Minä haluaisin teiltä vinkkejä…
Olen ollut mieheni kanssa jo pitkään yhdessä, kohta 13 vuotta ja niistä reilu 2 vuotta naimisissa. Mieheni on pettänyt minua aikaisemmin kaksi kertaa kännisekoilulla seksiin asti. Niistä on päästy yli ja jatkettu yhdessä. Nyt olemme asuneet eri maissa, kun mieheni työskentelee ulkomailla. Syksy meni ihan penkin alle ja mieheni alkoi käyttää alkoholia todella paljon. Joka viikonloppu tai pari kertaa ainakin viikossa ihan känniin asti. Jotain muutakin tissuttelua on ollut. Sama tahti on jatkunut…nyt sitten sain selville, että on taas pettänyt minua suutelemalla toisia naisia. Ja mitenkäs muuten kuin kännissä. Haluaisin auttaa miestäni, mutten tiedä miten. Selvin päin mieheni on ihana ja minut huomioonottava (muutkin ovat tämän huomanneet ja ihailevat sitä), mutta kännissä hän ei vastaa puhelimeen ja unohtaa minut kokonaan. On itsekin sanonut, että alkoholia menee liikaa, mutta ei vain jonkun vuoksi ole pystynyt lopettamaan.
Miten voisin auttaa miestäni pääsemään irti alkoholista? Hänen mukaansa se rentouttaa ja nollaa pään. Ja on melkolailla miellyttämishaluinen, eli jos kaverit haluaa mennä jonnekin, niin lähtee kyllä varmasti mukaan. Muutenkin kännissä on minulle usein hyvin vihainen ja päästelee suustaan sanoja, joita en haluaisi kuulla. Seuraavana päivänä tulee aina se anteeksi, mutta sama tahti jatkuu seuraavalla juomiskerralla. On vilkas luonteinen ja sosiaalinen. Minä taas en ole saanut alkoholista minkäänlaista tyydytystä ja siksi olen ollut nyt 4kk juomattakin. Mielummin juon vettä tai limpparia kuin alkoholia.
Onko teillä keinoja auttaa? Mihinkään ryhmiin ei varmasti lähde, koska ei tunnusta, että ongelmaa olisi. Alkoholia kuluu vaan liikaa.