Tavallinen perjantai ilta painoi taas päälle vaihtoehdot, perinteistä tv;n katselua, tietsikan räpläämistä, ristikoiden tekoa paksusta kirjasesta tai sitten voisin lähteä tanssiravintolaan iltaa viettämään.
Netistä vielä katselin kyseisen paikan illan esiintyjän ja mielestäni hän oli niin valovoimainen että itsekkin olisin halunut juuri hänen laujujen tahdeissa tanssahdella.
Eipä siinä muuta kuin alkuvalmistelut käyntiin, nopea suihku parranajot ja siistit kuteet ylle sekä tietty tanssikengät ja ei kun menoksi,sporalla keskustaan.
Olin niin nopea että olin aivan ensimmäisten joukossa paikalla, vanhastamuistista osasasin luontevasti kävellä kohti baaritiskiä ja kolme juomanlaskijaa katseli minua että mitä saisi olla.
Arvelin mielessäni kumpi olisi tilanteeseen sopivampi juoma, valju vesilasi jäineen tai sitten jokin tuoremehu coktail päädyin helposti tuohon jälkimmäiseen, baarimikko(vanhempi lady) taikoi tosi upean ison juomalasin hedelmineen ja pilleineen.
Musa soi levyltä taustalla ja lähdn etsimään sopivaa pöytää josta näkisi hyvin tanssiparketille ja myös muihin pöytiin, kierrettyäni koko isohkon ravintolan päädyin melko keskelle josta oli kiva seurata kun väkeä tuli kaiken aikaa lisää.
Jonkin ajan päästä tiskijukka valitsi sellaiset kaksi kipaletta että jalkani alkoivat viedä minua kohti tanssiparkettia ja olinkin jo katsellut sopivan naisen jota hakisin heti kun sopiva biisi tulisi soittovuoroon.
Tanssittuani illan ekat vein daamin takaisin pöytään mistä olin hänet hakenut ja palasin pöytääni johon olikin sillä aikaa tullut kolme naista.
Ilta eteni juuri niin kuin olin ajatellutkin tanssin aina kaksi stykee ja huilasin toiset kaksi, näin ei tullut sitä painisali ilmiötä että että kaikki vaatteet olisivat hiestä läpimärät.
Juomaa kului siten että parintunnin kuluttua tulostani ravintolaan olin kumonut ekan lasin tyhjäksi ja hain vielä toisen samanlaisen paukun a 5e kpl siihen kun lisää sisäänpääsymaksun 12e +paukut 10e ja pokelle 4e= 26e .
Aina siinä tanssien välillä kun istuin pöydässäni tuoremehuni kanssa mieleeni muistui ne lukemattomat kerrat kun olin ennen raitistumistani samassa kapakassa saatoin juoda 5-10 olutta tai siideriä ja väliin hiukan teräviä .
Oli se silloinkin mielestäni ihan kiva tapa viettää iltaa mutta monesti olin loppu illasta aika huonossa hapessa eikä aina kotiin tullessa tiennyt kuinka olin yleensä tullut kotiin,johtuen voimakkaasta humalatilastani.
Niin se ilta eteni eikä illan pääesintyjä ehtinyt laulaa kuin yhden testibiisin heti sen jälkeen kun olivat bändin kanssa saanet soittimet vireeseen,hän olisi kaiketi tullut itse pian sen jälkeen kun jouduin lähtemään kyydin takia
Nyt taas kun ilta oli tullut tiettyyn kohtaan niin hilpasin jalan läheiselle raitsikapysäkille ja ehdin mukavasti illan viimeiseen kyytiin ja jo 15min kuluttua olinkin lähtöruudussa.
Nyt kun tätä kirjoittaessa tulee verratuksi aikaa kun käytin alkoholia ja nykyistä raitista olotilaani niin voin varmuudella sanoa että nyt on paljon helpompi kohdata uusi aamu,ei ole paskanmaku suussa eikä pääkipeä.
Myös se että muistan joka hetken eilisestä on todella tärkeää minulle, kuin myös se että eilinen iloitteluni ei mitenkään häiritse tämän päivän ohjelmaa vaan voin lähteä heti kävelemään tai mitä harrastuksia vain suorittamaan kun ei ole morkkista eikä pöhnäistä(krapulaista oloa).
Suosittelen kokeilemaan tällaista ravintola iltaa jos ja kun sellaisia viinavetoisia kuitenkin useimmalla näitten sivujen lukijoilla kaiketi on, sen jälkeen voi itse kukin puolueettomasti vertailla kumpi tapa toimii omalla kohdalla.
Noin kuukauden kuluttua taas laitan itseni testiin osaanko iloita selvinpäin, siihen asti kaikkea hyvää kohtalotovereille.