Peliongelmainen!

Aivan uskomatonta kuinka pöljiä rahanhimoiset ihmiset ovatkaan. Menettävät kaikki rahansa pelaamiseen ja pikavippaavat itselleen kunnon saatavat johonkin pokeripöytään. Käsittämätöntä typeryyttä! Kaikilla täällä tuntuu olevan samantyyppinen ruikutus. Aivan kuin pari henkilöä olisi kirjoittanut kymmeniä ininöitä tänne. Ja nuo repsahdukset tulevat tietenkin lähes kaikissa avautumisissa vastaan jopa useita kertoja.

Mitä elämässä pitää oikeasti tapahtua että tajuaisitte maailmassa olevan valtavasti kaikkea muutakin kuin rahapelit? Itse pelasin teini-ikäisenä mm. vakioa ja pitkävetoa. Lopetin kun tajusin, että häviän ne vähätkin rahat jotka jostain olin onnistunut hankkia. Pääsin tosin eräällä onnekkaalla riskivedolla ja 35-kertaisella kertoimella juuri ja juuri omilleni ja sen voiton jälkeen lopetin saman tien. Ainainen jännittäminen ja pettymykset olivat pääni sisällä, eli olin itse luonut noidankehämäisen tilanteen. Ja olin hyvin tietoinen Sm-liigan tasosta ja osasin pelaajatkin pistepörsseineen ulkoa. silti olin jo yli 30-kertaisesti häviöllä panoksiini nähden. Piti nöyrtyä ja tunnustaa, etten ole maaginen selvännäkijä vaikka älyssä ei mitään vikaa juuri ollutkaan. Tämä päätös vaati vain ja ainoastaan oivalluksen, päättäväisyyttä ja selkärankaa. Eipä kulu enää järjettömästi aikaa taustojen kartoittamiseen ja tulosten arvailuihin. Rahankiilto silmissäkin on himmentynyt.

[poistettu haitallisen käyttötavan suosittelua -Päihdelinkin moderaattori] Kuvitteletteko olevanne jotenkin toisia pelaajia viisaampia? Kaikki tietämäni Pokerinaamat ainakin uskottelevat olevansa mestarillisia pelaajia. Heillä on upea strategia ja säälimättömän terävät hoksottimet. Eikö kukaan heistä sitten koskaan häviä? Kyllä häviää, mutta se salataan viimeiseen asti. Sitten häpeillään kun eletään valheessa. Valehdellaan jostain pelikoneista tai pokeripöydistä puolisolle. Sallikaa minun nauraa.

Minua ihmetyttää tuo monen valittajan selkärangattomuus kun eksyin lukemaan näitä tarinoita. Ihmiset ovat itsemurhan partaalla joidenkin kolikkoautomaattien vuoksi. Herätkää! Katsokaa itseänne peilistä seuraavan kerran kun tekee mieli taas pelata ja sanokaa samalla itsellenne: “Tänään alan voittaa hiljalleen kaiken häviämäni rahan takaisin.” Jos vaikutatte uskottavilta omasta mielestänne, niin marssikaa putsaamaan pöytä. Tai näyttäkää, että teillä on luonnetta. Pelaamisen lopettaminen ei nimittäin ole kovin vaikeaa, jos sitä vertaa muihin riippuvaisuuksiin. Sen tiedämme me, jotka olemme selättäneet peliriippuvuuden lisäksi muitakin riippuvaisuuksia. Jokainen voi katkaista peliriippuvaisuuden jos vain tarpeeksi haluaa.
Ettekö usko? Sitten olette menetettyjä tapauksia.

Oletpas vihaa täynnä…
En tiedä mikä noiden tekstiesi perimmäinen tarkoitus on, provosoida? Herättää keskustelua? itseäni ne lähinnä alkoi vaan ärsyttämään…
Joo, se on ihan tosi juttu, että täällä on paljon tekstiä, jotka on kirjoitettu siinä tappion jälkeisessä morkkiksessa, joka sitten ehtii kivasti unohtua taas seuraavaan pelisessioon mennessä, mutta monelle meistä tämän palstan vertaistuki on oikeasti tärkeää.
Jos kerran olet sitä mieltä, että peliriippuvuus on miedoimmasta päästä riippuvuuksia niin kertoisitko sitten jonkinlaisen oikean neuvon millä siitä pääsee eroon?
Itse lopetin pelaamisen helmikuussa mutta en tietenkään voi sanoa varmaksi sitä, että en koskaan enään pelaa, mutta pyrin olemaan pelaamatta, se riittää mulle.
Enkä nyt lähtisi ihan noin pitkin nokkaani katselemaan muita peliongelmaisia. En mä sen parempi ihminen ole, vaikka olen ollut pelaamatta kauemmin, kuin joku toinen…

Ylimielinen ja ala-arvoinen.

Hmmm…minä olen tuollaiseen samanlaiseen samoja lause rakenteita sisältävään tekstiin törmännyt ennenkin.
Esiintyy yleensä tuolla Suomi24 palstalla kommentoimassa/mollaamassa julkisuuden henkilöitä ja kehumassa erästä miespuolista aikuisviihde taiteilijata. Olen oikeestaan 99% varma, että kyseinen henkilö on tuon tekstin takana.

…ylläpito vois ehkä poistaa nämä näin räikeät provot täältä…?

Vaikka en välttämättä tuota punaista tekstiä vakavasti ota, niin pakko kommentoida yhteen kohtaan, kun mrs qwertykin sitä sivusi.
Peliongelma on riippuvuutena varmasti yksi vaikeimpia. En halua verrata sitä mihinkään, mutta peliriippuvuus ei välttämättä edes näy missään, joten ulkopuoliset ja läheiset ei siihen voi puuttua helposti. On siis itse myönnettävä ongelma, ennen kun pystyy apua saamaan. Peliriippuvainen joutuukin monesti avun saamiseksi taistelemaan monen muun asian kanssa. Seuraavaksi tulee talous asiat. Ne on monesti ihan kuralla ja läheiset saavat yleensä tietää totuuden siinä vaiheessa, kun korttitalo romahtaa. Irti pääseminen peliriippuvuudesta tarvitsee tukiryhmän ja muiden saman kokeneiden apua. Tämä palsta antaa monelle sen tarvittavan avun, joten paskan puhuminen on samaa kuin leikkisi tulella bensa säiliön vieressä. Itse en olis tähän pisteeseen päässyt ilman tätä palstaa.

yyyäää. oon pelannu kaiken. yhyy. :cry: