Peliriippuvuus! Ulosotto! Masennus?

Otsikossa mun matka tähän asti. Paha peliriippuvuus. Ulosotossa 48000€, yksi 19000€ pankkilaina, tonni luottokorttivelkaa ja pankin joustoluottoa jäljellä nyt 1200€. Pieni palkka ei riitä, kun 500-600€ ottaa ulosotto, 371€ pankkilainan maksu + 400-500€ muut pakolliset maksut. Ukko tienaa hyvin, muuten oltais suossa, mutta jos jtn yllättävää sattuu niin raha-asiat ovat kuukausia sekaisin.

Tänään kävin jälleen A-klinikalla juttelemassa terapeutin kanssa, joka hyvin pian tajusi, että nyt ei oo asiat hyvin.

Oon painanut töitä about 5 vuotta ilman pidempiä lomia ja viimeset kaksi vuotta tapellut mun demonien kanssa, enkä ole jutellut terapeuttia lukuunottamatta asiasta sen kummemmin kenellekkään. Ukko ja Isä kyllä tietää ongelmastani, mutta kaikkea en oo heillekkään kertonut.
Jatkuvat rahapulmat jäytää mieltä ja joka palkkapäivä tulee tunne, että mikään ei riitä mihinkään ja etten tee riittävästi töitä, vaikka todellisuudessa teenkin kaikkeni.

Terapeutti ehdotti kääntymistä työterveyden puoleen ja uskoo että tän hetkisen mielialani syy on masennus. En halua olla masentunut mutta…tuntuu kuin olisin vetäny koko elämän paskas ja että mikään ei tuu ikinä muuttumaan. Olen aivan poikki, vaikka nukunkin normaalisti. Vähäinenkin työn ja parisuhteen ulkopuolinen sosiaalisuus on kuivunut kasaan, edes siskon kanssa en juttele enää niin usein kun ennen. Itku on herkässä muutenkin kun naistenvaivojen aikaan. Vapaa-aikana haluisin tehdä muutakin kun nyhjöttää sohvan nurkassa, mutta yleisen väsymyksen takia sinne mä jumitun. Tuntuu että kaikki kaatuu päälle, joten nyt on aika hakea apua.

Huomenna menen juttelemaan lääkärille ja yritän saada vähän lepoaikaa ja aikaa selvitellä asioita. Velkaneuvontaan on otettava yhteyttä, että joku selvittäisi minulle mitä kaikkea on vielä edessä. Kun tähän asti oon vaan kiltisti maksanut maksuja, eikä oo hajuakaan mitä tapahtuu enkä osaa kyseenalaistaa mitään. Toivottavasti asiat alkais nyt vähän parantuun, koska näin ei voi jatkua.

Jos jaksoit lukea loppuun asti: Kiitos siitä. Heitä toki omia ajatuksiasi/kokemuksia minulle päin.

Tervetuloa tänne porukkaamme, NoLi!

Kiitos kun kirjoitit tilanteestasi. Tältä sivustolta löytyy
paljon hyviä neuvoja, jotka ovat auttaneet ainakin minua.

Tuo velkaneuvonta on kyllä paras ajatus. Toivottavasti saat
sieltä paljon apua ja helpotusta tilanteeseesi.

Itse en omassa masennuksessani saanut hoidettua pelivelkojani
ajoissa vaan korttitalo romahti. Kaikki meni perintään ja sen
jälkeen kaikki meni ulosottoon. Ja sitten vielä pyysinkin niitä
loppuja perintäfirmoja laittamaan ulosottoon ne mitä ei vielä
ole mennyt.
Yhdestä ulosotosta selvisin ja sain luottotiedot takaisin. Mutta
nyt on menossa toinen ulosottokierros, jota on nyt jäljellä
vielä 57 tonnia. Ja se on jo jatkunut niin pitkään, että joka kuu
summa pienenee. Kolmasosa palkasta menee automaattisesti
ulosottoon eikä mulle ole voimia edes yrittää sopia mitään
muita maksusuunnitelmia minnekään muualle.