Perjantai pelotta

Viime viikolla tajusin,että kaikki rajat on nyt niin kaukana normaleista, että niitä enä edes ei näy. Nyt on päiva 4 ilman alkoholia. Tiedän että pystyyn olema OK arkipäivana ,Mutta perjantai pelotta hirveästi ,en halua perhelle tuoda pettymystä TAAS

Anteksi virheistä ,suomi ei ole minun äidinkieli

7 tykkäystä

Sama täällä, tuleva viikonloppu pelottaa. Minulla vasta toinen selvä päivä ja on mennyt kohta neljä vuotta arkisinkin tissutellen. Pitäisi ennakoida ja yrittää keksiä jotain tekemistä mikä pitää poissa juomien äärestä. Mikä se sitten olisi? Mietin että lähtiskö elokuviin. Se voisi olla yksi. Sitten pitäisi keksiä jotain myös lauantai-iltaan.

5 tykkäystä

@Nainen1 tervetuloa joukkoon! Täältä löydät vertaistukea. Hienoa, että olet ottanut ensimmäisen askeleen. Koita miettiä, että perjantaikin on vain yksi päivä, joka menee ohi. Itselle hyvä keino on se, että ajattelen eteenpäin mitä tapahtuu, jos juon. Mitä siitä seuraa ja miltä olo tuntuu seuraavana päivänä.

2 tykkäystä

@Puutiainen kaikki mikä pitää irti juomisesta on hyväksi. Oli se sitten lenkki, soitto kaverille, elokuva, tai se, että makaa sängyllä ja kuuntelee vaikka äänikirjaa tai musiikkia. Itsellä ollut nyt viikko juomatta ja tuntuu kuin olisin ollut juomatta kuukauden :smile: aikaa on tullut yhtäkkiä hirveän paljon lisää.

1 tykkäys

Moi @Nainen1, mukava kun kirjoitit tänne. Selätetään perjantai ja viikonloppu yhdessä, ollan raittiina porukalla. Päivä kerrallaan!

4 tykkäystä

Tervetuloa palstalle @Nainen1!
Olet tullut aivan ehdottomasti oikeaan paikkaan, täältä löytyy paljon kanssakulkijoita tuohon ensimmäiseen alkoholittomaan viikonloppuusi.
Itse olen monesti lähestynyt tällaisia koettelemuksia uteliaisuuden kautta.
Miltä se perjantai ilta tuntuukaan selvin päin, tai herätä sunnuntaina ilman krapulaa. Meillä on joka vuosi 52 viikonloppua, jos yhden niistä laittaa tällaiseen kokeiluun, niin eihän siinä menetä todellakaan yhtään mitään, vaikka se hiukan tylsältä tuntuisikin. Ainakin olet yhtä kokemusta rikkaampi.
Suunnittelisin itse aika tarkkaan etukäteen, että mitä viikonloppuna tekisin. Ja sopisin sellaisia menoja, joihin juominen ei sovi, jos vain suinkin mahdollista.
Ei muuta kun päättäväisesti vain haastetta kohti, aivan varmasti siitä jotain oppii, ja parhaillaan käteen voi jäädä paljon positiivisia juttuja.

5 tykkäystä

Kiitos kaikkile, hyvistä sanoista🙂kyllä kui mä nyt rauhalisesti “selkeästi” ajatelen siis miksi pitasi see perjantai olla erilisempi kun keskiviiko.Toivottavasti ajatelen perjantaina sama asia🤷‍♀️

5 tykkäystä

Hengessä mukana. Raitis viikonloppu voi yllättää iloisesti. Kannattaa antaa sille mahdollisuus.

3 tykkäystä

Hei,
täällä yksi, joka on samassa veneessä. Edessä ensimmäinen selvä viikonloppu todella pitkään aikaan. Jännittää myös! Mutta toisaalta suhtaudun myös uteliain mielin. Sovin jo lauantaille siskon tytön hoitamisen, joten se on ainakin taatusti alkoholitonta tekemistä. Mutta se on vaan lauantai-päivä. Eli pe ilta ja la ilta pitäisi selättää jollain keinoin.

3 tykkäystä

Moi, yks hyvä konsti on kirjoitella tänne fiilisten vaihtumisista ja siitä mikä meininki. Olen itse huomannut että se auttaa jäsentämään ajatuksia ja tukalassa tilanteessa helpottaa muutenkin…

5 tykkäystä

Kyllä vaan - jo pelkästään se, että tulee tänne lukemaan niitä toisten kertomuksia siitä mitä alkoholi aiheuttaa on itsellä auttanut. Lisäksi seuraan aika ahkeraan somessa sober-tilejä. Niitä löytyy Suomestakin jo aika monta. Tsemppiä.

3 tykkäystä

No nyt , väheen vituta kun tiedän työn jälkeen, ei ole kävelemassa alkoon. Mutta veillä slviin

2 tykkäystä

Hyvä hyvä. Kyllä se vitutus vaihtuu huomisaamun ylpeydeksi, että selvisit kun pysyt nyt vaan tiukkana.

Miten meni? Mä en onnistunut. Melkein 4 vuorokautta meni selvinpäin. Torstaina ja perjantaina lonkero vei voiton. Nyt ahdistaa ja harmittaa. Toisaalta 4 päivää on pisin aikoihin. Nyt pitäisi saada voimaa uudestaan jostain. Pysyä tänään vahvana.

3 tykkäystä

Iloitse noista neljästä päivästä! @Puutiainen
Ne on tallessa kuitenkin. Oletko miettinyt mitä tapahtui, että lonkero vei voiton? Mikä siihen johti?

Tänne asti hyviin menee🙂tänään ja huomenna pakko selviä viella

2 tykkäystä

Mä en osaa kyllä sanoa miksi lonkero voitti. Ei ollut mitenkään yhtään erityisen huonoja tai hyviä työpäiviä. Kolme työaamua oli mahtavaa kun ei yhtään yököttänyt. Silti vaan torstaina tuli se hetkellinen nomikäettei-fiilis enkä jäänyt miettimään asiaa yhtään enempää vaan avasin tölkin. Huono päätös.

1 tykkäys

Semppiä! Maanantaina olet ylpeä itsestäsi.

Uutta raittiusmatoa koukkuun vaan!

@Puutiainen tuttu on tuo fiilis. Hyvinkin tuttu. Siinä sitten pitäisi vetää henkeä enemmänkin, että voi vastustaa tunnetta. No itsekin olen täällä iloinen, että alko on kiinni, kun nuo kaupan tuotteet eivät ole ikinä houkutelleet niin olen ns turvallisilla vesillä nyt. Pitää mennä vaan hetki kerrallaan ja uusi yritys. Kuten sanottu miltei neljä päivää tuli kuitenkin täyteen.

1 tykkäys