Pidänkö lääkkeet vai lapsen

Taustaa
Hei olen 36v mies ja olen ollut viimeist 6 vuotta metadoni korvaushoidossa. Samoin Vaimoni on korvaushoidossa subuxonella. Jouduin itse tekemään lastensuojelulle ilmoituksen vaimoni alkoholinkäytöstä, joka ei kuulu hoitoon.

Ongelma
Taisin olla aivan tampio, koska lastensuojelu vaatii meitä perhekuntoutukseen. Olemme olleet myöntyväisiä kunne3s kyseisen kaupungin korvaushoitoklinikka sanoi suoraan lähetteestä, että minun metadoniannokseni 38ml/190mg on liian iso samoin bentsojen väitettiin olevan liian isot (opamox 30mgx3 ja insomin 5mg 2 tabl illalla)

tarjottu ratkaisu
Että minulta tiputettaisiin bentsot pois ja metadoni saisi olla 24ml/120mg.
Jos joku tietää, että turussa jonne pitäisi lähteä perhekuntoutukseen on jollain isompi annos kuin 190 niin kertokaa ja ottakaa kantaa mitä mun pitäis tehä. Koska oma aklinikka on sitä mieltä, että minun hoitoni on ok.
4 vuoteen ei retkahduksia, mutta olen varma että jos annoksia aletaan sosiaalitoimiston kiristyksestä laskemaan. retkahduksia tulee ja…miksi ihmeessä kun kaikki on mkennyt hyvin, pitää kiristää lääkkeillä, eikö tuo ole laitonta?

Tyttöni on nyt 6v ja vaimoni on ollut juomatta nyt jo 4kk. :cry:

Mutta eikös se ole korvaushoidon tarkoitus että annosta lasketaan vähitellen? Jos kuusi vuotta ollut sama niin eikö olisi jo aika laskea annosta? Eihän tuon ole tarkoitus ikuisuuksia kestää.

Kyllä sen on minulla tarkoitus kestää, olen ns. korkea annoshoidossa , joka on ylläpitohoitoa.
Kiitos mielipiteestä ja lisää vaan kysymyksiä ja neuvojakin :slight_smile:

Voisiko lääkärisi antaa lausunnon sossuille, että on perheellesi ja itsellesi vaaraksi jos lääkitystäsi muutetaan nyt?

Kiitos kaikille vastanneille. Asia järjestyi juuri @turskan neuvoa noudattaen. Olen iloinen että perhe pysyy kasassa ja saa näyttää, että mä oon hyvä isä ja pärjään elämässä. Myös opiskelut onnistuu perhehoidossa joten ei tarvitse opttaa lomaa, joten valmistun (näil näkymin) suunnitelmien mukaan keväänä peliohjelmoinnin ammattitutkintoon johtavasta koulutuksestani. :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: