Pelko ja ahdistus - haluan lopettaa kipulääkkeen

Olen käyttänyt vuodesta 2017 Panacodia. Silloin minulla todettiin uuden lonkan tekonivelen tarve. Siitä lähtien olen vaihtelevalla “menestyksellä” lääkkeitä ottanut. Nyt olen ollut kahdessa leikkauksessa. Ensimmäinen meni muuten hyvin, mutta uusi nivel ei pysynyt paikoillaan. Irtosi 4 kertaa ja tuskat olivat hirvittävät. Jokaisen kerran jälkeen ambulanssilla päivystykseen, nukutus ja nivel vedettiin paikalleen. Toisen leikkauksen jälkeen olin hirvittävän kipeä. Nyt kolme viikkoa leikkauksesta ja kunto alkaa olla lähes normaali. Mutta mieli ei.

Haluaisin päästä Panacodista eroon. Aloitin lääkärin kanssa pari viikkoa sitten, mutta en onnistunut, koska vielä oli kovat kivut. Nyt lääkäri ei halunnut enää auttaa ja olen yksin asiani kanssa.

Pahimmillaan otin 9 tabl päivässä ja nyt on menossa 4-5 tabl. Mutta pelkään ihan hirveesti vieroitusoireita, koska aiemmin pidin aina taukoja kunnes tuli nuo vieroitusoireet. Ilta on helvetillinen. En voi nukkua kun kramppaan koko ajan. Ja nyt mieliala on ihan maassa ja olen ahdistunut. Sairastan keskivaikeaa masennusta (jo 30 vuotta) ja ennen leikkausta olin ihan hyvässä kunnossa. Tällä hetkellä, jos ajattelee tätä päivää, on ihan hirveä olo. Aiemmin olen tehnyt itsemurhayrityksiä ja kävi tuokin aamulla mielessä.

Auttakaa - mitä teen