Pelaamisesta ja elämästä

Hei, en ole moneen vuoteen tänne kirjoittanut mutta back in the business. Olin aikoinaan niin sanotusti Vertaishelppari-asemassa Tiltissä ja monessa eri nettirahapelifoorumissa (niin Pokerisivuilla kuin Peluureissakin). Ne kuviot jäi aikanaan luonnollisista syistä, kun ihmiset ja ajatukset vaihtuivat ja siirtyminen oli mukavalla tavalla ihanaa kun mikään palkkasuhde ei ollut kysymyksessä. En jättänyt pelaamisesta, en silloin ja en ole sitä tehnyt vieläkään. En ole velkaantunut mutta en epäile sekuntiakaan ettenkö olisi kannuksiani hankkinut että voin tänne kirjoitella pelaamisesta.

Pelaaminen on edelleen minulle mysteeri. Samallalailla kuin oma olemassaoloni; miksi, minkä takia ja milloin tämä päättyy. Mitä pidempään olen ihmiselämässä ollut mukana niin sitä enemmän ihmettelen pelaamisesta, meille on annettu mahdollisuus takoa isoilla rahoilla ja panoksilla uhkapelejä siellä ja täällä. Tämä aiheuttaa fyysistä ja henkistä pahoinvointia. Miksi pelata kun lopputulos on selvä?

Jatketaan tästä paremmalla aikaa! :stuck_out_tongue:

Ei tämä helppoa ole, juuri katsoin uusinta pelisaittiani ja -700€ arvosta on depoja vikan parin viikon aikana. Ihan sumussa on depot tullut tehtyä ja lapsellinen usko että ennustan urheiluvedot oikein. Alkoholin lipityksen olen lopettanut mutta tämä pelaaminen istuu tiukassa.

Yritän oikeasti nyt saada depoamisen loppumaan.

Samma här. Alkoholin käytön ja tupakan polton olen lopettanut, mutta tämä pelihimo on ainakin itselleni paljon vaikeampi voittaa.

Ei ole pakko pelata niin suurilla rahasummilla! Isoilla panoksilla ja isoilla depoilla pelaaminen, kun on tappiollinen pelaaja on tyhmyyttä.

Eipä ihme että ahneus on perisynti…

“Miksi pelata kun lopputulos on selvä?”

Hyvä kysymys. Pelaaminen minulla johtaa aina häviöön, kaikki voitotkin tulee pelattua. Eli ei kannata, ei.

Jätän nyt aktiivisen kirjoittelun tänne, toivotan kaikille tsemppiä.

Jos pelaaminen tuottaa ahdistusta ja huonoa oloa, suosittelen että:

  1. tee kaikkesi ettei depoaminen onnistu, sulje pelitilejä ja anna verkkopankkitunnukset ystävälle säilöön. Ole tässä ehdoton, älä tee depoja.
  2. kun saat edes viikon pari eroa aktiivipelaamiseen niin ajattelusi on erilaista.
  3. tee päätös pelaatko kohtuudella vai lopetatko kokonaan.
  4. pysy päätöksessäsi, yritä kaikin avuin pysyä päätöksessä. Jos romahdat niin nouse uudelleen hevosen selkään
  5. auta toisia jotka olivat samassa jamassa

Pohjimmiltaan tämän pitäisi olla todella simppeliä, älä pelaa, mutta nurinkurisesti teemme siitä itsellemme vaikeaa.

Rauhaa :wink:

Joo ei ois pitänyt jättää kirjoittelua, eilen pikkudepo ja perään uutta, ja sit vielä yks. Noh, sitten tein isomman depon ja perään vielä tupla ja kuitti.

Voishan se osuakin mutta sukkana vienyt vuosia…

Pikkudetalji mutta vedin eilen 200g karkkia ja varmaan sokeriöveri autto depotussekoomusta. Ennen oli kaljan lipitys vauhdittajana. Pitää yliliika sokru lopetella.