peliriippuvaisen retket

Kai se on minunkin ryhdyttävä pitämään omaa “blogia”. Tarina menee näin: Olen kohta 28v mies ja pelannut 11 vuotiaasta asti aivan kaikkea mitä pystyy vain pelaamaan rahasta. Ja jos ei muuten niin sitten vaikka lyödään vetoa oluesta, kahvista, mistä vain. Pelaamista olen yrittänyt lopettaa useita kertoja mutten koskaan “tosissaan” vaan aina se on jatkunut kun mieliala kohenee ja on unohtanut mitä se pelaaminen oikein onkaan. Olen ollut mukana mm. pelipoikki ohjelmassa, mutta vaikka siitä olikin apua, niin pahimmillaan se oli sitä et pelasin samalla netissä kun puhuin puhelimessa auttajien kanssa… Ei hyvä ei. Tuntuu jälkeen päin tosi pahalta. Velkaa olen pelaamisellani ehtinyt tekemään n.17000e josta 10000e opintolainaa ja loput luottokortilla. Onneksi nyt ei tuon enempää. Kaikkiaan pelaamiseen on mennyt vuosien varrella jotain 50000e-70000e. Huh, tuntuu kaamealta kirjoittaa tuollaisia summia.

Olen pienestä pitäen ollut aika kova tekemään töitä ja saanut kohtuu isoja tilejä jotka on tullut pelattua kaikki. Pahin ongelmani oli nuorempana Ray:n automaatit. Niiden ääressä meni yläaste ja lukio. Joka aamu ennen kun koulu alkoi, piti mennä ärrän kautta. Veikkaus tuli myös tutuksi jossain vaiheessa pitkävedon muodossa, jossa yksittäiset vedot on pari kertaa ollut luokkaa 2000e. Aina tappio. Eihän täällä muuten kirjoiteltaisi. Ennen armeijaa meni pitkäaikainen suhde tyttöystävään poikki ja pelaaminen vain kiihtyi. Armeijan jälkeen olin löytänyt uuden tyttökaverin jonka kanssa muutettiin yhteen kun alkoi koulut. Sitten se olikin vasta menoa.

Minulla ei ollut koskaan ollut rahaa säästössä, vaan kaikki oli aina pelaamista varten (siis nuorempana). Uudella tyttöystävällä oli autot ja säästöt ja rahaa uutta asuntoa varten. Niin piti olla minullakin kunnes pelasin kaikki samana päivänä ennenkuin menimme ostoksille. En ymmärrä vieläkään miten meillä on 9v myöhemmin oma asunto, lapsi ja olemme naimissa. Parempaa saa etsiä. Ensinmäinen vuosi koulussa meni vielä pelikoneita pelaillen, kunnes kaveri koulussa pelasi nettipokeria. En ollut koskaan kuullutkaan moisesta. Kertoi olevansa häviöllä aika reilusti. Olin pelannut erilaisia korttipelejä jo 7v asti joten pelihän kiinnosti. Aluksi kartoin visusti etten laita omaa rahaa, koska näin kuinka paljon kaverini hävisi keskellä oppituntia koulussa(useita tuhansia). Kunnes talletin ekaa kertaa 100e ja putki oli auki.

Nettipokeria tuli pelattua todella paljon, välillä aivan liian suurilla panoksilla yrittäen voittaa omiaan takaisin. Kuvioon tuli mukaan myös pika vipit, mutta niitä minulla ei koskaan ollut kuin korkeintaan 1000e kerralla. Ongelma oli siinä, että kun otin pikavippejä, enkä niitä kyennyt maksamaan itse, tyttöystäväni maksoi. Näitä sitten makselin hänelle takaisin aina kesäisin kun olin kesätöissä.Pikavippejö otin n. reilun vuoden ajan kunnes pyysin lainakiellon jokapaikkaan enkä ole niihin koskenut sen jälkeen. Jossain tuossa välissä tuli tehtyä myös se opintolaina.

Nyt tällä hetkellä kun on asuntolainaa,opintolainaa, autolainaa, visaa niin olisi pakko lopettaa koko pelaaminen täysin. Tätä siis kokeilin n. 4v sitten ja kaverini jeesasi todella paljon silloin. Haki joka päivä mut pelaamaan futista, sulista tai jotain. Oli muuta ajateltavaa ja energia meni muuhun. Kun heille tuli lapsia eikä enää ehditty viettää niin paljon aikaa yhdessä, pelaamiseen oli helppo turvautua. Viime äitienpäivänä päätin etten pelaa enää, mutta ei se kestänyt kuin 7 päivää kunnes pelasin 20e pelikoneseen.Itkin, tuntui niin pahalta kun en onnistunutkaan taaskaan. Sit taas uudelleen, meni ehkä 6 päivää. Ja sit taas 10 päivää. Kunnes tänään meni 200e pelikoneeseen. Huoh, rankaa aloittaa aina uudelleen ja kertoa vaimolle et taas kävi näin.Pankkikortissa 200e nostoraja ja piti ihan siirtää visalta et sai koko 200e varmasti pelattua…

Pahimmillaan olen ollut syömättä useita päiviä ja ollut aika heikossa kunnossa kun on odoteltu opintotukea tai palkkaa. Näistä hetkistä onneksi on tultu jo pitkä matka ja jääkaappi on yleensä täynnä aina ruokaa ja rahatkin riittävät nykyään kohtuu pitkälle kuussa. Ennen jos oli tilipäivän illalla yli 20e tilillä, se oli ihme.

Yksi iso ongelma on myös se että tulee valehdeltua aika paljon vaimolle kuinka paljon on velkaa ja kuinka paljon on milloinkin pelannut kun tililtä on rahaa taas hävinnyt mut missään se ei näy. Tästä pitäisi päästä myös irti.

Mitään isompia summia en ole koskaan voittanut, joitain tuhansia pokerista illassa mut ne on mennyt aina takaisin korkojen kera. Vaikka velkaa voisikin olla enemmänkin, olen pelannut pääasiassa aina vain tileistäni, ja elänyt loppukuun milloin mitenkin. Tämä taas on tuonut yllättäen kamalan stressin työelämään ja rupesi haittamaan myös sitä. Tuli nähty unta että pelasi ja hävisi paljon, ja kun heräsi en edes heti havahtunut siihen että se oli unta vaan oli kamala tuskan hiki et joko taas! Itselläni jollain sairaalla tavalla mielihyvän tuottaa se et häviää rahansa, ei niinkään se kun voittaa. Tottakai kun voittaa se tuntuu hyvältä, mut jotenkin se olotila kun kaikki mennyt eikä tiedä miten huomisesta selviää on ollut jotenkin ihme juttu. Ollut vaan pakko pelata niin kauan et kaikki menee, vaikka tietää pelatessaan et huomenna ei muuten syödä mitään. Nykyään olen päässyt siitä jo yli.

Joitain vuosia sitten tuli pelaamisen jälkeen vaivuttua aina itsesäälin ja masennukseen ja tuntui ettei millään ole väliä. Tästäkin hetki hetkeltä on menty parempaan suuntaan. Tällä hetkellä olotila on oikein hyvä vaikkakin pelasin tänään (ja sekös on pelottava ajatus). Vielä muutama päivä juhannukseen ja pääsisi lomille. Jos kerrankin osaisi nauttia lomasta ilma pelejä!

.

Jotenkin se hetki kun tietää et kaikki on mennyttä taas kerran ja täytyy ponnistaa jälleen ylös on jotenkin ihmeellinen hetki. Omasta mielestäni jos silloin ajattelee pelaamista vain, tietää et pelaa, kunhan rahat jostain keksii, kahta kovemmin. Nykyään onneksi on jo pieni suloinen tyttö ja elämä muutenkin mallillaan, niin tekee kaikesta tästä ajattelemisen ja yrittämisen arvoista. En ole koskaan kokeillut tätä kirjoittamista mutta josko tästä olisi edes hiukka apua.

Vaikeimpia asioita on myös myöntää itselle se, että kun kertonut kavereille ja ystäville voittaneensa jälleen jonkun summan ja lähdetään esim. ulos eikä rahaa olekaan. Sitä yrittää pitää kulissia pystyssä et kaikki on ok eikä mitään ongelmia ole. Syö meinaan todella paljon energiaa miettiä miten muiden silmissä näyttäisi suht. normaalilta ihmiseltä.

Vaikka kavereistani kukaan ei juuri lainkaan pelaa mitään rahapelejä sen suuremmin, niin kun mennään ulos, kummasti ollaan aina jossain BJ-pöydän ympärillä. Monesti itse tullut katsottua vain syrjästä aikansa, häivyttyä baarista, mentyä toiseen ja pelattua siellä. Voi sitä nolostuksen määrää kun kaverit ovat sattumalta vaihtaneet paikkaa ja tulleet perässä ja itse istuu pelaamassa viimeisiä rahojaan ja on pakko lähteä kotiin ei ole rahaa ottaa yhtään olutta.

Kun näistä hetkistä ja tunteista nyt yrittää myöhemmin kirjoittaa, tuntuu miten sitä on voinut niin pöllyissä ollakin ettei mistään ole älynyt mitään.

Jepjep, eka viikko alkais takana pelaamattomuutta. Aika on mennyt suht nopeasti eikä ole ollut edes kovin vaikeaa, tosin kaikenlaista hässäkkää tässä onkin taas ollut. Aiemmin vaikka ei olisi edes jaksanut oli pakko päästä pelaamaan, tuntuu siis ihan kivalta vaihtelulta pysyä pois pelien äärestä. Kohta alkaisi loma, 2h päästä, ja lähinnä pelottaa kun olisi tarkoitus olla työreissulla (kyllä, loman aikana töissä) ja siellä olen kyllä tottunut aina pelaamaan iltaisin. Saa nähdä kuinka helppoa siitä tulee kun ei ketään kehen tukeutua muuten kuin puhelimella.

Tässä on nyt muutamaa repsahdusta vaille yritetty lopettaa pelaaminen kokonaan äitienpäivästä lukien ja kai se tästä(?) lähtee. Parasta mitä tässä on ollut on se että ei olisi ollut edes rahaa pelata yhtään mitään oikeasti ja on voinut olla pelaamatta. Olisihan sitä vaikka visalta saanut pelirahaa ja velkaa lisää mut onneksi ei sentään niin.

Ei muutakuin hyvät Juhannukset kaikille ja tsemppiä!

Moikka taas! Pelaamattomuus jatkuu edelleen ja taitaa olla nyt 19 päivä menossa. En ole edes yrittänyt pelata mitään. Ongelmaksi on pikemminkin tullut pelien ajatteleminen, pokeriblogien lukeminen jne. Aikansa kun lukee niin tuntuu et hei, miksen minäkin, Se voisi olla kivaa. Onneksi
kaikki menny hyvin.

Persilleenhän se tämäkin lopetus kerta jälleen meni, 19 päivää tuli täyteen kunnes olin vieraalla paikkakunnalla, näin ottomaatin ja ärrän logon=pelaamaan. Noh, reilu viikko sitä,kesti ja joku 500e meni… Hieman meinas ottaa päähän. Nyt taas 6 päivää pelaamatta. Ei Tää vaan oo helppoa. Tuntuu Joo hyvältä kun ei pelaa mut samalla pään täyttää tyhjyys. Ei minkäänlaisia vanteita puristamassa päätä, ei ylimääräistä stressiä mistään. Silloin on helppo sortua. Mitä te muut teette kun olette olleet pelaamatta pitkän aikaa eikä sitä pahaa oloa välttämättä enää ole pelaamisesta? Houkutus kasvaa helposti silloin. Vielä ois viikko lomaa, jospa yrittäs olla loppu loman pelaamatta! Toi 19 päivää oli muuten mun ennätys, koskaan en oo ollu pelaamatta yhtä pitkään

Pahoittelut sortumisesta ja tsemppiä uuteen yritykseen. Ehdottomasti kannattaa olla loppu loma pelaamatta sillä toi palaaminen on ihan haista vitun perseestä. helppoa se ei ole mutta yrittämisen arvoista ja aina osa onnistuukin.

Kysyit mitä te muut teette, on muuten hemmetillisen hyvä kysymys. itsekkin pohdin sitä pelatessani miljoonakertaa että mikä muu muka voi antaa samaa fiilistä kuin täpöllä pelaaminen. en oikeestaan löytänyt millään siihen vastausta. mietin jopa että pitääkö sitä pilvee alkaa polttaa jotta saa kunnon kiksejä mutta niin hullu en sentäs ole.

Omalla kohdalla toistaisesti on toiminut se että sallin itselle silloin tällöin kunnon tahi keveemmät drinkit, mieluuten sit kotioloissa jotta se ei kävis hintoihin. tyyli toki ei kaikille sovi mutta itselle toimii. silloin tällöin hyvät juomat niin kyl se vaan säväyttää. toki pitää varoa ettei viinasta sit tuu ongelmaa.

Toinen mikä omalla saralla vähä auttaa on saada ostaa itselle jotakin pientä kivaa. viimeeksi taisin ostaa yleisautolaturin jossa monta eri päätä ja hinta tais olla alta vitosen, tuli hyvä fiilis ja ihan käyttökamaa ja halvalla. ilo johtuu siitä että aina ennen pelasin ihan kaikki ja mitään en ollut ostanut itselle vuosiin niin nyt pienkin tavara säväyttää. mainittakoon et mulla on vielä jopa iso putkitelkkari koska eihän pelurilla ollu rahaa littuteeveeseen…D

Mielestäni sulla on tilillä liikaa rahaa jos voit R reissulla pelata 500eur, raha kannattaa jotenkin pilkkoo eri paikkoihin jotta et voi tehdä tollasia tyhmyyksiä jatkossa. mulla on kuukaudeksi yllättävän vähän käyttörahaa ja on selvä etten voisi polttaa hetkessä 500 tai olisin taas super kusessa.

Tsemppiä sinulle valtavasti tässä projekstissa, kyl sä onnistut. välillä pitää sitä päätä hakata kallioon mut kohta huomaat ettei se vaan kannata, kesänjatkoja.