Pesusienen kuivattelua

Päätin avata uuden ketjuni tänne.
Juomisen täydellinen lopettaminen ei enää onnistukkaan kerrasta niinko nuorempana.
Taustalla n. 10vuotta juopottelua vaikka olen vasta reilu parikymppinen.

Pisin putkeni oli vuosi ryypiskelyä joka pv ja sen putken katkaisin kerrasta ilman ongelmia. Pisin raittiuskin on vuoden mittainen ja sekin onnistui noin vain.
Enää ei onnistu lopettaminen noin vain, koska se aiheuttaa henkisiä ja fyysisiä oireita.

Yritän nyt siis aluksi viikon olla ilman tipan tippaa. Tästä sunnuntaista ensi sunnuntaihin.
Ennen ongelmani oli se kun yhden otti niin sitten piti juoda 18 olutta. Mutta en koskaan juonut kahta päivää peräkkäin, paitsi ulkomailla tai muualla lomilla.
Nykyään juon vähemmän, mutta alkanut olla jokapäiväistä. Pystyn hyvin jättämään juomisen kahteen oluseen kunhan vaan saan ahdistuksen pidettyä poissa.

Enää ei ole edes varaa juoda ja terveys on huonompi kuin vanhuksilla. Olen väsyneempi ja voimattomampi kuin isoäitini. Haluaisin saada itseni kuntoon niin että jaksaisin edes portaat nousta hengästymättä. Ja ei, en ole ylipainoinen vaan alipainoinen ja kärsin aliravitsemuksesta.

Jos ahdistus käy kärsimättömäksi niin onneksi kaapista löytyy vanhat lääkkeeni joita on määrätty ahdistus-paniikkihäiriöön.

Eteenpäin rinta rottingilla.

Moiks Pesusieni, hieman samankaltaista historiaa omaavana, mulla on pitkästä aikaa öö… melkein kokonainen viikko ilman mitään. Eli maanantaista lauantaihin. Nyt sunnuntaina piti sitten palkita itsensä muutamalla siiderilla kun tuli saavutettua jotain mahdottoman hienoa, eli lähes raitis viikko! :slight_smile:

Arki-iltojen “salaisena aseena” olen käyttänyt sitä että heti maanantaina jätän pankkikortin työpaikalle töiden jälkeen, ja koskapa kauppa ei anna alkoa ilman krediittiä, niin saan ma-to olla aika mukavasti rauhassa koskapa ei vaan ole vaihtoehtoa. Ei rahaa, ei alkoa, ei ongelmaa.

Heippa ja onnea viikon saavutuksesta!
Itse kokeilin viime viikolla jättää pankkikortin kotiin aamulla, koska kotimatkalla aina tullut poikettua hakemassa pari huurteista. No, tuli turhaa bensan kulutusta sitten lähteä ennen kaupan sulkeutumista ahdistuksissani ostoksille…

Nyt kello on yli yhdeksän ja näin ollen ensimmäinen päivä vähään aikaan ilman läheistä ystävääni. Olo on sekava ja koko päivän olen siivonnut kuin ocd-potilas että ajatus pysyy poissa oluesta ja että ahdistus ei pääse kasvamaan.
Nyt täytyisi rauhoittua nukkumaan ja saa nähdä kuinka pitkään joutuu valvomaan hikisenä ja äityykö ahdistus paniikkikohtaukseksi.

Huomaa kyllä, että virtaa on paljon enempi näin illasta kun ei ole kaljan aiheuttamaa raukeutta päällä. Aloitin myös napsimaan roimasti lisäravinteita, että alkoholin ja syömättömyyteni runtelema keho vähän elpyisi.

Itse en ajatellut palkita itseäni juomattomuudesta juomalla vaan toivon, että jokainen alkoton päivä kannustaisi pitämään lisää alkottomia päiviä. :slight_smile:

Juu, arkipäivät hurahtaa ilman huurteista yllättävänkin nopeasti, varsinkin kun muistelee maanantaiaamun krapulaa, tarpoen pimeässä vesisateessa kohti duunia… :wink:

Viikonloput ja ei-oo-mitään-tekemistä -olotilat on sitten hieman haasteellisempia. Yksi varma konsti olisikin jättää kortti myös viikonlopuksi töihin, lukkojen taakse. Olisi maanantaina varmaan ihan eri fiilikset.

Tässä taloudessa keksii kyllä tekemistä niin arkena kuin viikonloppuna. Pieni lapsi ja karvaiset lapset. Hommia on rästissäkin, koska kaljaa naukkaillessa rentoutuu liiaksi ja saa vain ihan pakolliset hommat hoidettua.

Tänään minulla oli lompakko mukana ja en poikennut kauppaan, enkä aio lähteä nyt viimehetkilläkään.

Viime yö meni niinkuin arvelin; 4h sain unta ja koko se aika painajaista johon heräsin useita kertoja…
Nyt jo yövaatteissa ja toivottavasti saan unta tänä yönä hyvin. Työni on fyysistä, mutta hoitui päivä silti paremmin näin univajeella kuin krapulassa.

Taas yksi onnistuminen, jes!

Nyt en tiedä mitä tapahtui, yhtäkkiä olo meni sietämättömäksi, vatsaa särki, nenässä tuntui kirvelyä, palleaa puristi ja en pystynyt ajattelemaan mitään, en mitään.
Menin ja join 19 olutta 8tunnissa ja nyt eilinen meinaa tulla ylös.

En todellakaan olisi kaivannut ahdistus-paniikkihäiriön, masennuksen, epävakaan persoonallisuushäiriön, aliravitsemuksen ja hypokondrian lisäksi fyysistä riippuvuutta alkoholista… tänään on pakko ottaa antabus vaikka maksa on pragannut. Ei väliä sillä mitä seuraa.

Nyt taas päivä numero kolme selvänä.
Olo alkaa hieman parantua vaikka suolisto ja vatsalaukku kiukuttelee vielä. :unamused:

Tälle päivää on onneksi paljon tekemistä ja huomenna isänpäivä, pitää ilmeisesti leipoa jotain. Ainakin teen hyvää ruokaa.

Onneksi jokainen epäonnistuminen antaa syyn yrittää enemmän ja kovemmin!

Tänään neljäs päivä ja olo alkaa olemaan suht normaali, närästää kyllä kiitettävästi.
Kiitollinen olen aamun raittiista olosta.
Hyvää isänpäivää iseille!

Moiks Peetu, ootkos kokeillu apteekista saatavaa Gaviscon-liuosta närästykseen? Itselläni ainakin helpottaa lähes satavarmasti rankan syöpöttelyn sekä varsinkin juopottelun jälkeen. Pitkäaikaisempaan käyttöön tietty Panzor sekä Somac -tabletit voivat auttaa. Mulla tosin noi tabletit aiheuttavat vain sen että mahahappojen laimennuttua kaikki kännipäissä tahi krapulatuskassa ahnehdittu sapuska turskahtaa aamuyön pikkutunteina yrjömyrskynä vessanpönttöön. Eli Gaviscon on ahkeran tuurijuopon valinta, meilläpäin! :wink:

Kiitos uudesta lempinimestä, joka tosin on melko miehekäs.

Lapseni käytti vauvana gavisconia, sitä on edelleen lääkekaapissa. En vain tiennyt, että se on myös aikuisille tarkoitettua.

Eilen oli todella paha närästys, otin rennietä ja kesti melkein tunti, että helpotti… kumma kun lopettaa juomisen niin maha- ja suolistovaivat pahenevat moninkertaisesti…

Tänään on ollut rankka päivä ja kaljahammasta kolottanut pari tuntia :confused:

Gaviscon tosiaan helpottaa ainakin täälläpäin lähes minuutin sisään. Tuska ylävatsassa/kurkussa ja naaman vääntely aiheen tiimoilta loppuvat ruokalusikallisen jälkeen yleensä kuin seinään (muutamaksi tunniksi ainakin).

Helpompaa tottakai olisi jos söisi ja joisi vastuullisesti. Mutta kun sitä pitää olla aina kuin pikkuvauva ja vaatia kaikki mulle heti nyt. Ja kauppahan antaa kaiken heti kun lyö kortin pöytään! Lapsena oli helpompaa kun vanhemmat määräsi mikä on hyvästä… :wink:

Nyt ei ole närästänyt kun on juotattanut.

Kiva tuo jeppe juomapäiväkirja. Vajaa 130e mennyt jo juomiseen tässä kuussa ja annoksia taisi olla reippaasti yli 50… pistää kyllä miettimään kun katsoo tuota kalenteria… what the f*ck suoraan sanottuna.

Missä sinä ryyppäät, kun noin paljon laitat rahaa palamaan? :astonished:

Taksilla käyn joskus ostamassa lisää juomaa ja ostan huoltsikalta välillä… ja merkin pitää olla tietty joten sekin voi nostaa hintaa…
Olen nyt juonut itteni miinukselle aika hyvin ja en tunne itteäni enää edes naiseksi. Olo on kuin vanhalla, hikisellä kuset housussa olevalla spurgulla…
Haaveilen kaikesta ihanasta tekemisestä, mutta kun olen juomatta ja vierotusoireet tulee niin se tekeminen on yhtä paskaa jonka vois vetää tuutista alas ja käydä kaljakaupassa.
Tiedän et ajan kanssa se ehkä helpottas mut en jaksa odottaa. Ja en usko edes että helpottas koska mulla on niin paljon muutakin pään vaivaa

Moiksu pieni pesusieni, kuis on juotattanut tällä viikolla? Onko taukoja pidellyt?

Heippa vain sinullekkin.
Tällä viikolla on juotattanut vain yhtenä päivänä, 10 oluen verran. Viime viikko oli tämän kuun surkein. 21 vuorokautta tätä kuuta mennyt ja tarkalleen laskettuna 13 vuorokautena 109 annosta, 189,30e. Joulukuun veronpalautuksilla ei paljon juhlita kun on tässä kuussa eletty yli varojen. :unamused:
Toimintakyky on säilynyt kuitenkin kiitos toleranssejen, lisäravinteiden ja vitamiinien ja sen, että olen yrittänyt syödä ruokaakin.
Jos nyt kuolla kupsahdan aivohalvaukseen niin sääliksi käy patologia, saa varmaan ikuiset traumat minun mädäntyneistä sisuskaluista. Viime yönä heräsin hirveään suolistokipuun ja jo yksikin juotu olut lähtee heti kuplimaan kurkkuun kun vatsalaukku huutaa apua.
Täytyisi rohkaistua labraan tarkistamaan miten pahassa kunnossa nuo muut elimet on. Sitten uskaltaisi ehkä ottaa antabustakin enemmän kuin sen yhden tabletin joka vaikuttaa 4vuorokautta.
Lääkäriin jos menisin kertomaan, että on tullut 109 olutta kiskottua tässä kuussa niin hoitaja varmaan edes uskoisi sitä kun katsoo tätä minun luista vartaloa… :unamused:
Voi tyttö parka mitä olet itsellesi tehnyt.

Voi elämä mikä olo, ihan jäätävä. En moista oloa muista olleen. Möröt hyppii ikkunoista, ääniä, hiki valuu ja sitten on jääkylmä…
Mutta kolmas selväpäivähän on pahin, vai onko tämä nyt neljäs. Kuitenkin selätin viinapirun ja pieni olutpuoti on sulkeutunut.
Silmät varmaan pyörii päässä yhtä lujaa kuin ajatukset.
Huh. Näitä on taas kiva lukea joku päivä.

Koita silti pysyä hengissä, sinulla on siellä käsittääkseni joku muksukin. :astonished:

Hengissä pysytään. Onhan minulla lapsi ja eläimiäkin huollettavana. Juon aina vasta kun lapsi on nukkumassa…
Lapseni ei kai vielä ymmärrä juomistani, mutta kun alkaa ymmärtää uskon ja toivon, että olen ongelmastani päässyt eroon. Jos ratkean joskus vielä juomaan niin toivottavasti se tapahtuu vasta kun olen vanha ja yksin.
Kohta siirryn takaisin lopettajien puolelle, kunhan olen henkisesti siihen täysin valmis.

Viime viikolla join vain kahtena päivänä! Hyvähyvä, vieroitusoireita ei enää oikein ole ja tosi virkeä olo kun on jo hyvän aikaa syönyt ruokaa ja lisäravinteita yms.
En tiedä miksi tämänkin turhan viestin kirjoitin. :mrgreen: