Peliriippuvainen vai Patologinen valehtelija

Olen ollut peliriippuvainen jo pitkään, vaikka en nyt ole aina sitä tiennytkään. Viimiset panokseni asetin pöytään viime viikonloppuna (Toivottavasti).
En tiedä olisiko se pitänyt tajuta vähän aikaisemmin, eukko pakkaa kamojaan ja pöydallä on hirvee kasa laskuja… Ulosotosta!
Ei eukko kuulemma sen takia ole lähdössä että olen peliriippuvainen, vaan sen takia koska olen kuulemma patologinen valehtelija.
Täytyy kyllä myöntää että on sitä jauhettu jos minkänäköst sontaa et pääsee pelaamaa. Ja sit on nähny et ku sanoo vaa puoli totuuksii ni pääsee paljon helpommal. Ei se reiluu oo varsinkaa sitä toista osapuolta kohtaa.
Ja sit ku se kaikki selvis eukolle oli helvetti irti… se keskustelu ei ihan helpol lopu, taitaa jo jatkuu koht toista viikkoo. No itsehän sen aiheutin, pelaamalla ja valehtelemalla. On se peliongelma niin helvetin vaikee myöntää. Kaikki muut sanoo et mee hoitoo mut ei sit tajuu ennenku kaikki on siäl perkeleen kuilus, tai aneskii kuilun reunal.
En tiedä ehkä olen peliriippuvainenpatologinenvalehtelija.
Vai onko se niin että peliriippuvuus ja valehtelu kulkee aina käsikädessä?
T:Jch

taitaa siitä aina valehtelua seurata.

Peliriippuvuus johtaa lähes väistämättä peittelyyn ja valehteluun. Näin omalla ja kaikkien tuntemieni pelinarkomaanien kohdalla. Se kuuluu taudinkuvaan.

Kyllähän ne niin käsikädessa menee, kun asiat vaan voivat mennä. Peluri valehtelee lähes koko ajan, kun pelaaminen on niin pakonomaista ja pakkotahtista. Ainakin itselleni valehteleminen raha-asioista ja ajankäytöstä olivat yhtä arkipäivästä kuin syöminen (tosin syöminenkin jäi usein väliin pelaamisen takia).

Nyt kun pelaamisesta on jo n.9kk aikaa, niin ei ole ollut tarvetta valehdella. Uskon että sinäkin lopetat valehtelun, kun lopetat pelaamisen.

Tsemppiä jatkoon. Ole avoin ja rehellinen tämän ongelman kanssa itsellesi ja läheisillesi, niin saavutat mielenrauhan helpommin. Ei ole mikään häpeä tunnustaa jotain heikkoutta omasta luonteesta. Trust me!

Ukko valehteli mennen tullen että minne rahat on menny…ennenku myönsi et on pelannu yli vuoden. Syytti muakin jopa siitä että ei ole rahaa. Laskuja ulosotossa vaikka kuinka, mun nimillä ei vielä ole luotot menny, jätin ukon ja otin lainan jolla selvitä laskuista… Ei voinut kun erota, ei voi koskaan enää luottaa.

Epäilen kanssa että valehtelua siitä seuraa… Itsellänikin nytten perhe ehkä lähössä tai sitten saan itse lähteä…
Koitin peitellä jälkiä valhetelemalla jo muissakin asioissa jotka vähääkää liitty pelaamiseen, tai sen jälkiseurauksiin.

Sit kun ne (hätä)valheet on aina niin törkeen huonoja ettei itekkään niitä uskos… Voi niitä aikoja. :unamused: