärränkin joltain osin ajatteluasi. Se mitä en vain tajua…tunnistat alko-ongelmasi ja tiedät, että se tuhoaa perhettäsi ja vaarantaa lapsesi ja SILTI…silti aiot tehdä lisää lapsia ongelman keskelle? :confused: Olen hämmentynyt…perheesi takia olen surullinen ja sinun tapasi ajatella saa kiukun nousemaan lapsesi puolesta. Lapsia alkoholiongelman hoitoon?!! :open_mouth: :open_mouth: :imp: :angry: :angry:
Heinäsen tavoin toivoin, että tämä kirjoittelusi olisi ollut jonkun nuoren huonoa pilaa…ja toivon edelleenkin. Pahoin silti pelkään, että olet ihan tosissasi. Jos haluat tuhota itsesi alkolla, fine, sinulla on aikuisena siihen oikeus. Lapsesi kaltoinkohteluun sinulla ei silti ole oikeutta ja siihen tulevat puuttumaan tuolla menolla vielä viranomaisetkin, toivottavasti ajoissa.

Oikeassa varmaan olet, mutta se ei silti vapauta äitiä vastuusta. Jos äiti sammuu sisälle ja lapsi paleltuu -30 asteen pakkaseen pihalle…ei siitä isä oikeuteen joudu vaan äiti. “Alkoholismi on sairaus”-puolustelulle sanoisin taas…missä on siis tällaisten äitien pakkohoito?
Apua, nyt kiihdyin. :blush: Sori. Kiukuttaa vain tämmöinen aivojen käytön vajavaisuus…
Kamut, toivon asioiden järjestyvän lapsesi kannalta parhainpäin…ja toivon sinunkin saavan elämäsi järjestykseen.

Ymmärrän että tämä saa monenlaisista reaktiota aikaan, mutta ei tilanne ole niin vakava. Oikeasti toivon lapselleni sisarusta ja siihen se saa jäädä, ei sitten enempää. Myös toivon voivani alkaa kohtuukäyttäjäksi joskus, tai sitten lopettaa kokonaan juominen. Varmaan se on tuo jälkimmäinen lopulta. Ajattelen juomisen aloitusta heti aamulla siltä pohjalta monelta mieheni tulee kotiin tai jos hänellä on illalla muuta menoa, etten todella ole siinä kunnossa että lapsi jää heitteille. En halua puolustella itseäni koska tiedän että tämä on väärin ja haluaisin olla “normaali” ihminen mutta se on vaikeaa. Haukkukaa vaan, en tiedä onko siitä mitään hyötyä, tiedostan kyllä itsekin että tämä ei ole hyvä tilanne, kaikkea muuta.