Pelaamisen tilalle mielekkyyttä elämään

Nyt on käynyt niin että löysin vihdoin ratkaisun rahapelaamisen lopettamiseen ja se on Trustlyn esto, sain tänään sähköpostia että kaikki Trustlyn kautta tapahtuva uhkapelaaminen on estetty.

Tämä oli oma harkittu ja toivottu päätös, MUTTA mistä löydän mielekkyyttä elämään, kun se on pyörinyt vuosia uhkapelin ympärillä? Olo on levoton ja tyhjä

Semmoista yleismielekyyttä alkaa pikkuhiljaa tulla takaisin kun aivojen hermoradat ajan kanssa palautuvat tai paremminkin reittittyvät uudestaan siihen suuntaan mihin niitä lähtee kehittämään. Onhan se aivoille aika järkytys kun säännölliset dopamiinimyrskyt pelaamisesta loppuuvat tyystin ja tilalle tulee ei mitään. Toki jos mielekkyyttä elämässä on ollut niukalti ennen pelaamisongelmaa, niin vaikeaahan sitö on yhtä äkkiä mielekkääksi muuttua.

Itse olen löytänyt apua liikunnasta, lautapeleistä, työelämästä, ruuanlaitosta ja sen semmoisesta asioista. Monet käy luonnossa aistimassa. Muutaman viikon päästä lopettamisesta huomaat ensimmäisiä positiivisia merkkejä. Aistit alkavat “kirkastua” ja ihan kaikki ei ole välttämättä semmoista harmaata sumua. Sitten alkaa keskittymiskykykin pikkuhiljaa taas parantua. Kuukaden jälkeen alkaa myös liikunasta tulla jälleen iloa.

Koita kumminkin olla korvaamatta riippuvuutta toisella. Itsellä koen, että oma riippuvuuskäyttäytyminen on ollut oikeastaan saman käyttäytymismallin ruokkimista, oli se sitten pelit, alkoholi, nikotiini, työ tai jotkut muut. Jos jostain olin päässyt eroon, niin sitten sitä korvattiin toisella. Jostain luin, että sellaiset 2-3 vuotta menisi riippuvuusmallista pois oppimiseen. Mulla alkaa olla kohta ensimmäinen vuosi takana ja pahin on jäänyt kauas taakse.

Tsemiä, kyllä se siitä ajan kanssa. Pitää vaan olla kärsivällinen. Jos vaan mahdollista, kannattaa hakea myös ammattiapua tueksi