Pelipäiväkirja 30.9.2010

Terve!

Näin alkuun voisin kertoa peliriippuvuudestani, joka on alkanut jo ala-aste ikäisenä. Olen siis nyt 16-vuotias, mutta pelit on jo pitkään hallineet elämääni.
Monta vuotta on jo ollut se ongelma, että mistä tahansa ikinä olenkaan saanut rahaa, kaikki on mennyt pelikoneisiin. Viimeisen vuoden aikana olen hävinnyt joka kuukausi noin 2-400e ray:lle.
Nyt olen ollut jo puolisen vuotta ihan vakituisessa työssäkin ja joka kerta kun palkka on tullut, 3päivää sen jälkeen ei ole enään mitään jäljellä. Olen pelannut siis kaiken, joka on osaa todella masentaa miestä… Vaivalla ja kovalla työllä, koko kuukauden tienaamani rahat on pelattu alle 3päivässä.
Viimeinen niitti oli se, että hävisin viime viikonloppuna (25-26.9.2010) 165e pelikoneisiin.
Silloin todella tajusin, että onko tässä mitään järkeä. Loppu peleissä aina tulen häviämään koneelle.

Sen päivän jälkeen olin päivän pelaamatta, kunnes petin itseni ja menin pelaaman 10e. Pieni summa, mutta ärsytti silti todella paljon.
Nyt olen ollut 4pv pelaamatta ja uskon todella jo voivani lopettaa. Sillä tänäänkin oli paljon kolikoita taskussa, mutta silti huoltoasemalla käydessäni pystyin kävelemään leuka pystyssä tuplapotin ohi. Olen todella ylpeä siitä, sillä normaalisti olisin pistänyt kaiken käteiseni todennäköisesti juuri siihen koneeseen.
Ainut mikä pelottaa tällä hetkellä, on ensiviikon perjantaina tuleva palkka päivä. Toivon todella, että pysyisin myös silloin tiukkana itselleni ja en pelaisi, en edes muutamaa euroa.

Vaikka minulla onkin jo usko siihen, että mun ei ole mikään pakko enään pelata, päätin silti tehdä päiväkirjan tänne, jotta saisin helpommin seurattua tilannettani =)

Kiitos jos jaksoit lukea!

Terv. k.S

Terve,

Hyvä että tiedostat ongelman jo näin nuorena.

Oma tilanteeni oli aikalailla sama sinun ikäisenä, tosin sain ne jäämään moneksi vuodeksi myös pois. Kolikkopelit eivät enää kiinnostaneet. Nyt olen kolmekymppinen ja nettipelit hallitsivat vuosia elämääni. Velkaannuin niiden takia pahasti ja niitäkin suurempi haitta on henkinen kärsimys, ainainen pahaolo, univaikeudet, masennus ym. Matkalla on satoja yrityksiä lopettaa, mutta vasta nyt olen herännyt kunnolla taisteluun peliriippuvuuttani vastaan. Tuskin olen aikaisempina kertoina oikeasti halunnut edes lopettaa. Olen hakenut apua monelta taholta, ja se on auttanut. Eniten minua on kuitenkin auttanut vertaistuki.

Älä pelkää hakea apua! Mitä aikaisemmin saat pelaamisen hallintaan, sitä parempi!

Tsemppiä!